Головна » Фізика

Лабораторна робота № 5 „Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин та газів”

Мета уроку:  Освітня: формування поняття об'єму та вироблення експериментальних навичок його вимірювання; вміння вимірювати об'єм твердих тіл, рідин та газів.

Виховна: розкрити значення використання вимірювальних приладів у науці, техніці та побуті.

Розвивальна: формувати вміння планувати й проводити спосте­реження та досліди; вимірювати й аналізувати результати, розвивати творчі здібності учнів, прищеплювати навички інтелектуальної праці

Демонстрації, матеріальне забезпечення уроку

Прилади для вимірювання об'єму, комплект обладнання до фронтальної лабораторної роботи № 5, інструкція до виконання лабораторної роботи

Структура й основний зміст уроку

І Етап орієнтації.

II. Етап визначення мети.

III.  Етап проектування. Обговорення плану наступної роботи.

Актуалізація опорних знань учнів.  (сам. робота - тести)

Приклад картки

1.  Указати основну одиницю вимірювання довжини.

А) 1 мм; б) 1 дм;  в) 1 см; г) 1 м;   ґ)  1 км.

2.  Указати правильну довжину бруска (див. рис).

а) 40 см;  б) 0,4 м;

в)  0,04 м.

3.  Щоб визначити площу прямокутника, треба:

А) його довжину поділити на його ширину;

Б) половину його довжини помножити на ширину;

В) його довжину помножити на його ширину.

4.  Обчислити площу прямокутника, якщо його довжина 20 см, а ширина 5 см.

А)40 см2;     Б) 10 см2;  в) 4 см2;  г) 100 см2.

5. Обчислити площу бруска в метрах квадратних, якщо його довжина виміряна сантиметровою лінійкою (див. рис), а ширина - 1 см.

6. Довжина прямокутника 50 см. Визначити його шири­ну, якщо площа дорівнює 0,3 м2.

А) 6 м; б)  0,06 м; в) 0,6 м; г)  0,006 м.

 

IV. Етап організації виконання плану діяльності.

1.       Об'єм тіла,

2.       Вимірювання об'єму. Одиниці об'єму.

3.       Особливості вимірювання об'єму твердих тіл, рідин та газів. Як за допомогою мензурки визначити об'єм тіла?

План визначення

1)  Відповідно до алгоритму визначити ціну поділки мензурки.

2) Визначити об'єм рідини у мензурці V1.

3)  Занурити тіло у мензурку так, щоб рідина повністю покрила тіло.

4) Визначити об'єм рідини і зануреного тіла V2.

5) Знайти об'єм зануреного тіла за формулою: Vт= V2 –V1

6) Виконати перетворення одиниць вимірювання об'єму з урахуванням, що 1 мл =1см3.

ІІІ. Фронтальне виконання лабораторної роботи № 5 «Вимірювання об'єму твердих тіл, рі­дин та газів», (короткочасна)

Мета: навчитися визначати об'єми рідин, твердих тіл (правильної та неправильної форми) і газів. Обладнання: мірний циліндр або мензурка; лінійка; посудина з водою; тіло неправильної форми; тіло, що має форму прямокутного паралелепіпеда; невелика колба; склянка.

 

Хід роботи.

 Підготовка до експерименту

1. Перш ніж розпочати вимірювання, пригадайте:

а) як визначити ціну поділки шкали засобу вимірювання;

б) як правильно знімати показання мірного циліндра;

в) яких заходів безпеки слід дотримуватися,  працюючи з мензуркою.

2. Визначте й запишіть ціну поділки лінійки та мірного циліндра.

 Сл=_______;  См.ц. =_______.

3.  Виміряйте об'єм тіла неправильної геометричної фор­ми за допомогою мірного циліндра.

4. Визначте об'єм тіла правильної геометричної форми за допомогою мірного циліндра.

Таблиця 1

5.  Визначте об'єм тіла правильної геометричної форми за допомогою лінійки.

   Таблиця 2

Аналіз результатів експерименту

1. Проаналізувавши різні способи вимірювання об’єму, позначте відповіді.

А) Універсальним способом визначення об’єму твердого тіла є:  Метод за допомогою мірного циліндра (мензурки) _____; метод за допомогою лінійки _____.

Б) Чинники, що не вплинули на точність одержаних нами результатів: температура навколишнього повітря ____; температура води у мірному циліндрі ____;  неточність при визначенні мірних величин ____;  неправильно визначена ціна поділки приладів ___.  

2.  Висновок: при   виконанні   лабораторної   роботи   ми навчилися вимірювати_______________ за допомогою  _______________________. Набуті навички знадобляться  _________________.

V. Аналіз виконання завдань лабораторної роботи

VI. Етап контрольно-оціночний.

Домашнє завдання § 3, Опрацювати навчальний матеріал про об’єм та його одиниці, особливості об’ємів тіл, рідин та газів. Виготовити мензурку із заданою ціною поділки 


Теги: Гопко З.Г., простір
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 1661/817


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar