Головна » Фізика

Електромагнітні хвилі

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Електромагнітні хвилі»; розвивати логічне мислення, комунікативні здібності учнів, розширювати політехнічний кругозір учнів; створювати ситуацію успіху, виховувати інтерес до фізики та відповідальне ставлення до дорученої справи.

Тип уроку: урок узагальнення знань і вмінь.

Обладнання, унаочнення: бланки для запису відповідей, комп’ютер, мультимедійний проектор, презентація  Power Point, (Програма Power Point дуже легка у використанні, дозволяє створити слайди презентації з питаннями гри, естетично їх оформити, а за допомогою гіперпосилань переходити від однієї презентації до іншої.  З допомогою мультимедійного проектора ці питання проектуються на екран, що максимально наближає урок до формату проведення  телевізійної гри «Найрозумніший»)

 

Етапи уроку:

І. Вступне слово вчителя.

ІІ. Гра «Найрозумніший».

ІІІ. Підбиття підсумків уроку, домашнє завдання.

 

Хід уроку.

І. Вчитель повідомляє тему і мету уроку, оголошує правила гри.

Гра проходить в три раунди: 1 раунд – відбірковий, 2 раунд – півфінал, 3 раунд – фінал. Урок проходить за правилами телевізійної гри «Найрозумніший».

Відбірковий раунд. В відбірковому раунді  беруть участь усі учні класу. Учням задаються питання і пропонуються 4 варіанти відповіді, з яких необхідно вибрати одну правильну.  Відповіді учні записують на бланку відповідей. За кожну правильну відповідь – 1 бал (genij1.ppt). Шість учнів, які набрали найбільшу кількість балів, проходять в 2 раунд (semifinal.ppt).

Півфінал. В цьому раунді учні повинні за 1 хв дати відповідь на максимальну кількість питань з різних категорій знань: «Видатні фізики», «Фізичні величини», «Застосування електромагнітних хвиль», «Властивості електромагнітних хвиль», «Інтерференція», «Дифракція», «Спектральний аналіз», «Заломлення і відбивання світла», «Пристрої», «Радіохвилі», «Видиме світло», «Секрет». Категорія «Секрет» містить питання про оптичні прилади (semifinal.ppt).

Кожен учасник вибирає дві категорії, а порядок виступу півфіналістів визначається кількістю балів, отриманих в відбірковому раунді.

Фінал. Бере участь 3 учасники, які набрали найбільшу кількість балів в 2 раунді.  Вони відповідають на питання наперед вибраної категорії. Питання кожного учасника позначаються на табло певним кольором (червоним, синім, жовтим). Крім цього є 6  клітинок  сірого кольору – це питання з категорії «загальні знання». Табло з номерами питань  відкривають на 10-15 секунд.  За цей час учасники повинні запам’ятати свої клітинки та клітинки суперників. Потім табло закривається і фіналісти почергово відкривають клітинки відповідно кількості набраних балів в півфіналі. За правильну відповідь на своє запитання учасник  отримує 2 бали, за питання з категорії «загальні знання» - 1 бал, за відповідь на питання суперника – 3 бали. У грі перемагає учасник, який після відповіді на 6 питань набрав найбільшу кількість балів. Якщо за результатами відповідей учні набрали однакову кількість балів, то відкриваються додаткові клітинки, поки не визначиться лідер  (final.ppt).

 

ІІІ. Підбиття підсумків уроку, домашнє завдання. Учитель оцінює учнів, нагороджує переможця.

Домашнє завдання: повторити §40-64 Гончаренко С.У. Фізика Підручник для 11 кл. серед. загальноосвіт. шк. – К.: Освіта, 2002. – 319 с.

 

Для роботи в Power Point необхідно розархівувати папку genij на диск D.

В півфіналі (semifinal.ppt) для запуску питань наведіть курсор на вибрану категорію та клацніть лівою клавішею мишки.

В фіналі (final.ppt) для визначення категорії питання наведіть курсор на номер відповідного питання та  клацніть  лівою клавішею мишки, щоб перейти до питання даної категорії, клацніть лівою клавішею мишки на знак.


Теги: Лещук І.О., Лещук Р.Є., електромагнітні хвилі
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 797/177


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar