Головна » Українська література |
Мета. Дослідити, як у творі відтворено добро і зло; розвивати увагу, культуру зв’язного мовлення, вміння аналізувати, надавати оцінку подіям, явищам, вчинкам героїв; виховувати бережливе ставлення до природи, її краси, повагу до праці Обладнання. Мультимедійна система Тип уроку. Урок-дослідження
Кожна людина, людський рід – з кореня добра і зла Б. Харчук Хід уроку І. Організаційний момент Психологічний тренінг. Я – учень. Я – особистість творча. Я висловлюю свої думки. Помилившись, міркую далі. Шукаю істину, бо я хочу знати. ІІ. Актуалізація опорних знань Як ви розумієте слова Б. Харчука? (епіграф) ІІІ. Оголошення теми й мети уроку IV. Дослідження художнього твору 1. Хвилинка – самодиктант. - Запишіть усіх героїв повісті. 2. Евристична бесіда. - Що є добро для кожного героя? 1. Олена Булига прийняла агронома на квартиру безкоштовно. 2. Любов матері до сина, землі, праці. 3. Стосунки хлопців з нарцисом, птаством, худобою. 4. Порозуміння з Капушем. 5. Допомога хлопця матері по господарству. 6. Допомога людям. 7. Зневажливе ставлення до «могорича». 8. Звільнення матір’ю сина з неволі за допомогою квітки нарциса. - Детальніше попрацюємо над добрими вчинками головних героїв. - Скажіть, з яким героєм асоціюються ці фото? - Про які риси характеру свідчать ці уривки? (працелюбство, душевне тепло, почуття краси, доброта). - Який епізод з твору можете згадати, дивлячись на це фото? - Про які риси характеру сказано в цьому уривку? (любов до тварин, турботливе ставлення, повага) - Як Планетник ставився до рослин? - Яка головна зустріч відбулася у житті Планетника? - Знайдіть у тексті цей уривок. - Чому вчив дід Капуш Планетника? - Давайте складемо інформаційне ґроно. Навчання Планетника у діда Капуша - Який урок особисто для вас є найважливішим? - Що у творі є зло? 1. Кріпацтво. 2. Град, який завдає шкоди нарцису, городині, посівам. 3. Хвороба героя. 4. Сільські хлопці ображали Планетника. 5. Заздрість людей. 6. Шкода і збитки від зливи. 7. Неврожайний рік. 8. Ув’язнення Планетника, рішення його спалити. - Порівняємо відповіді зі слайдом. - Давайте пригадаємо, як сільські хлопці ображали Планетника? - Чи були у Планетника друзі серед людей? - А як реагував Планетник на образи? - Чому на зло потрібно відповідати добром? - У 9 класі ви будете вивчати творчість Г. Сковороди, він сказав: « Любов виникає з любові. Коли я хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю». V. Підсумок уроку - Що ви можете сказати про ідею цього твору? - Чи сподобалась вам повість? - Чи є серед нас планетники? VІ. Оцінювання знань учнів VІІ. Домашнє завдання Написати твір-мініатюру «Моя «перша квітка» в житті».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |