Головна » Фізика

Шкала електромагнітних випромінювань

Мета уроку.

Навчальна мета.

-         Узагальнити, систематизувати вивчений матеріал про весь діапазон електромагнітних випромінювань;

-         поглибити знання учнів з даної теми;

-         показати значення теми «Шкала електромагнітних випромінювань» в  формуванні уявлення учнів про фізичну картину світу;

-         показати практичне застосування випромінювань, у професії кухар, кондитер, побуті, техніці;

-         розглянути вплив різних ділянок шкали на здоров’я людини;

-         показати можливості комп’ютера в організації навчального процесу.

Розвиваюча мета.

-         Продовжувати розвивати пізнавальний інтерес;

-         інтелектуальні і творчі здібності учнів в процесі самостійного здобуття знань і вмінь з фізики з використанням різних джерел інформації, в тому числі засобів сучасних інформаційних технологій,

-         вибирати головне, систематизувати матеріал.

-         розвивати творчі здібності учнів, вміння креативно мислити, використовуючи метод «шість капелюхів мислення»;

-         формувати вміння виділяти головне, узагальнювати робити висновки;

-         стимулювати зацікавленість до предмету, шляхом використання додаткових джерел – ресурсів Internet.

Виховна мета.

-         Виховувати навики співробітництва в процесі сумісної роботи;

-         виховувати навички самостійної роботи та роботи в команді;

-         виховувати вміння презентувати свій досвід роботи.

Тип уроку. Урок ділова гра, з використанням проектної методики.

Обладнання. Комп’ютерний клас, комп’ютери обладнані програмами і додатками інтегрованого пакету Microsoft Office (текстовий редактор MS Word, Excel, PowerPoint, Publicher), мультимедійний проектор.

Презентації:

-         Подорож по шкалі електромагнітних випромінювань.

-         Електромагнітні випромінювання - користь чи зло?

-         Електромагнітні випромінювання на службі кухаря, кондитера.

Форма проведення уроку – навчальний проект.

[Структура уроку.]

Мета проекту

·        Оволодіння  раціональними методами пізнавальної діяльності учнів;

·        формування дослідницьких навиків в учнів;

·        розвиток інтелекту учнів через залучення їх в  проектну роботу і інформатизацію навчального процесу;

·        розвивати навики групової діяльності;

·        оволодіння учнями комунікативної і інформаційної культури, культурою групової і індивідуальної діяльності.

Задачі проекту:

        підібрати, узагальнити, систематизувати матеріал про електромагнітні  хвилі;

поглибити і розширити знання учнів з цієї теми, а саме застосування

різних видів випромінювань та дія їх на організм людини;

оформити роботу з використанням інформаційно – комунікаційних технологій;

презентація проекту.

[Хід уроку.]

І. Організаційний момент.

Викладач. Синій капелюх.

Наша експертна комісія сьогодні запросила всіх вас для того, щоб провести набір співробітників до нового ресторану. На засіданні присутні: експертна комісія з кадрових питань (викладач, адміністрація) та претенденти на пропоновані посади (учні групи кухар, кондитер). Ви вже знайомі з умовами проведення відбору з буклету, який ви отримали два тижні тому. Всі згодні. Одна з груп сьогодні отримає роботу, тому просимо всіх показати на що ви здатні.

         Перший етап роботи – перевірка фахових знань.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Зараз ми напишемо коротенький фізичний диктант для перевірки фахових знань. Результати будуть враховуватися при підведенні підсумків. Кожне запитання оцінюється в один бал.

Фізичний диктант.

1.     З якою швидкістю поширюється електромагнітна хвиля у вакуумі? (300000км/с)

2.     Які фізичні величини характеризують діапазони випромінювань? (Частота, довжина хвилі)

3.     Записати формулу, яка показує зв'язок швидкості поширення електромагнітної хвилі у вакуумі, частоту і довжину хвилі.

 ( c=λ·ν)

4.     Одиниці вимірювання довжини хвилі. (Метри)

5.     14ГГц перетворити  в Гц  ( Гц)

6.     Скільки основних кольорів вам відомо? (Сім)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Викладач. (Викладач виступає під полями синього капелюха)

Світ постає перед нами, як суцільне володіння хвиль: великих та малих, довгих та коротких. Одні піднімаються вище щогл найбільших кораблів, інші і в мікроскоп не побачиш. Є такі, що на одному подиху пробігають навколо земної кулі, і такі, для яких атоми стають нездоланними перепонами…

Бачите, як лл’ються на вас з неба хвилі у вигляді сонячного проміння, як тремтять у листі, наповнюють музикою, б’ються у кожній жильці?

Епіграфами сьогоднішнього уроку я вибрала слова

Двоє людей, які прагнуть зрозуміти одне одного,

мають спочатку суперечити одне одному

Г. Блатар, французький філософ

Креативність не талант, а навичка

Ці вислови показують мету уроку, що потрібно не тільки добре розбиратися в фізичних питаннях, але треба знати де застосовується те чи інше електромагнітне випромінювання, як воно діє на здоров’я людини, природу електромагнітних випромінювань.

Сьогодні ми з вами проведемо урок  ділова  гра. Всесвіт – океан електромагнітних випромінювань. Ми живемо в цьому океані, не помічаючи пронизуючих оточуючий простір хвиль. Гріючись біля каміну або запалюючи свічку, людина заставляє працювати джерело цих хвиль, не задумуючись про їх властивості. Але знання – сила: відкривши природу електромагнітних випромінювань, людство на протязі ХХ століття опанувало і поставило собі на службу самі різні його види.

Ви також зробили для себе багато відкриттів при підготовці до уроку, багато чому навчилися. Підготовчий етап проводився під полями «білого капелюха».

За два тижні  вам були роздані буклети з завданнями і запропонований план.

1.     Від тераметрів до пікометрів.

2.     Електромагнітні випромінювання – користь чи зло?

3.     Електромагнітні випромінювання на службі кухаря, кондитера.

4.     Дія електромагнітних випромінювань на організм людини.

5.     Взяти інтерв’ю у спеціалістів різних категорій населення:

«Погляд на електромагнітні випромінювання»

6.     Провести опитування серед учнів ліцею: «Чи можу я обійтися без застосування електромагнітних випромінювань?».

Відповідно до завдань кожна група створила презентації, публікацію і веб – сайт.

V. Захист учнівських проектів.

В майбутньому не грамотним буде вважатися не той, хто не вміє читати,  а той хто не уміє навчатися. Зараз ви продемонструєте свої роботи. Для захисту кожній групі відводиться 3 – 5 хвилин. Це приблизний план, якщо його дотримуватися, то часу уроку нам не вистачить. Тому кожна група представляє свій варіант захисту свого матеріалу – міні – проекту. (Учні представляють свої роботи під капелюхами різних кольорів, розповідають про отримані дані,  про зміст презентацій, публікації, веб - сайту).

Перша частина  - конкурсна.

І група виступає під полями білого капелюха, так як учні групи узагальнюють матеріал одержаний на попередніх  уроках.                                                                                                       

ІІ група виступає під полями жовтого та чорного капелюхів. (Одна презентація, капелюхи використовуються почергово)

ІІІ група виступає під полями зеленого капелюха.

IV група виступає під полями червоного капелюха.

V група виступає під полями чорного капелюха.

VI. Рефлексія. Друга частина. Оцінювання навчальних досягнень.

Викладач. Виступає під полями синього капелюха. Ми вислухали вас та перевірили ваші роботи. Але мені хотілось би почути від вас. Ви можете відповідати під полями капелюха, який найбільше підходить до вашої думки.

·        Як ви вважаєте, хто з вас отримає роботу?

·        Чи хотіли б ви так проходити прийом на роботу?

·        Який етап для вас був самим важким?

VII.         Офіційна. Третя частина.

А тепер надамо слово експертам. Експерти аналізують роботу учнів і роблять такі висновки:

приймають на роботу учнів, які набрали 10- 12 балів;

приймають на роботу за умови, що ви пройдете стажування – 7- 9 балів;

приймають на роботу після повторного конкурсу – 4 – 6 балів;

не приймають на роботу – 1 – 3 бали.

VIII.      Домашнє завдання. Повторити теоретичний матеріал та формули і  підготуватися до розв’язування задач. Розробити таблицю «Основні формули з розділу «Випромінювання та спектри»


Теги: Бендас Н.М., електромагнітні хвилі
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 719/232


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar