Головна » Фізика |
Мета уроку: Навчальна: сформувати знання учнів з теми «Ядерний реактор. Використання ядерної енергії»; систематизувати й узагальнити знання з теми: Поділ ядер урану. Ланцюгові ядерні реакції. Розвиваюча: у процесі підготовки до уроку розвивати навички самостійної роботи з літературою; розвивати інтелект і мову, ініціативу, активність учнів, ознайомити учнів з дією радіоактивності на людський організм та зовнішнє середовище, формувати екологічне мислення. Розвивати загальні методи пізнання експеримент і теорію. Підкреслити роль досвіду, об’єктивність законів, довести нескінченність процесу пізнання як наближення до абсолютної істини. Виховна мета: розвивати інтерес до навчання, до читання науково-популярної та технічної літератури. Обладнання: плакати, схеми реакторів, комп’ютер, картки на кожного учня з запитаннями тесту. Тип уроку: комбінований Форма: прес-конференція вчених-спеціалістів у галузі ядерної фізики. План уроку І. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1). Опис проблемної ситуації. 2). Формування перед науковцями цілей і задач у ході проведення наукової конференції. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1). Бесіда тележурналіста із науковцями. 2). Вступне слово вчителя. 3). Аналітико-синтетична робота з таблицями, графами, дидактичними матеріалами, кінофільмами. 4). Охорона праці та здоров’я людини щодо реалізації наукових задач. ІІІ. Творча робота учнів. Робота в групах: Відділ головного інженера (конструктора, 7 учнів) IV. Підсумок роботи учнів.
Хід уроку-конференції Оформлення: плакати на стіні. Люди-господарі своєї долі (Шекспір). Учні об’єднанні у 5 груп, наукові відділи. Інформація видається не як доповіді, а у формі науково-виробничих звітів, у формі ділового спілкування. Під час конференції учні ставлять одне одному запитання.
Вступне слово вчителя: Наука пройшла довгий і складний шлях розвитку – від єгипетських пірамід до атомних електростанцій, лазерів і космічних польотів. Людство проходить тривалий шлях від незнання до знання. Сьогодні ми ставимо перед собою питання: чи готові ми використовувати атомну енергію? Які наслідки діяльності людини у використанні ядерних технологій? У ході нашого уроку використовується технологія роботи в групах за принципом науково-дослідницької діяльності. Кожна з п’яти груп заздалегідь отримала завдання на пошук інформації певного напрямку у проблемі отримання енергії атома та використання її людством. Перша група вивчала можливість використання ядерної енергії, її недоліки та позитивні фактори, що дають змогу вважати атомну енергетику перспективним джерелом енергії, також вивчала головні елементи ядерного реактора на повільних та швидких нейтронах (додаток К) Друга група працювала над проблемою перетворення внутрішньої енергії атомних ядер в електричну енергію (додаток В). Третя група розглядала специфіку впливу роботи АЕС на здоров’я людини та навколишнього середовища (додаток Г, Ж). Четверта група цікавилася новинками техніки на науковими досягненнями вчених інших країн (додаток Д). П’ята група займалася проблемами екологічного характеру (додаток А, З). Конференція починається з бліц-інтерв’ю. Означені групи повинні відповісти на слідуючи запитання: Питання до центру наукових досліджень: Що входить до енергетичного потенціалу України. Питання до відділу екології: Скільки за рік в атмосферу викидається: оксидів сірки (20 тис. т.); оксиду нітрогену (25 тис. т.); золи (300 тис. т.) і токсичних металів (400 т.)? Питання до відділу головного інженера: Що таке енергозбереження і енергоефективність? Питання до відділу головного енергетика: Чому на парламентських слуханнях була вироблена «Енергетична стратегія України на період до 2030р.»? Питання до відділу охорони праці: Чим може обернутись екологічна безграмотність людства? Далі слово надається керівнику 1-ої групи – головному інженеру. Головний інженер виступає за наступним планом: дає визначення ядерному реактору. Члени 1-ої групи дають визначення: в чому полягає керівництво ядерною реакцією; що називають критичною масою; для чого потрібні графітові стержні, як ними користуються; для чого в ядерному реакторі використовується уповільнювач нейтронів. Після виступу всіх членів груп, робимо підсумок року, проводимо тестування (додаток Б), виставляємо оцінки за урок. Домашнє завдання: по підручнику вчити параграф 75-76. Додатково: задачі № 12.47, 12.48, 12.49 за збірником Гельфгат І., Ненашев І. Фізика – 11. Харків, Гімназія, 2002 рік.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |