Головна » Географія

Урок. Південна Америка

Цілі:   - освітні:

           сформувати у учнів знання про загальні особливості клімату Південної Америки та основні кліматотвірні  чинники, особливості розміщення кліматичних поясів та областей; вдосконалювати вміння та навички характеризувати типи клімату материка, порівняти клімати вивчених материків;

- розвивальні:

           продовжити розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес, стимулювати уміння аналізувати та аргументувати свою точку зору;

- виховні:

продовжувати формувати уміння працювати в групі, виховувати бережне ставлення до думки інших.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: карти світу і Південної Америки, плакати, атласи.

Х і д   у р о к у

І. Оргмомент.

                Привітання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

        Пригадаємо, що вивчені нами материки дуже різні.

        Африка – найспекотніший материк на Землі.

        Австралія – найсухіший материк на Землі.

        Антарктида – найхолодніший материк на Землі.

        Південна Америка – найвологіший материк. Чому? З чим це пов’язано? Це     

        ми з вами і визначимо на сьогоднішньому уроці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Метод «Гроно».

Учні називають та записують на дошці всі асоціації до слова «клімат», потім з’єднуються слова, які пов’язані між собою (океан, опади, течія сонячна радіація, циркуляція повітря, вітер, циклон, підстилаючи поверхня, атмосферні фронти і т.д.)

ІV.   Вивчення нового матеріалу.                                              

1.     Метод «Мозкова атака» 

Які фактори визначають клімат південної Америки?

Відповіді записуються на дошці. Виділяються головні:

ü пасати: північні та південні;

ü течії (теплі на сході);

ü розміщення екватору (висхідний рух повітря);

ü рельєф (рівнинний).

Розповідь з елементами бесіди, аналіз кліматичної карти.

2.    Групова робота. Метод «Мозаїка».

Дати характеристику кліматичному поясу Південної Америки:

І група – екваторіальний кліматичний пояс.

ІІ група – субекваторіальний кліматичний пояс.

ІІІ група – тропічний кліматичний  пояс.

ІV група – субтропічний кліматичний пояс.

V група – помірний кліматичний пояс.

VІ група – високогірний кліматичний пояс.

Підсумок роботи – звіт груп та оформлення таблиці на дошці та в зошитах.

3.    Метод «Займи позицію».

           Питання:

                    Як ви вважаєте, велика кількість опадів, це добре чи погано?

    І група – доводять точку зору про позитивне значення великої кількості опадів.

    ІІ група - доводять точку зору про негативне значення великої кількості опадів.

V.  Первинне закріплення знань.

   Метод «Діаграма Вена»

        Порівняти клімат Африки та Південної Америки.

VІ.  Контроль і взаємоперевірка знань.

   Гра «Хрестики – нулики»

   9 учнів отримують порядкові номери від 1 до 9, а учні, які відповідають біля дошки, користуються їх послугами.

1. Найбільшу площу займає кліматичний пояс:

а) екваторіальний;                       в) субекваторіальний;

б) тропічний;                                г) помірний.

2. Найбільша кількість опадів випадає в кліматичному поясі:

а) екваторіальному;                       в) субекваторіальному;

б) тропічному;                                г) помірному.

3. Острів Вогняна Земля знаходиться в кліматичному поясі:

а) екваторіальному;                       в) субекваторіальному;

б) тропічному;                                г) помірному.

4. Насичує вологою течія:

а) Перуанська;                                    в) Бразильська;

б) Фолклендська;                                г) Течія Західних Вітрів.

5  5.  Найменшу вологість має кліматичний пояс:

а) екваторіальний;                       в) субекваторіальний;

б) тропічний;                                г) помірний.

6. У найвологішому місці у Південній Америці випадає:

а) 3 000 мм за рік;                       в) 5 000 мм за рік;

б) 7 000 мм за рік;                        г) 10 000 мм за рік.

7. Холодний памперос з іспанської перекладається як:

а) «холодний вітер»;                       в) «холодна пампа»;

б) «вітер з пампи».

8. Найспекотніше місце на материці:

а) рівнина Гран-Чако;                       в) гори Анди;

б) Ла-Платська низовина;                 г) Амазонська низовина.

9. Помітна зміна кліматичних сезонів відсутня в кліматичному поясі:

а) екваторіальному;                       в) субтропічному;

б) тропічному;                                г) помірному.

VІІ.  Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

          Аналіз та оцінювання роботи учнів на уроці.

          Закінчить речення: «На цьому уроці мене здивувало ……»

VІІІ.   Інформація про домашнє завдання.

      І.    Опрацювати текст § 29.

      ІІ.   Виконати завдання на сторінці 141 підручника.

      ІІІ.  Творче завдання.

                   Скласти кросворд або чайнворд «Клімат Південної Америки».  


Теги: Південна Америка, Нижник А.В.
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 679/149


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar