Головна » Фізика

Виштовхувальна сила. Закон Архімеда

Мета уроку:обґрунтувати існування виштовхувальної сили; формувати вміння пояснювати причини виникнення виштовхувальної сили; навчати учнів експериментально визначати цю силу та встановлювати її залежність від густини рідини, об’єму тіла; сформулювати уявлення про закон Архімеда та його застосування; розвивати науковий світогляд учнів; розвивати творчі здібності учнів, спонукаючи їх до самостійного отримування висновків при виконанні певних дослідів та розв’язанні якісних задач.

Обладнання: картки-інструкції для кожного учня (рівень А,В,С), вантажки, динамометр, склянки з водою, відерце Архімеда.

Хід уроку

Перед початком уроку вчитель роздає учням картки-інструкції, диференційовані за трьома рівнями, відповідно до попередніх навчальних досягнень учнів.

І. Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Фронтальне опитування з питань: 1). що таке сила; 2). від чого залежить результат дії сили; 3). що таке вага тіла; 4). одиниці вимірювання ваги; 5). прилад для вимірювання сили; як обчислити тиск на дно посудини; 6) як обчислити силу тиску; 7) сформулюйте закон Паскаля.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ. ЗАДАЧІ УРОКУ

Сьогодні урок я почну з дуже цікавої легенди. Легенда про Архімеда…

Отже, Архімед знайшов спосіб розв’язати задачу Гієрона,а також почав грунтовно  досліджувати дію рідини на занурене в неї тіло. А от  ми з вами вже знаємо, що дія одного тіла на інше характеризується –силою!

Оголошується тема  уроку. І нехай вигук Архімеда: «ЕВРІКА» буде девізом нашого уроку.

Завдання уроку наступні:

Дослідити дію рідини на занурене в неї тіло;
Визначити фізичний зміст  архімедової  сили.
 Отримати формули для обчислення архімедової сили.

Нам в роботі допоможуть картки-інструкції, які ви отримали на початку уроку.

 ІУ. ВИВЧЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ

Чи доводилось вам піднімати одне й те саме тіло в повітрі і в воді?

Як ви вважаєте, яка величина стає менше?

Перевіримо ваші відповіді. Дослід № 1.(Картка- інструкція)

ВИСНОВОК № 1: F=P-P₁

З’ясуємоприроду  архімедової сили. Дослід № 2. (Картка-інструкція) плюс робота з підручником

§ 37, стор. 110. Силами учнів встановлюємо причину дії архімедової сили, а потім виводимо формулу для її обчислення.

ВИСНОВОК № 2:  F=P

                               P= mg                m=Vp

                              Fа= Vт p рg

Перевіримо цю формулу.

А тепер давайте з’ясуємо, як Архімед розв’язав задачу Гієрона. Заслуховуємо відповіді дітей та разом приходимо до рішення цієї задачі.

Виконуємо завданя по картках-інструкціях. Робимо висновки.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

Заслуховуємо висновки учнів в картках-інструкціях, коректуємо, доповнюємо і записуємо в зошити.

Відповідаємо на питання в картках-інструкціях.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

В картках-інструкціях учні самостійно оцінюють роботу на уроці.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: п.37, стор. 111(1, 2,11 д); творча робота – запропонувати свій спосіб для гідростатичного зважування.


Теги: Багашова В.М., сила Архімеда
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 746/236


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar