Головна » Географія

Урок з географії. Південна Америка

ЦІЛІ: - освітні:    дати учням знання про особливості фізико-географічного положення материка, його розміри та обриси; основні відомості з історії відкриття материка, плавання Христофора Колумба;

- розвивальні:  удосконалювати вміння і навички роботи з картами та підручником,  продовжити розвивати пізнавальний інтерес, зацікавленість вивченням географічних наук, уміння аналізувати та аргументувати свою точку зору, логічно мислити;

- виховні: сприяти формуванню навичків роботи в групі, толерантності, підтримувати інтерес до нових засобів навчання.

Тип уроку: урок вивчення й первинного закріплення нових знань.

Обладнання:  карти світу і Південної Америки, плакати, підручники, атласи, портрети мандрівників.

Х і д   у р о к у

І. Оргмомент.

                Привітання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

       Ми з Вами вивчили два материка: Африку та Австралію. Протягом наступних 7 уроків будемо вивчати новий особливий материк:

                                                            ( Прийом «Відгадай мене»)

[*]     Герої роману Ж. Верна «Діти капітана Гранта» мандрували ним.

[*]     Цей материк лежить у західній півкулі.

[*]     На ньому знаходиться найбільша річка.

[*]     Береги цього материка омивають Тихий та Атлантичний океани.

[*]     Він перетинає екватор.

[*]     Тут знаходиться найдовший гірський ланцюг.

[*]     Розкинулась найбільша низовина земної кулі.

[*]     Знаходиться найвеличніший масив вічнозелених лісів.

[*]     Тут є «загублені світи».

[*]     На цьому материці знаходиться найвищий в світі водоспад.

[*]     Це батьківщина танго й карнавалу.                          

 (Перегляд фрагменту фільму «Бразильський карнавал»)

     Ви уже здогадались, що це Південна Америка.  

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

За яким планом вивчається материк?

                                  (Метод «Мозковий штурм»)

Історія відкриття та дослідження.
Характеристика географічного положення.

Історія формування материка.
Основні форми рельєфу та їх взаємозв’язок із тектонічними структурами.
Корисні копалини та закономірності їх розміщення.
Клімат.
Внутрішні води.
Природні зони.
Населення та політична карта.

ІV. Вивчення нового матеріалу.                                              

Бесіда. Характеристика ФГП Південної Америки.

Дати характеристику географічному положенню материка?

                       (Вправа «Мікрофон»)

Обриси материка нагадують трикутник.
Південна Америка віддалена від всіх материків, крім Північної Америки.
Його перетинає екватор.
Лежить в західній півкулі.
Західне узбережжя материка омивається Тихим океаном.
Східне узбережжя материка омивається Атлантичним океаном.
З півночі омивається Карибським морем.
Від Північної Америки з’єднується Панамським перешийком.
Материк має острів Вогняна Земля.

Це дивовижний і унікальний  материк, ми зараз в цьому переконаємось.

(Метод проектів.)    

        (Випереджальне завдання «Презентація Південної Америки» )

Робота в парах з підручником та картою.

              Виконати завдання № 1 - 4 на с.131 підручника  «Робота з картою»

Виправити помилку в тексті

     «Південна Америка простяглася на захід від Африки,на північ від Антарктиди, на південь від Північної Америки. Її східне узбережжя омивають води Атлантичного, а західне - Тихого океанів»

Визначити координати крайніх точок материка.

              Мис Гальїнас     12˚пн.ш.  72˚ зх.д.

              Мис Фроуерд     54˚ пд.ш.  71˚зх.д.

              Мис Паріньяс     5˚ пд.ш.   82˚зх.д.

              Мис Кабу-Бланку  7˚ пд.ш.  35˚зх.д.

Визначити протяжність материка із заходу на схід, з півночі на південь.

         З півночі на південь 66˚- 7000 км.

         З заходу на схід 47˚-5110 км.

Назвати холодні та теплі течії, які омивають береги Південної Америки.

          Холодні: Перуанська, Фолклендська.

          Теплі:Гвіанська,Бразильська.

Дослідження та освоєння материка.

      Повідомлення.

Подорожі Х.Колумба.
Дослідження О.Гумбольдта.
Дослідження Ч.Дарвіна.

V.   Фізкультхвилинка

            Естафета. По черзі учні виходять до «Фізичної карти Південної Америки» і показують вивчений об’єкт.

VІ.   Первинне закріплення знань.

  1. Бесіда.

Між якими паралелями та меридіанами лежить материк?
Яке положення займає Південна Америка відносно екватора?
Назвати крайні точки материка?
Якими океанами, морями, течіями омивається материк?
Як виникли назви «Америка», «Вест-Індія», «індіанці»?

  2. Проблемне питання

              Чому Південна Америка до наших днів залишається малодослідженою?

  3. Виконання практичної роботи № 8 (продовження)

      Позначити на контурній карті вивчені на уроці географічні об’єкти.

VІІ. Контроль і самоперевірка знань.

           Виконати тест  (роздається на картках)

                                  Виконати тест

Крайня східна точка Південної Америки:

а)  мис Фроуерд                                     б) мис Паріньяс

в)  мис Кабу-Бланку                              г) мис Галлінас                                  

Крайня західна точка Південної Америки:

а)  мис Фроуерд                                     б) мис Паріньяс

в)  мис Йорк                                           г) мис Галлінас

Координати  54˚пд.ш., 71˚зх.д. має точка:

а)  мис Фроуерд                                    б) мис Паріньяс

        в)  мис Йорк                                           г) мис Гальїнас

Холодна течія, яка омиває Південну Америку, є:

а)  Гвіанська                                     б) Бразильська

в) Фолклендська                              г) Каліфорнійська

Перший берегів Південної Америки досяг:

а)  Х.Колумб                                     б) А.Веспучі

в)  Є.Хабаров                                    г) Ф.Маггелан

Америка названа іменем:

а)  Х.Колумб                                     б) А.Веспучі

в)  Є.Хабаров                                    г) Ф.Маггелан

Західні береги  Південної Америки омиває:

а)  Атлантичний                              б) Тихий

в)  Індійський                                  г) Північний Льодовитий океан

Східні береги  Південної Америки не омиває течія:

а)  Гвіанська                                     б) Бразильська

в) Фолклендська                              г) Перуанська

Протока, яка омиває південну точку Південної Америки:

а)   Магелланова                              б) Панамський канал

в)   Дрейка                                        г) Бразильська

Найбільша затока Південної Америки:

а)  Магелланова                               б) Дрейка

в)  Ла-Плата                                      г) Гвінейська

Південна Америка наближена до материка:

а)  Євразія                                         б) Північна Америка

в)  Антарктида                                  г) Африка

Найбільший острів Південної Америки:

а)  Мартиніка                                    б) Тринідад

в)  Бермудські                                   г) Вогняна Земля

Відповіді: 1-в, 2-б, 3-а, 4-в, 5-а, 6-б, 7-б, 8-г, 9-а, 10-в, 11-б, 12-г.

           Самоперевірка роботи (відповіді проектуються на екран)

VІІІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

          Аналіз та оцінювання роботи учнів на уроці.

          Свої емоції, знання ми спробуємо висловити у вірші «сенкан».

 Скласти сенкан до теми уроку «Південна Америка»

       1 рядок – назва поняття ( Південна Америка); 

       2 рядок – опис поняття, два прикметника;

       3 рядок – визначення дії, три дієслова;

      4 рядок – відношення до теми, фраза з 4 слів

      5 рядок – висновок чи синонім до теми. Одне слово зі знаком оклику.

   Зачитуються роботи за бажанням.

ІХ. Інформація про домашнє завдання.

        І.  Опрацювати текст § 27.

       ІІ.  Розв’язати задачу на сторінці 133 підручника письмово.

      ІІІ.  Творче завдання.

              Здійснити уявну подорож навколо Південної Америки та зробити опис

             побаченого.

Два учні готують випереджальні завдання:

        - «Ці величні Анди»

        - «Амазонія»


Теги: Південна Америка, Нижник А.В.
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 1876/239


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar