Головна » Географія

Південна Америка. Узагальнене повторення

Мета:

повторити основні поняття та номенклатури, узагальнити та систематизувати знання учнів із теми;
розвивати творчі здібності учнів,  взаємоповагу, взаємовідповідальність під час роботи у групах, виховувати бережне ставлення до кожної хвилини робочого часу на уроці;
розвивати логічне мислення учнів, уміння моделювати, систематизувати раніше набуті знання; удосконалювати практичні навики та вміння учнів працювати з географічними картами, відбирати необхідну інформацію з різних джерел географічних знань.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, Урок-КВК.

Обладнання: настінна карта півкуль, тематичні карти Південної Америки, конверти із завданнями, контури Південної Америки.

Хід уроку

І. Організація класу.

Оголошення теми й мети уроку.

Учитель: Дорогі діти! Сьогодні ми з вами здійснимо цікаву мандрівку по Південній Америці.

У далеку дорогу вже зібралися дві команди: «Глобус» і «Меридіан» – на чолі з відважними капітанами.

ІІ. Початок гри.

1. Представлення команд і журі.

2. Вітання команд, розшифрування ними своїх емблем.

ІІІ. Хід гри.

1. Розминка. (Працює вся команда. Запитання ставить учитель. Час на обмірковування відповіді – не більше 5 секунд. Ціна кожної відповіді – 1 бал. Картами користуватися не можна.)

Запитання команді «Глобус»

1. Найбільш посушлива берегова пустеля материка. (Атакама)

2. Найширша у світі протока. (Дрейка)

3. Найнижча точка Південної Америки над рівнем моря. (П-ів Вальдеа – -40 м)

4. Як називається вологе літо в субекваторіальному кліматичному поясі? (Інверіо)

5. Крайня східна точка материка. (м. Кабу-Бранку)

6. Найвищий водоспад світу. (Анхель)

7. Європеєць, який брав участь у кількох експедиціях до берегів Південної Америки в 1492-1504 рр. (Х. Колумб)

8. Яка пора року буде в липні на материку Південна Америка? (Зима)

9. У якій країні знаходиться водоспад Анхель? (Венесуела)

10. У яких горах знаходиться озеро Тітікака? (Анди)

Запитання команді «Меридіан»

1. Найбільше озеро материка. (Маракайбо)

2. Як називається архіпелаг вулканічних островів у районі екватора? (Галапагос)

3. Найвища точка над рівнем моря. (г. Аконкагуа)

4. Як називають суху та спекотну зиму в субекваторіальному кліматичному поясі? (Верано)

5. Крайня західна точка материка (м. Паріньяс)

6. Яку річку в Південній Америці називають «царицею рік»? (Амазонку)

7. З якою корисною копалиною пов’язана назва гір Анди? (Мідь)

8. Який клімат панує на Амазонській низовині? (Екваторіальний)

9. Яку зону в Південній Америці називають кампос? (Савани)

10. Як називається зона вологих екваторіальних лісів? (Сельва)

2. Конкурс «Знавець карти». (На дошку вивішуються два великих контури Південної Америки. Один учасник від кожної команди отримує конверт із завданнями – номенклатури материка. Кожна географічна назва у завданнях зафіксована під певним номером, яким і позначається вказаний об’єкт на контурній карті. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.)

Учитель: Карта – це особливий винахід людини. Потреба в картах відчувалася на всіх етапах розвитку людства. Будь-яке географічне дослідження  починалося з карти і закінчувалося нею ж, але вже з нанесеними результатами. Географічна карта – важливе джерело знань, неоціненний засіб інформації, а робота з нею – важливий метод пізнання. Її не можна замінити ні текстом, ні живим словом. Тому, мабуть, не випадково карта виникла раніше від писемності.

Завдання команді «Глобус»

1. вулкан Котопахі

2. о-в Вогняна Земля

3. озеро Тітікака

4. протока Дрейка

5. Карибське море

6. м. Горн    

7. Панамський канал

8. Ла-Платська низовина

9. Бразильське плоскогір’я

10. водоспад Ігуасу

11. Фолклендські острови

12. пустеля Атакама

Завдання команді «Меридіан»

1. вулкан Сан-Педро

2. о-ви Галапагос

3. озеро Маракайбо

4. Магелланова протока

5. затока Ла-Плата

6. м. Фроуерд

7. Оренокська низовина

8. м. Паріньяс

9. Гвіанське плоскогір’я

10. водоспад Анхель

11. Амазонська низовина

12. г. Аконкагуа

3. Конкурс капітанів.

Завдання капітанам пропонуються в закритих конвертах, які вони вибирають самі. За правильну змістовну відповідь – 2 бали.

1. Проаналізуйте причини утворення на материку найповноводнішої річки світу – Амазонки.

2. Поясніть, як ви розумієте вираз «Ріки – дзеркало клімату.»

4. Конкурс «Вірю-не вірю» (по 1 балу за кожну правильну відповідь).

На кожне запитання член команди повинен відповідати «вірю», якщо вважає твердження правильним, або «не вірю», якщо запропоноване твердження, на його думку, є хибним.

Для команди «Глобус».

1. Значний внесок у дослідження материка зробили О. Гумбольдт і М. Вавілов. (Вірю)

2. Материк омивається трьома океанами. (Не вірю)

3. Основна маса населення спілкується французькою мовою. (Не вірю)

4. Лама – це ендемік Південної Америки, що мешкає в Андах, був приручений місцевим населенням і використовується як в’ючна тварина. (Вірю)

5. Америка була відкрита у зв’язку з пошуками нових етносів. (Не вірю)

6. Південна Америка відокремлена від Північної Америки Панамським каналом. (Вірю)

Для команди «Меридіан».

1. Значний внесок у дослідження материка зробив Д. Лівінгстон. (Не вірю)

2. Анди за віком є молодими горами. (Вірю)

3. Основна маса населення на материку спілкується іспанською мовою. (Вірю)

4. Крайня східна точка материка – мис Горн. (Не вірю)

5. На більшу частину Південної Америки вологу приносять пасати. (Вірю)

6. Найлегше дерево у світі – бальса. (Вірю)

5. Конкурс уболівальників «Рекорди» (якщо вболівальники якоїсь із команд не дають правильної відповіді, можливість відповісти надається суперникам. Кожна правильна відповідь – 1 бал.)

Завдання для вболівальників команди «Глобус» – рекорди континенту Південна Америка.

1. Найбільша затока материка.

2. Найдовша річка.

3. Найбільше озеро.

4. Найбільша за площею країна.

5. Найнижча точка над рівнем моря.

6. Найвища гора.

Завдання для вболівальників команди «Меридіан» – світові рекорди.

1. Найбільший річковий басейн.

2. Найвищий водоспад.                                                               

3. Найповноводніша у світі річка.

4. Найпосушливіше місце на планеті.

5. Найдовший гірський ланцюг.

6. Найвисокогірніше судноплавне озеро.

6. Конкурс «Домашнє завдання».

а) конкурс на краще повідомлення з рубрики «Це цікаво знати» (до 4 хвилин кожній команді, оцінюється за 5-бальною шкалою);

б) конкурс «Чомучка» (кожна команда ставить іншій 3 запитання, час на обдумування відповіді – 5 секунд, правильна відповідь – 1 бал).

7. Конкурс «Хто такий? Що таке?» (по 1 балу за кожну правильну відповідь).

Для команди «Глобус».

1. Назва цього водоспаду в перекладі означає «Велика вода». (Ігуасу)

2. На поверхні води величезне кругле листя цієї рослини розкидається до 2 м, краї листків злегка підняті. Такий лист витримує вагу до 72 кг. (Вікторія-регія)

3. Ми практично жодного дня не обходимося без неї. Батьківщина її – Чилі, а в Болівії її налічується до 200 сортів. До нас вона прийшла лише в ХVІІ столітті. (Картопля)

Для команди «Меридіан».

1. З іменем цього видатного німецького географа і мандрівника зв’язано багато досліджень. Вони настільки вагомі, що його раніше називали «другим Колумбом». (О. Гумбольдт)

2. Його іменем названа найширша протока у світі, яка відокремлює Південну Америку від Антарктиди. (Дрейк)

3. Столиця однієї з південноамериканських країн, яка знаходиться найвище над рівнем моря. (Ла-Пас, Болівія)

8. Підсумки КВК.

IV. Домашнє завдання.

Скласти відгук із враженнями від уроку у формі синквейна.


Теги: Дибка К.М., Південна Америка
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 680/164


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar