Головна » Фізика

Вимірювання простору. Лабораторна робота № 4 „Вимірювання лінійних розмірів тіл і площі поверхні”

Мета уроку: Освітня: формувати в учнів знання про простір та можливості його вимірювання; вміння вимірювати лінійні розміри тіл та площі поверхні.

Виховна: розкрити значення використання вимірювальних приладів у науці, техніці та побуті.

Розвивальна: формувати вміння планувати й проводити спостереження та досліди; вимірювати й аналізувати результати; розвивати творчі здібності учнів, прищеплювати навички інтелектуальної праці

Демонстрації, матеріальне забезпечення уроку

[Слайд1] Тіла для порівняння лінійних розмірів, прилади для вимірювання лінійних розмірів, комплект об­ладнання до лабораторної роботи, інструкція до лабораторної роботи № 4

Структура й основний зміст уроку 

І. Етап орієнтації. Актуалізація опорних знань учнів Самостійна робота учнів

[Слайд2] І. Варіант 1

1. (1 бал) Якою літерою позначають час?

а) S; б) V; в) m; г) t.

2. (1 бал) Яким приладом вимірюють довжину?

а) Мензуркою; б) термометром;

в) лінійкою; г) секундоміром.

3. (2 бали) Макросвіт утворюють тіла, розміри яких приблизно дорівнюють розміру...:

а) атома; б) зорі; в) планети; г) людини.

4. (2 бали) Простір — це...:

[Слайд3] а) значення найменшої поділки шкали вимірювального приладу;

б) одне з основних понять фізики, за допомогою якого описують взаємне розташування об’єктів;

в) одне з основних понять фізики, за допомогою якого описують тривалість і послідовність подій;

г) одна з основних фізичних величин.

5. (3 бали) Переведіть у секунди: 8 год, 25 хв, 3 доби.

6. (3 бали) Розташуйте в порядку зростання: 

800 хв, 9 год, 15 360 с,1/5 доби.

Варіант № 2

1. (1 бал) Якою літерою позначають температуру?

а) S; б) V; в) m; г) t.

2. (1 бал) Яким приладом вимірюють час?

а) Секундоміром; б) термометром;

в) вагами; г) мензуркою.

3. (2 бали) Мегасвіт утворюють тіла, розміри яких приблизно дорівнюють розміру...:

а) атома; б) зорі; в) будинку; г) людини.

4. (2 бали) Час — це...:

а) значення найменшої поділки шкали вимірювального приладу;

б) одне з основних понять фізики, за допомогою якого описують взаємне розташування об’єктів;

[Слайд4] в) одне з основних понять фізики, за допомогою якого описують тривалість і послідовність подій;

г) одна з основних фізичних величин.

5. (3 бали) Переведіть у секунди:

6 год, 35 хв, 4 доби.

6. (3 бали) Розташуйте в порядку зростання:

400 хв, 11 год, 21 000 с,1/2 доби.

 

[Слайд5] III.      Етап проектування. Обговорення плану наступної роботи.

IV.      Етап організації виконання плану діяльності

1. Лінійні розміри тіл та їх вимірювання.  Довжина. Одиниці довжини.

Довжина кола l = πD = 2πR.

[Слайд6]

 

2. Площа та її вимірювання. Одиниці площі.

Площа прямокутника S = ab.

 

[Слайд7] Площа круга

 

Дуже важливо також вміти виражати площу у різних одиницях.

Для одиниць площі:

1 м2= (10 дм)2= 100 дм2.

1 м2= (100 см)2= 10 000 см2.

1 м2= (1 000 мм)2= 1 000 000 мм2.

1 км2= (1 000 м)2= 1 000 000 м2.

3. Фронтальне виконання лабораторної роботи № 4 «Вимірювання лінійних розмірів тіл та площі поверхні», (короткочасна)

Мета: виміряти лінійні розміри бруска за допомогою різних засобів; навчитися визначати площу

плоских фігур правильної й неправильної форми.

[Слайд8] Обладнання: мірна стрічка; учнівська лінійка; дерев'яний брусок; аркуш у клітинку.

Хід роботи

 Підготовка до експерименту

1. Перш ніж розпочати вимірювання, пригадайте:

а) як визначити ціну поділки шкали;

Нагадуємо! Щоб визначити ціну поділки пікали будь-якого приладу, необхідно різницю двох будь-яких значень величин, наведених на шкалі, поділити на кількість поділок між ними.

б) як правильно знімати показання приладу,

2. Визначте й запишіть ціну поділки шкал мірної стрічки та лінійки. Результати запишіть до таб­лиці 1.

3.Обчисліть  площу,  яку займає  одна клітинка на сторінці вашого зошита.

Експеримент

[Слайд9] 1.  За допомогою мірної стрічки визначте довжину /, ширину d і висоту h бруска:

2. Повторіть всі вимірювання, використовуючи лінійку:

3.  Користуючись одержаними даними, обчисліть площу поверхні більшої грані бруска. Виразіть її у см2 та мм2.

4.  Результати всіх вимірювань і обчислень занесіть до  таблиці 1.

                                                                            Таблиця 1

[Слайд10] 5. Порахуйте кількість цілих п і нецілих к клітинок усе­редині контуру.

6. Обчисліть площу фігури за формулою   ,  де С = 0,5 см×0,5 см = 0,25 см2

7. Результати обчислень занесіть до таблиці.

[Слайд11]

Таблиця 2

Аналіз результатів експерименту

б)  найточнішим із способів визначення площі фігури є________________

[Слайд13] в) щоб підвищити точність вимірювань, які виконуються за допомогою палетки, треба зробити ці­ну її поділки: 1 дм ____,    1 см ____,    1 мм ____.

Висновок:   при  виконанні  лабораторної роботи  ми навчилися вимірювати____________ за допомогою методів ____________________________. Набуті навички знадобляться нам:на уроках геометрії ____;  у побуті ___; для загального розвитку _____.

Аналіз виконання завдань лабораторної роботи

[Слайд14] V. Етап контрольно-оціночний.

Домашнє завдання § 3, Опрацювати навчальний матеріал про особливості вимірювання довжини тіла та площі поверхні, одиниці довжини та одиниці площі. Підготуватися до лабораторної роботи № 5


Теги: Гопко З.Г., простір
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 1145/216


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar