Головна » Українська література |
Мета: продовжити роботу з текстом повісті «Звук павутинки» Володимира Близнеця, навчити знаходити і пояснювати фантастичні образи, що передають різні ідеї та почуття; розвивати вміння обґрунтовано відповідати на запитання; виховувати любов до природи, усвідомлення важливої ролі людини на землі. Обладнання: твір В.Близнеця «Звук павутинки», загадки, роздатковий матеріал, презентація, мультимедія. Тип уроку: урок сприйняття і аналізу художнього твору. Зміст уроку Організаційна частина. Слухання мелодії. Слайд 1. Бесіда - Які почуття викликала у вас музика? - Що ви уявляли, слухаючи мелодію? - Пригадайте, яку музику слухав Сашко із «Зачарованої Десни» Олександра Довженка (зачитую з підручника на с.100) Слайд 2. - Хто з вас прислухався до мелодії дощу, шепоту листя чи іншої музики природи? Слайд 3. - А чи можна почути звук павутинки – тоненької незримої, невловимої? Слайд 4. - Як би ви назвали ту людину, котра не лише почула, як бринить павутинка на повітрі, а й знайшла слова, щоб описати цей звук? (Творець) - Ім’я такої незвичайної людини, творця, справжнього майстра пера – Володимир Близнець – автор повісті «Звук павутинки», з якою ми познайомилися на минулому уроці. Як зазначив сам автор, свій він присвятив «найбільшим чудесам світу, які ми відкриваємо в дитинстві…» Слайд5. «З біографії письменника» - За допомогою «шпаргалки» розкажіть про автора повісті. Слайд 6. 10 квітня 1933рік ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Слайд 7. Запишіть в зошитах тему уроку. (Оголошення очікуваних результатів учнями). ІV. Характеристика образу Льоні 1. Робота з текстом - Хто головний персонаж твору «Звук павутинки»? - Знайдіть у тексті слова матері про Льоню. - Чи даремні тривоги Льончиної матері? - Чи був щасливий цей хлопчик, позбавлений радості щоденного спілкування з друзями? Підтвердіть рядочками твору. 2. «Кола вена» - Ми нещодавно опрацювали твір Володимира Нестайка «Тореадори з Васюківки». Що об’єднує ці два твори? - Запишіть спільне і відмінне між образами Льоні і Яви та Павлуші. Льоня Ява і Павлуша
- В котрому з героїв ви бачите себе? 3. Порівняльна характеристика образу Льоні і власного (кожного учня). - Порівняйте, про що мрієте ви і Льоня, і заповніть таблицю. Слайд 8.
- Які риси вам подобаються в Льоні? Які вихотіли б розвинути в собі? V. Читання тексту 1. Складання маршруту подорожі. - Льоня вмів відкривати для себе дивовижний і красивий світ. Спробуємо його побачити і відчути. Для цього помандруємо разом з героєм знайомими місцями. Ви любите загадки? - За допомогою відгадок складемо маршрут, за яким рухатимемося, і запишемо його в зошити. Слайд 9. Мене просять і чекають, а як покажусь – утікають. Дощ.
Слайд 10. «Маршрут» 1. Станція «Дощ». 2. Станція «Річка, берег». 3. Станція «Човник, весла, вода». 4. Станція «Нора». 5. Станція «Павутина». - Зачитайте епізод, в якому описується дощ… ( Учні читають уривки тексту, які описують кожну «станцію»).
VІ. Образ павутинки.
Читання за ролями (автор, Льоня, Ніна). Яке відкриття зробили діти? Слайд 11. Висновок. Звук павутинки – це невидимі оку людському прояви Доброти, Любові, Милосердя, - всього того, без чого неможливе існування світу, що можна відчути тільки серцем, щирим і незрадливим. Тож світ павутинки – навколо нас, збережімо його!
VІІ. Підсумок кроку. Слайд 12. На сьогоднішньому уроці я дізнався … я навчився … я зрозумів … я постараюся …
VІІІ. Домашнє завдання. Слайд 13. Прочитати розділи “Глипа і Буркун”. Групи А, Б – написати твір-роздум «Про що співає павутинка»; В – виписати 10 прислів’їв про дружбу.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |