Головна » Українська література

Віктор Близнець «Звук павутинки». Світ, у якому живе хлопчик Льонька

Мета. Навчати дітей аналізувати прозовий текст, критично читати художній  текст, виокремлювати деталі, досліджувати їх місце у творі; дослідити   умови оточення, в яких перебуває хлопчик Льонька, його ставлення  до оточуючого світу, вчитися характеризувати героя; осмислити поняття  безсмертя, добра, вічності та краси, як вони стосуються хлопчика Льоньки; розвивати культуру мовлення, увагу,пам’ять, вміння спостерігати  за героєм твору і робити відповідні висновки; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати на прикладі головного героя твору  любов до краси рідного краю; культуру поведінки, бажання пізнати якомога  більше про таємниці довкілля; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання: Мультимедійний проектор, підручники,зошити,плакат « Світи»

 

                                                    Хід  уроку.

1. Організаційний момент.

   Звучить пісня про дитинство « Детство, детство»

Слово вчителя. Шановні діти, налаштувалися на добрий лад, посміхнулися

один одному. Візьмемо сьогодні на наш урок гарний настрій. Намалюйте, будь ласка, свій настрій у зошиті за допомогою сонечка або смайлика.

2. Актуалізація пізнавальної діяльності учнів.

Світ дитинства чарівний і неповторний. Усі дорослі  спочатку були дітьми, тільки мало, хто з них про це  пам’ятає. ( Антуан де Сент- Екзюпері)

Асоціативний ряд. Які відчуття у вас виникають, коли ви чуєте слово «павутинка»? ( Діти записують у зошити).

Прийом « Думка - речення» А про що, на вашу думку,  повість « Звук павутинки?» Спробуйте охарактеризувати твір кількома словами.

( Повість про… казку, совість, пізнання).

Кому присвятив твір В.Близнець? (відповіді учнів)

Чи справді це так, визначимо сьогодні на уроці, дослідивши світ, у якому живе хлопчик Льонька.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Ми будемо на уроці досліджувати як формувалась особистість Льоні, аби ви були уважнішими до себе і не загубили момент формування вашої особистості.

Сьогодні ми працюватимемо у групах, у кожної групи свій капітан і помічник, вони будуть фіксувати активність учасників групи і в кінці уроку зможуть вас оцінити.

Учні  сідають групами колом.

1. група « Мрійники» ( досліджуватимуть уявний світ Льоньки)

2. група « Реалісти» ( досліджуватимуть реальний світ)

3. група «Теоретики» ( Даватимуть характеристику Льоньці)

Разом, дослідивши кожен своє питання, ми складемо схему «Світи», у яких живе Льонька.

Отже, почнемо!

4. Опрацювання матеріалу.

1  завдання – розминка

Кожна група готувала по 10 запитань до твору. ( Учасники по черзі задають

питання за текстом)

2 завдання

Кожна група отримує завдання: 1- виписати реальних героїв, що оточують Льоньку; 2- виписати реальних героїв; 3—дати характеристику Льоньці.

Команди отримують завдання і працюють.( Звучить музика Бетховен « До Елізи»)

Слово вчителя.

З чим зустрівся Льоня у реальному світі?

Відповідає команда « Реалісти» ( Малюють і пишуть на плакаті, що висить на дошці)

На урок до нас прийшли «біологи», які підготували повідомлення про тварин та комах, яких бачив навколо себе Льонька.

Розповідь  учнів - « біологів» про мурашку, ящірку, осу, хрущів. На мультимедійному проекторі показано цих комах і тварин.

Слово вчителя. Поряд зі справжніми образами Льоню оточують герої, яких він створив у своїй уяві. Про них нам розповість група « Мрійники».

Діти відповідають та роблять записи на плакаті «Світи», наклеюють малюки з уявними героями твору.

Слово вчителя. Павутинка – тонка і тендітна, як і життя, про що бринить павутинка, що вона хоче відкрити Льоні?

Творче завдання. Пофантазуйте «Про що співає павутинка»  ( Звучить Бетховен)

Відповіді учнів. Павутинка співає про літо, дитинство, тепло…

Слово вчителя. Сьогодні ми відкрили для себе образ Льоні. То який же він Льоня? Давайте запитаємо у « Теоретиків».

Відповідає група « Теоретики», робить запис на плакаті « Світи».

Слово вчителя. То можна сказати,  що Льоня справжній?

Так, Льоня справжній(вчитель робить запис на плакаті СПРАВЖНІЙ!)

Слово вчителя. Отже, ми сьогодні попрацювали у групах, разом дослідили світ, у якому живе Льонька. Ви всі сьогодні успішні на уроці. Чи досягли ми цілей?

Оцінювання учнів. Капітани груп та помічники дають оцінку учасникам своїх груп.

5. Підсумки уроку. Метод мікрофон.

До нас приїхала журналістка і бажає взяти у вас інтерв’ю.

( Дівчинка - журналістка задає питання учасникам груп за твором).

Слово вчителя. З чим асоціював Льонька імена  Адам і Ніна? А з чим ви асоціюєте своє ім’я? Напишіть  свої відповіді на сердечках, які лежать перед вами.( Діти пишуть, відповідають та наклеюють сердечка на плакат Світи)

Слово вчителя. Справжня людина зберігає у собі уміння радіти світу, природі, уміння фантазувати, відчувати звук павутинки, в кожній буденності бачити мрію. Не поспішайте дорослішати, живіть у добрі й радості, бережіть дружбу, любіть людей!

6. Домашнє завдання.

  1. Написати твір-роздум « монолог срібної павутинки»

  2. Характеристика образу Льоньки.


Теги: Новостройна Т.В., Близнець
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 91/12


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar