Головна » Українська мова |
Мета: узагальнити та систематизувати знання семикласників про дієслово, його граматичні ознаки; Формувати вміння знаходити способові форми дієслова, виховувати шанобливе ставлення до природи, любов до всього прекрасного, що нас оточує. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок (урок КВК). Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Зробили до знань ми ще один крок. В країну прекрасну, країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову.
- Давайте привітаємося з гостями, що завітали до нас на урок. Хочу, щоб сьогодні ви були впевнені в собі і задоволені собою. А людина лише тоді може бути впевнена в собі, коли досягає певних успіхів, коли говорить: «Мені це вдалося». Тож бажаю вам сьогодні на уроці розкрити свої здібності, нехай вам все вдається.
II. Оголошення теми, мети та плану уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо працювати за таким планом: • 1. Вивчення нового матеріалу.
2. Закріплення вивченого. 3. КВК.
III. Вивчення нового матеріалу. КВК.
1. Самостійна робота з підручником.
- Відкриваємо свої підручники на ст. 105-110.
- Ви поділилися на три групи і кожна група обрала собі консультанта. Завдання для кожної групи вивчити даний вам спосіб дієслова і познайомити інших.
- В кінці уроку всі учні отримають оцінки, всі ваші завдання виконані на уроці будуть оцінені максимум 3 балами , які ми занесемо в таблицю.
Групи ознайомлюють одна одну з вивченим новим матеріалом.
- Що означають дієслова дійсного, умовного, наказового способів?
- На які питання відповідають? - За чим змінюються?
2. Робота з таблицею. 3. Вибірковий диктант.
- Міняю завдання в групах. Ті, що вивчали дійсний виписують дієслова наказового...
1. Місяченьку! Наш голубоньку! Ходи до нас вечеряти.
2. Вітре буйний, вітре буйний! Ти з морем говориш. Збуди його, заграй ти з ним, спитай синє море.
3. Світла зелень розгойдалась, розгулялась, попливла.
4. Сонце славне, дивне, чудодійне! Без тебе люди не жили б і не цвіли б сади.
5. Без людської праці вся земля від краю до краю заросла б бур'яном.
- А тепер для первинного закріплення вивченого матеріалу наші групи стануть командами, а консультанти - капітанами . І дальше наш урок ми будемо проводити у формі КВК.
- Як розшифровується КВК?
1. Лінгвістична розминка.
- На домашнє завдання вам було виписати по два прислів'я. Перед вами завдання одна команда зачитує всі інші слухають, знаходять дієслова і називають в якому способі вони вжиті.
2. Мовознавча розминка.
- Перед вами на листочках запитання,вам потрібно дати відповіді на кожне запитання.
3. Конкурс спритних.
- На дошці записано слова, командам потрібно від поданих дієслів утворити способові форми.
I команда - Наказовий Летіти
II команда - Умовний Стежити
Ill команда-Дійсний Класти
Глянути
Казати
Мріяти
4. Конкурс - гра «Дивись - не помились».
- Перед вами карточки синього та червоного кольорів. Синя карточка - так. Червона-ні.
Я зачитую ряд дієслів одного зі способів, якщо дієслово належить до цього способу підіймаєте синю картку, ні червону.
1. Дієслова дійсного способу:
Будую, збудували, будуватиме, будував би, будуй.
2. Дієслова умовного способу:
Збирай, збирав би, збирайте, назбирала б, збиратиму.
3. Дієслова наказового способу:
Милувалися, милуйтеся, помилуйтеся, помилувалися б.
5.Поетична мозаїка.
- Скласти сенкан на тему «Осінь» використовуючи дієслова різних способових форм.
6. Конкурс капітанів.
1. Продовжіть прислів'я дієсловами.
A) Якби знав, де впадеш, то...
Б) Коли б кізка не скакала, то і ніжку...
B) Книга вчить, як на світі... Г) Як дбаєш, так і...
Д) Хочеш їсти калачі,...
Е) Було б бажання, а розум...
2. Поставте дієслова у формі:
I особи мн. -лізти, сидіти, спати.
II особи мн. -лагодити, вивозити, дозволити
В умовному способі - зустріти, уникнути, сказати.
З. До поданих слів дібрати слова-антоніми у тій же формі наказового способу.
Ховай, змочи, внось, входь, згадуй, викинь.
7. Конкурс кмітливих.
- Зараз ми з вами попробуємо відгадати кросворд. За кожне відгадане слово ви отримаєте 1 бал.
1. Синонім до слова знайти. 2. Сприйняти щось написане, надруковане. 3. Закінчити щось розповідати. 4. Сприйняти розумом щось. 5. Синонім до слова довідатись. 6. Встановити вагу якого-небудь вантажу. 7. Український відповідник до російського слова бросить. 8. Звернутися до кого - небудь із вітанням. 9. Антонім до слова ввійти.
IV. Підсумок уроку.
- Для того, щоб перевірити, чи засвоїли ви тему «Способи дієслів». Складіть речення про осінь і використане дієслово в даній способовій формі розберіть як частину мови.
V. Домашнє завдання.
Написати твір - мініатюру «Симфонія осені».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |