Головна » Українська мова |
МЕТА: Формувати поняття «дієслово», його значення. Закріплювати вміння написання не з дієсловами у процесі виконання завдань. Розвивати спостережливість, вміння аналізувати навчальний матеріал. Виховувати стриманість, почуття відповідальності.
ОБЛАДНАННЯ: Таблиці, таблиця правил, картки із завданням, додаткова література.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
І.ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1.НЕРВОВО – ПСИХІЧНА ПІДГОТОВКА.
Це маленьке дивне НЕ дуже вразило мене. Тільки стане перед словом – слово значення міняє: Тут я йшов – уже НЕ йду, тут співав – вже НЕ співаю. Щойно грав з Мишком в футбол, а тепер уже НЕ граю. Дуже дивне, не просте це маленьке слово НЕ.
2.МОТИВАЦІЯ УРОКА.
3.НЕРВОВО – ДИДАКТИЧНА ПІДГОТОВКА. 3.1.ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДОК: Довгі вуха, куций хвіст, Моркву і капусту їсть. В сніжну зиму залюбки Обгризає яблуньки. (Заєць). Білі зуби маю, та усі ховаю, Довгі коси маю, та не заплітаю. (Кукурудза.)
3.2.АРТИКУЛЯЦІЙНА ГІМНАСТИКА: «БУБЛИК» Мама бублика купила, Він весь круглий, ось такий. Я його з компотом їла, Ще й бабусю пригостила.
(Заокруглити губи, ніби вимовляючи букву «О», м’язи напружені). «ГАРЯЧИЙ ЧАЙ» Ти на чай подуй сильніше, Буде чай твій холодніше. (Губи витягнути трубочкою, видуваючи повітря).
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
1.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ ЗАНЯТТЯ.
2.НОРМА АРТИКУЛЯЦІЇ, ХАРАКТЕРИСТИКА ЗВУКІВ. ПОРІВНЯННЯ.
ПА – БА ПА – БИ – ПА АПА – АБА ПО – БО ПО – БО – ПО ОПО – ОБО ПУ – БУ ПУ – БУ – ПУ УПУ – УБУ ПЫ – БЫ ПЫ – БЫ – ПЫ ЫПЫ – ЫБЫ ПИ – БИ ПИ – БИ – ПИ
3.ФІЗХВИЛИНКА. Раз – підняти руки вгору, 4.ПРАВИЛА УРОКУ.
НЕ з дієсловами пишеться окремо. А знаєш чому? Дієслово не любить НЕ, бо воно змінює його значення на протилежне. Уяви собі: до тебе прийшов товариш – і ви разом гралися. Ось з’явилось НЕ і стало перед дієсловом. Що маємо? До тебе НЕ прийшов товариш – і ви разом НЕ гралися. Сумно, правда ж? а хто винен? НЕ! Ніколи не пиши його разом із дієсловом.
5.РОБОТА У ЗОШИТАХ.
І.Словниковий диктант: Грибы, буква, палатка, болезнь, сапоги; взуття, їдальня, гарбуз, взірець, олівець.
ІІ.Написати подані питання з відповідями за зразком: Чи залишив би ти друга у біді? ЗРАЗОК: Я не залишив би друга у біді. Ти псуєш свої книжки? Ти вже вивчаєш у школі фізику? Чи любиш ти вставати дуже рано? Ти хочеш вирости слабким? Чи подобається тобі, коли старші школярі ображають молодших? Ти лінуєшся допомагати мамі?
ІІІ.Написати народні вислови, звернути увагу, як пишеться НЕ з дієсловами та підкреслити їх: Чого мама не дала, того не купиш і в пана. Добрий батько не хоче лихого сина. Більше копи лиха не буде. Вовків боятися – в ліс не ходити. За холодну воду не братися. На голову не капає. Шилом моря не нагрієш. Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий. Не бачити світу перед собою.
6.ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА. Зустрілись пальчики: великий, вказівний, середній, безіменний і мізинець. Вони театр всі створили І всі до праці приступили.
IV.Написати невеличкий текст. Ніхто не йде, не чути людських голосів. Лише порік шумить своїм рівним монотонним шумом. Світить з блакиті сонце, зеленіють гори, джерельною свіжістю дихає вода. Гарно тут, але в долині краще. Біля річки в цей час галасує малеча.
7.ЧИТАННЯ.
Читати та переказувати текст: Моя Батьківщина — Україна У кожної людини одна Батьківщина. Це те місце на її великій території, де вона народилася, виросла, яке не раз проміряла своїми ногами.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
1.ОЦІНКИ. 2.РЕФЛЕКСІЯ.
Продовжити фрази: - Мені було цікаво... - Ми сьогодні розібралися... - Я сьогодні зрозумів, що... - Мені було важко... - Завтра я хочу на уроці...
3.ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ.
Вивчити вірша: МИ ПОБУДУВАЛИ ДІМ. БУКВА Д, ЯК ДАХ, НА НІМ. І ДИМАР НАД ДАХОМ ТИМ. З ДИМАРЯ ВИХОДИТЬ ДИМ. А ДІМ ПІД ДЕРЕВОМ СТАРИМ.
4.ЗНЯТТЯ НЕРВОВО – ПСИХІЧНОЇ НАПРУГИ.
Утворити нові слова, з перших складів поданих слів:
А). десять; рекорд; воля; (ДЕРЕВО) Б). мова; лоза; коваль; (МОЛОКО) В). волога; робот; народ; (ВОРОНА) Г). долина; роги; газета; (ДОРОГА) Д). лимон; синиця; цяточка. (ЛИСИЦЯ)
Утворити нові слова, з других складів слів:
А). трюмо; море; (МОРЕ) Б). краса; липа; (САПА) В). крило; каток. (ЛОТОК)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |