Головна » Українська мова

План-конспект уроку "Узагальнення та систематизація знань із теми "Прикметник"

Мета. Систематизувати та узагальнити вивчене про прикметник;   удосконалювати вміння учнів застосовувати набуті знання на  практиці; розвивати аналітичні, логічні навики та здібності, орфографічні та  пунктуаційні вміння, усне монологічне мовлення;  виховувати відчуття краси, цікавість до набутків культури (літератури, мистецтва)

Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань

Обладнання.  М. Кагарлицький «Катерина Білокур очима сучасників»,

                         Марія Приймаченко альбом, Андрій Малишко «Жайворонка 

                         срібляний смичок», ілюстрації

 

                                                                       Віддай людині крихітку себе,

                                                                За це душа поповнюється світлом.

                                                                                                      Ліна Костенко

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

1. Організаційна хвилина.

2. Перевірка домашнього завдання ( учні зачитують складені сенкани).

ІІ. Перевірка теоретичних знань

Експрес – диктант:

прикметник – це…
прикметник означає…
є такі граматичні категорії прикметника…
синтаксична роль прикметника…
за розрядами прикметник поділяється…
ступені порівняння прикметника утворює такий розряд…
є такі ступені порівняння прикметника…
прикметники поділяються на такі групи…
групи прикметника визначаються за…

ІІІ. Удосконалення практичних навичок з орфографії та пунктуації

Орфографічний тренінг (робота біля дошки).

Величний, давній, не сумний, а радісний, неозорий, яскраво-жовтий, жовтогарячий, ясночолі, осінній, могутній, найсмачніша.

Самоперевірка. Учень коментує орфограми біля дошки, всі перевіряють записане в зошитах.

Бесіда за орфографічним тренінгом. 

 

Які орфограми щодо прикметника повторили під час тренінгу?
Що залишилось поза увагою?
Який спосіб творення прикметників є найуважнішим?

3. Повідомлення учня за темою «Творення прикметників за допомогою суфікса – ськ».

4. Пунктуаційний тренінг.

Записати речення, визначити головні та другорядні члени речення, якими частинами мови виражені, проаналізувати пунктограми.

Сонце – життєдайна сила.

Не уявляємо життя без сонячного світла, тепла.

5. Словотворчий аналіз слова сонячний.

- Лексема сонце бере участь не лише у творенні прикметника, а утворює іменник – назву рослини. Якої?

- Чи можна вважати соняшник символом України?

- У Андрія Малишка є поезія «Соняшник». Послухайте її і випишіть прикметники.

6. Вибірковий диктант.

- Прикметників якого розряду найбільше?

- Утворіть всі форми ступенів порівняння.

7. Інформаційна  хвилина-перепочинок.

Розповідь вчителя про соняшник.

8. Бесіда.

- Який настрій створює образ соняшника?

- Образ соняшника дарував натхнення й українській народній художниці Катерині Білокур (Демонструється репродукція картини «Соняшник»). Одного разу вона вийшла в поле і побачила …. А що побачила художниця, спробуємо перекласти.

9. Переклад ( робота зі словником).

То, что она у видела перед собой, на мгновение ослепило. Пышноголовые, стройные подсолнечники повернулись к своему небесному образу, к солнцу. Казалось, что они излучили самый яркий свет своими оранжевыми коронами.

Підкреслити прикметники, визначити розряд.

10. Бесіда.

- Митці люблять звертатися до образів сонця і соняшника. Кого з митців ви запам’ятали?

      - Ліна Костенко писала:

         Вечірнє сонце, дякую за день!

         Вечірнє сонце, дякую за втому!

       - Чи можна дякувати  за втому?

А ви втомилися?

11. Фізкультхвилинка.

12. Творча робота. Твір-мініатюра.

Теми на вибір (6-8 речень) «Соняшник» або «Сонце». Використати прикметники.

IV. Домашнє завдання

Складіть контрольний  пакет для тематичної атестації, в якому будуть 9 теоретичних завдань і 3 практичних завдання.

V.  Підсумки уроку

- Згадаємо, що ми повторили з теми «Прикметник».

- А тепер звернемося до епіграфа уроку. Чому, на вашу думку, саме ці рядки були епіграфом?

- Ви теж сьогодні, як маленькі сонечка, віддавали один одному знання і світло, тому я поповню журнал гарними, світлими оцінками ( Виставлення й коментування оцінок за роботу на уроці).


Теги: Прикметник, Рябченко О.І.
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 1091/144


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar