Головна » Фізика |
Мета уроку: Освітня: формувати в учнів знання про простір та можливості його вимірювання; вміння вимірювати лінійні розміри тіл та площі поверхні. Виховна: розкрити значення використання вимірювальних приладів у науці, техніці та побуті. Розвивальна: формувати вміння планувати й проводити спостереження та досліди; вимірювати й аналізувати результати; розвивати творчі здібності учнів, прищеплювати навички інтелектуальної праці Демонстрації, матеріальне забезпечення уроку [Слайд1] Тіла для порівняння лінійних розмірів, прилади для вимірювання лінійних розмірів, комплект обладнання до лабораторної роботи, інструкція до лабораторної роботи № 4 Структура й основний зміст уроку І. Етап орієнтації. Актуалізація опорних знань учнів Самостійна робота учнів [Слайд2] І. Варіант 1 1. (1 бал) Якою літерою позначають час? а) S; б) V; в) m; г) t. 2. (1 бал) Яким приладом вимірюють довжину? а) Мензуркою; б) термометром; в) лінійкою; г) секундоміром. 3. (2 бали) Макросвіт утворюють тіла, розміри яких приблизно дорівнюють розміру...: а) атома; б) зорі; в) планети; г) людини. 4. (2 бали) Простір — це...: [Слайд3] а) значення найменшої поділки шкали вимірювального приладу; б) одне з основних понять фізики, за допомогою якого описують взаємне розташування об’єктів; в) одне з основних понять фізики, за допомогою якого описують тривалість і послідовність подій; г) одна з основних фізичних величин. 5. (3 бали) Переведіть у секунди: 8 год, 25 хв, 3 доби. 6. (3 бали) Розташуйте в порядку зростання: 800 хв, 9 год, 15 360 с,1/5 доби. Варіант № 2 1. (1 бал) Якою літерою позначають температуру? а) S; б) V; в) m; г) t. 2. (1 бал) Яким приладом вимірюють час? а) Секундоміром; б) термометром; в) вагами; г) мензуркою. 3. (2 бали) Мегасвіт утворюють тіла, розміри яких приблизно дорівнюють розміру...: а) атома; б) зорі; в) будинку; г) людини. 4. (2 бали) Час — це...: а) значення найменшої поділки шкали вимірювального приладу; б) одне з основних понять фізики, за допомогою якого описують взаємне розташування об’єктів; [Слайд4] в) одне з основних понять фізики, за допомогою якого описують тривалість і послідовність подій; г) одна з основних фізичних величин. 5. (3 бали) Переведіть у секунди: 6 год, 35 хв, 4 доби. 6. (3 бали) Розташуйте в порядку зростання: 400 хв, 11 год, 21 000 с,1/2 доби.
[Слайд5] III. Етап проектування. Обговорення плану наступної роботи. IV. Етап організації виконання плану діяльності 1. Лінійні розміри тіл та їх вимірювання. Довжина. Одиниці довжини. Довжина кола l = πD = 2πR. [Слайд6]
2. Площа та її вимірювання. Одиниці площі. Площа прямокутника S = ab.
[Слайд7] Площа круга
Дуже важливо також вміти виражати площу у різних одиницях. Для одиниць площі: 1 м2= (10 дм)2= 100 дм2. 1 м2= (100 см)2= 10 000 см2. 1 м2= (1 000 мм)2= 1 000 000 мм2. 1 км2= (1 000 м)2= 1 000 000 м2. 3. Фронтальне виконання лабораторної роботи № 4 «Вимірювання лінійних розмірів тіл та площі поверхні», (короткочасна) Мета: виміряти лінійні розміри бруска за допомогою різних засобів; навчитися визначати площу плоских фігур правильної й неправильної форми. [Слайд8] Обладнання: мірна стрічка; учнівська лінійка; дерев'яний брусок; аркуш у клітинку. Хід роботи Підготовка до експерименту 1. Перш ніж розпочати вимірювання, пригадайте: а) як визначити ціну поділки шкали; Нагадуємо! Щоб визначити ціну поділки пікали будь-якого приладу, необхідно різницю двох будь-яких значень величин, наведених на шкалі, поділити на кількість поділок між ними. б) як правильно знімати показання приладу, 2. Визначте й запишіть ціну поділки шкал мірної стрічки та лінійки. Результати запишіть до таблиці 1. 3.Обчисліть площу, яку займає одна клітинка на сторінці вашого зошита. Експеримент [Слайд9] 1. За допомогою мірної стрічки визначте довжину /, ширину d і висоту h бруска: 2. Повторіть всі вимірювання, використовуючи лінійку: 3. Користуючись одержаними даними, обчисліть площу поверхні більшої грані бруска. Виразіть її у см2 та мм2. 4. Результати всіх вимірювань і обчислень занесіть до таблиці 1. Таблиця 1 [Слайд10] 5. Порахуйте кількість цілих п і нецілих к клітинок усередині контуру. 6. Обчисліть площу фігури за формулою , де С = 0,5 см×0,5 см = 0,25 см2 7. Результати обчислень занесіть до таблиці. [Слайд11] Таблиця 2 Аналіз результатів експерименту б) найточнішим із способів визначення площі фігури є________________ [Слайд13] в) щоб підвищити точність вимірювань, які виконуються за допомогою палетки, треба зробити ціну її поділки: 1 дм ____, 1 см ____, 1 мм ____. Висновок: при виконанні лабораторної роботи ми навчилися вимірювати____________ за допомогою методів ____________________________. Набуті навички знадобляться нам:на уроках геометрії ____; у побуті ___; для загального розвитку _____. Аналіз виконання завдань лабораторної роботи [Слайд14] V. Етап контрольно-оціночний. Домашнє завдання § 3, Опрацювати навчальний матеріал про особливості вимірювання довжини тіла та площі поверхні, одиниці довжини та одиниці площі. Підготуватися до лабораторної роботи № 5
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |