Головна » Хімія

Подорож періодичною таблицею хімічних елементів Д. І. Менделєєва

Мета уроку: Узагальнити і систематизувати відомі знання про періодичний закон і періодичну систему хімічних елементів Д.І.Менделєєва, перевірити уміння учнів використовувати отриманні знання для пояснення явищ і процесів, залучати дітей до контролю ходу власної учбової діяльності; надати можливість самостійно або за допомогою ПК порівнювати свій результат з еталоном і оцінювати свою роботу на уроці. Забезпечити умови для формування головних компетентностей учнів (навчально-пізнавальних, інформаційних, комунікативних) під час вивчення теми уроку. Показати значення комп’ютерної грамотності для інформаційного забезпечення вивченого матеріалу і моделювання індивідуальних навчальних блоків. Забезпечити розвиток вміння учнів організовувати процес самостійного та індивідуального набуття знань. Розвивати вміння учнів виділяти головне, суттєве, аналізувати, зіставляти властивості хімічних елементів та їх сполук на основі виявлених закономірностей; розвивати прогнозуючу функцію теоретичних знань для розвитку сучасної науки і виробництва, творче мислення учнів, навички самостійної роботи з учбовими програмами, використовуючи комп’ютерні засоби навчання; одержувати додаткову інформацію про хімічні елементи. Виховувати в учнів розуміння, що періодичний закон є загальним законом розвитку природи, а періодична система – величезним узагальненням  про елементи і  утворені ними речовини, виховувати інтерес до науки.

Обладнання і матеріали: персональний комп'ютер, тестова програма «Aspekt», інтерактивна періодична таблиця хімічних елементів Д.І. Менделєєва «Table»

Тип уроку: урок контролю і узагальнення знань, умінь і навичок.

Форма проведення: урок-подорож по світу хімічних елементів з комп’ютерною підтримкою

 

Структура уроку.

Організаційний етап -2 хв.
Мотивація навчання учнями – 2хв.
Актуалізація опорних знань – 10 хв.
Повторення вивченого матеріалу -15 хв.
Виконання творчого завдання – 10 хв.
Підсумки і висновки. Виставляння оцінок – 3 хв.
Домашнє завдання – 3 хв.

 

Хід уроку

Організаційний момент (2 хв).

      Учитель: Підсумковий урок з теми «Періодичний закон, періодична система хімічних елементів та будова атомів» ми проведемо у вигляді мандрівки країною Елементарією. Мешканці цієї країни дуже різні, навіть з протилежними характеристиками, але всі вони поважають закони свого засновника.

            Мандрівка буде проходити за таким маршрутом: митний контроль (те стування), мандрівка по таблиці за картою-путівником; виконання творчого завдання. Похід буде важким і вимагатиме певних знань, умінь і навичок. На кожному етапі учні набирають певну кількість балів, які далі підсумовуваються згідно оціночного листка (додаток №12).

            ІІ. Мотивація навчання учнями (2хв).

            Повідомлення вчителем теми і мети уроку.

            Сьогодні у нас відбудеться урок хімії у комп’ютерному класі. На ньому ми пригадаємо суть періодичного закону Д.І. Менделєєва, будову атома, структуру періодичної таблиці; навчимося отримувати додаткову інформацію про хімічні елементи, застосовувати отримані знання при розв’зуванні розрахункових задач. (Тема, цілі уроку з’являються на екрані комп’ютера у міру того, як вчитель повідомляє їх. Для цього використовується програма Power Point).

 

             ІІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок (10хв)

              З метою повторення теоретичних знань з теми учням пропонується тестова программа «Хімія».  (Учитель вказує, як увійти в програму).  Записуємо своє ім’я у полі «Введіть прізвище ім’я по  батькові»;  у полі «Введіть номер групи»  вписуємо клас.  Вибираємо тему для тестування «Хімія (Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва)».  Натисніть кнопку «Почати тест».  На екрані з’являється номер запитання та саме запитання. Нижче відповіді. Слід вибрати правильні відповіді (одну або кілька). Вибравши відповіді, встановити прапорець «Я важаю, ця відповідь є вірною». Для продовження опитування натисніть кнопку «Прийняти відповідь».

             Під час проходженя тесту на моніторі комп’ютера з’являються  12 запитань і запропоновані  варіанти відповідей. Усі правильні та помилкові відповіді фіксує комп’ютер. Питання і варіанти можливих відповідей наведені нижче. Правильні відповіді підкреслені. За виконання тесту виставляється максимальна оцінка 11 балів. (Додаток №1-6).

ІУ. Повторення знань, умінь і навичок  (15 хв). проводиться у формі подорожі по світу хімічних елементів. Учням пропонується карта-путівник (додаток 7), за якою працюють школярі, виконуючи послідовно вправи і завдання.  Діти отримують певну кількість балів за кожне завдання  і  переходять до наступного етапу.

Спочатку вони  повинні  розв’язати задачу на знаходження хімічного елементу. (1 завдання, додаток 8). При правильному розв’язуванні учні отримують – 3 бали. Далі, використовуючи періодичну таблицю,    діти виконують інші завдання.          

2-е завдання: знайти елемент в періодичній таблиці і описати його росташування (5   балів ). 

     3 завдання (будова атома) заповнюється самостійно, а для  самоперевірки в кінці  порівнюється  з эталоном  (10 балів).

      Інтерактивна періодична таблиця (додаток 9) хімічних элементів Д.І. Менделєєва «Table» дозволяє отримати інформацію про хімічні елементи (їх потенціал іонізації, щільність, електронегативність, ізотопи  элемента).

4-е завдання – учні показують уміння знаходити додаткову  інформацію про елемент і записують  ядерну реакцію. За цей вид роботы вони отримують – 12 балів.

5-е завдання - учні обирають самостійно, які ступені окиснення може проявляти  даний  елемент. Для  сильних учнів пропонується  завдання скла сти хімічні формули сполук для даного елемента. За цей  вид роботи учні отримують -10 балів.

6-е завдання: спрогнозувати властивості елемента та його сполук

7-е завдання: порівняти з елементами, які знаходяться поруч у групі та періоді

8-е завдання: додаткові бали ви можете отримати за додаткову інформацію про елемент. За цей вид роботи учні отримують 20 балів (6-8 завдання)

Підсумковий  бал - 60.

Виконання творчого завдання – 10 хв.

Хімічні елементы утворюють велике різноманіття  органічних й неорганічних сполук з якими можуть відбуватися різні хімічні явища. Зараз кожен з вас опише цей процес за допомогою хімічного рівняння (додаток 10), (за цей вид роботи учні отримують 20 балів).

Якщо учень складе умову задачі до цього рівняння - 40 балів,   а при повному розв’язані отримає всі 60 балів. Для виконання творчого завдання використовується программа «Хімічний калькулятор» (додаток 11)

VI. Этап оцінювання знань. Висновки. Підсумки (3 хв)

За таблицею учні підраховуют рівень учбових досягнень за урок (додаток 12).

VII. Етап інформації про домашнє завдання:

Повторити§1-10,  виконати творчє завдання:

спрогнозувати які властивості  буде мати елемент з порядковим номером 31.


Теги: Діннік І.І., Менделєєв
Навчальний предмет: Хімія
Переглядів/завантажень: 1073/211


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar