Головна » Біологія

Травлення. Цикл уроків з біології для 9 класу

Цикл уроків біології  для  9 класу по темі: «Травлення»

Тема уроку №1 «Будова і функції шлунка. Травлення в шлунку»

Цілі: вивчити будову та особливості травлення у шлунку; розвивати логічне мислення учнів, установлюючи взаємозв’язки будови і функцій шлунка; здійснювати валеологічне виховання школярів.

Терміни та поняття: шлунок, шлунковий сік та шлункові залози, ферменти, пепсин, слиз, соляна кислота, гастрит, виразка шлунка.

Обладнання і матеріали: таблиця «Органи травлення», пробірки, шлунковий сік, білок.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань іі мотивація навчальної діяльності учнів

Гра «Вірю – не вірю»

Учитель. Впоратися із завданнями, подолати будь-які труднощі в житті вам завжди допоможе віра в себе, у свої сили, а також постійна і цілеспрямована робота в океані знань. Учитель пропонує учням закінчити речення, яке обов’язково розпочинає словами «Чи вірите, що…»:

• … у  людини за добу виділяється близько 1 л слини? (Так)

•…слина містить 99,4 % води? (Так)

•…у людини є дві пари великих слинних залоз? (Ні, три пари)

•…харчову грудку язик проштовхує до шлунка? (Ні)

•…під час ковтання вхід у дихальні шляхи закривається надгортанним хрящем? (Так)

(Так)

•…до складу слини входить лізоцим, що знезаражує мікроорганізми та сприяє загоєнню ран слизової оболонки рота? (Так)

•…під дією амілази і мальтози білки розщеплюються до амінокислот? (Ні, крохмаль до глюкози)

•…центр слиновиділення знаходиться в довгастому мозку? (Так)

•…слина виділяється рефлекторно? (Так)

•…органом смаку є язик, на слизовій оболонці якого містяться смакові рецептори? (Так)

•…найбільш розширена частина травного каналу – ротова порожнина? (Ні, шлунок)

ІІ Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Учитель. Отже, найрозширеніша частина травного каналу – це шлунок. До речі, чи знаєте ви, що у деяких тварин шлунок за формою схожий на жолудь. Так ось сьогодні ми з вами і будемо вивчати будову і функції шлунка людини. Учні формулюють мету та основні завдання уроку.

ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

 Метод інтерактивної системи нотаток «Допомога».

Завдання. Уважно прочитайте текст (с.140-141). На полях простим олівцем проставте позначки

«v» - я це знаю;

«+» - нова інформація для мене;

«-» - суперечить тому, що я знав;

«?» - дивує мене.

Обговоріть прочитане із сусідом по парті. Якщо ви зустріли інформацію, з якою вам самотужки не впоратися, або ви не хочете знати на цю тему значно більше, чітко сформулюйте запитання і зверніться з ним до вчителя.

Учитель. Ви тільки замисліться…на 1 см2 слизової оболонки шлунка припадає сто шлункових залоз. 14 млн. шлункових залоз виробляють шлунковий сік.

Розповідь вчителя з елементами бесіди й одночасним заповненням таблиці «Травлення в шлунку».

ІУ. Узагальнення та систематизація знань

Розв’язання проблемно-пошукових задач

1. Двох собак нагодували м’ясом з добавками холерних вібріонів. Одній із них перед цим промили шлунок. Вона заразилась і загинула від холери, а друга залишилася здоровою. Чому так сталося? ( Хлоридна кислота не тільки активізує ферменти шлункового соку, сприяє розщепленню білків, стимулює рухову діяльність шлунка, але й убиває бактерії, що потрапили з їжею. У собаки, якій промили шлунок перед уживанням їжі, не було хлоридної кислоти або її концентрація була дуже низька, і холерні вібріони викликали захворювання).

2. Концентрація хлоридної кислоти в шлунку здорової людини 0,5%. За такої концентрації кислота згубна для живих чужорідних клітин. Але вона не діє на клітини самого шлунка. Чому? (Залози шлунка виробляють також муцин – слиз, який захищає стінки шлунка від дії хлоридної кислоти та подразнюючих речовин їжі.

Розповідь учителя про дослідження І.П.Павлова на здорових тваринах (собаках): «уявне голодування», «Відокремлений шматочок». «одержання чистого шлункового соку».

3. Як ви розумієте визначення: «Правильне харчування та здоровий спосіб життя – надійні способи профілактики гастриту»?

У. Домашнє завдання: Опрацювати матеріал у підручнику. Творче завдання: підготувати повідомлення про традиції українського народу стосовно культури харчування.

Тема уроку № 2: Біологічне значення вітамінів. Збереження вітамінів у їжі»

Мета: сформувати поняття про регуляторні речовини організму – вітаміни, про їх біологічну роль, сформувати поняття про гіпо-та гіпервітамінози, розробити практичні поради щодо збереження вітамінів у їжі; розвивати вміння самостійно працювати з довідковим матеріалом, аналізувати й узагальнювати навчальний матеріал, застосовувати на практиці отримані знання; виховувати норми поведінки в колективі під час розв’язання спільної проблеми, навички спілкування в групах.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

І етап. Орієнтація

1. Організаційний етап: формування психологічного настрою в учнів, позитивна установка на роботу.

Хороша пам'ять є однією з умов високих результатів у навчанні. Що треба зробити для покращення пам’яті? (Обговорення відповідей учнів) Насамперед треба запам’ятати головне – ніколи не скаржитися на свою пам'ять. Ми знаємо тисячі слів, та ще й різними мовами, безліч різних відомостей. Ми добре чуємо, бачимо. У нас чудова пам'ять! Урок біології дасть змогу переконатися в цьому.

2. Актуалізація  опорних знань. У вас чудова пам'ять, тому пригадайте, які асоціації й чому виникають у вас, коли ви чуєте термін «вітаміни»? Складіть асоціативний кущ «Вітаміни»

3. Мотивація навчальної діяльності. Розповідь вчителя. Ця подія сталася досить давно. Колумб вирушив завойовувати для Іспанії золото Індії, а відкрив Америку. Але під час подорожі третя частина команди захворіла на скорбут. Багато моряків загинуло, частину  висадили на найближчий острів як безнадійно хворих. Через півроку на зворотному шляху завернули на острів – здивуванню команди не було меж: усі моряки були живі й здорові. У чому причина? Чому безнадійно хворі люди раптово видужали на безлюдному острові? Дійсно, давно помітили, що коли вживати в їжу свіжі овочі та фрукти, ця хвороба не виникає. Що це за речовини, нестача яких викликає важкі порушення? Сьогодні на уроці ми спробуємо це з’ясувати.

Повідомлення теми.

ІІ етап. Визначення мети.

Які питання ви поставите, вивчаючи тему «Вітаміни»? Що ви очікуєте від уроку? (Записи учнів на аркушах).

Оголошення завдань, цілей уроку.

ІІІ етап. Проектування

Подія, яка відбулася з командою Колумба, - це тільки частина великої історії про відкриття чудових речовин.

Випереджувальні завдання (повідомлення учнів про історію відкриття вітаміни).

Хрестоносці, які ходили «воювати гроб Господній», гинули сотнями, тому що віра не дозволяла вживати місцеві фрукти та овочі. Найчастіше хвороби розвивалися в експедиціях до Північного полюса. Від скорбуту моряків гинуло більше, ніж від морських битв. У народі скорбут уміли лікувати плодами шипшини, «сосновим пивом». Причини захворювань, що пов’язані з неповноцінним харчуванням, уперше встановив  російський лікар Микола Іванович Лунін. Він створив штучну суміш їжі, яка містила необхідні білки, жири, вуглеводи, солі, і годував цією сумішшю групу мишей. На 11-й день миші загинули, а ті, яких годували молоком, - залишилися живі. Які висновки зробив Лунін? 1890 рік – острів Ява, голландський лікар Ейкман спостерігав страшну хворобу: у хворого німіли руки й ноги, наставав параліч кінцівок. Хворобу називали бері-бері, у перекладі – кайдани. А причину хвороби встановив випадково, спостерігаючи за курми. У тих курей, що сиділи в клітках та яких годували очищеним рисом, виявлялися всі ознаки бері-бері. Кіри, які ходили вільно, були здорові, оскільки знаходили різноманітну їжу.

ІУ етап. Організація діяльності. Завдання групам.

Знайдіть у підручнику визначення поняття «вітаміни», зіставте з вашими уявленнями про вітаміни, зробіть висновки, запишіть визначення в зошит. Коли хімічні формули вітамінів були невідомі, їх позначили літерами латиської абетки. Перші два вітаміни назвали А і В. Потім з’явилися інші вітаміни. А, В, С, Д, Е, К, Р, Н – цей ряд називають абеткою життя. Сьогодні відкрито вже близько 50 вітамінів, їх поділяють на два види:

                                                    Вітаміни

↓            ↓

жиророзчинні     водорозчинні

Завдання. Визначте, які вітаміни жиро- й водорозчинні. Який механізм впливу вітамінів в організмі? Чому за нестачі виникають такі важкі порушення? Запропонуйте ваші гіпотези. Обговорюються пропозиції учнів.

Складання таблиці. ВІТ. + фермент = О.Р. Отже, вітаміни – це регуляторні речовини, вони не є пластичним матеріалом, а забезпечують реакції обміну речовин. Стає зрозумілим виникнення хвороб за нестачі вітамінів. Скільки потрібно вітамінів людині?  Кількості дуже малі, але навіть за таких нестач виникають порушення. Які стани розвиваються, коли порушується норма вітамінів? Згадайте, що позначають префікси  гіпо- та гіпер?

Складання схеми

Гіповітаміноз – мало → хвороби

Гіпервітаміноз – багато → отруєння

Авітаміноз – відсутність → хвороби

Завдання групам. Заслухайте свідчення особи, яка постраждала від хвороби, спричиненої нестачею вітамінів, і дайте відповідь на запитання: нестача якого вітаміна викликала хворобу і як називається хвороба. Заповніть таблицю  Визначити, в яких харчових продуктах найбільше вітамінів А, В, Д, С? Відповіді занесіть до таблиці. Вітаміни – речовини дуже нестійкі, легко руйнуються. Так, наприклад, вітамін А легко руйнується від температури, вітамін В – у разі тривалого зберігання, вітамін С – унаслідок зіткнення з повітрям та металевими поверхнями. Отже, треба вміти зберігати вітаміни в харчових продуктах.

Завдання групамЗапропонуйте власні способи збереження вітамінів у продуктах.

 Способи збереження вітамінів:

• овочі чистити перед готуванням;

• варити недовго в закритому посуді;

• використовувати одразу після готування;

• не використовувати металевий посуд.

У етап. Оцінювання.

Завдання групам. Передбачити наслідки вживання таких наборів продуктів:

1) Хліб, м'ясо, яйця, молоко. (Немає вітаміну С)

2) Яблука, лимони, очищений рис. ((Немає вітаміну В)

3) Горох, огірки, хліб, м'ясо. (Немає вітаміну А)

4) Масло, яйця, молоко, хліб. (Немає вітаміну С)

Чому молоко корів, які пасуться на пасовиську, багатше на вітамін Д, ніж молоко корів у корівнику?

Підсумки уроку. Домашнє завдання.

Опрацювати інформацію з підручника щодо характеристики  вітамінів, доопрацювати матеріал стосовно вітамінів, які не розглядалися на уроці, доповнити таблицю в зошиті.

Чи змінилися ваші уявлення про світ після цього уроку? Чому і як?

Тема уроку № 3.

«Порушення травлення. Хвороби шлунково-кишкового тракту»

Цілі уроку: сформувати знання про хвороби шлунково-кишкового тракту; розвивати традиції українського народу стосовно культури харчування; виховувати необхідність дотримання правил гігієни харчування та особистої гігієни.

Терміни й поняття: харчові отруєння, сальмонельоз, ботулізм, дизентерія, холера, глистяні захворювання.

Обкладання і матеріали: таблиці «Отруйні рослини, тварини, гриби», «Органи травлення», «Гігієна травлення».

Тип уроку: комбінований.

Епіграф уроку: «Надмірне захоплення їжею беззаперечно шкідливе, як і будь-яка крайність у житті». (І.П.Павлов).

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Гра «Біологічний футбол»

Грають по черзі ряди. Кожна правильна відповідь  - «гол» - оцінюється в 1 бал.

Запитання:

● Протоки яких залоз відкриваються до дванадцятипалої кишки?

● Які основні функції тонкого кишечника?

● Яка роль жовчі у процесах травлення?

● Яка функція печінки в організмі людини?

● Як і де всмоктуються поживні речовини?

● Що таке апендикс?

● Що таке апендицит?

● Які ознаки мікроорганізмів товстого кишечника?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Тест «Як ви ставитесь до свого здоров’я?»

Будь-яке захворювання краще попередити, ніж лікувати.

Учитель.Захворювання шлунково-кишкового тракту за поширеністю посідають друге місце після серцево-судинних хвороб. Лікарі відмічають, що зараз люди з дуже високим добробутом хворіють навіть частіше, ніж інші, бо не докладають зусиль до збереження свого здоров’я, гадаючи, що в будь-яких випадках їм допоможуть гроші. Яке прислів’я тут слід згадати? (Здоров’я не купиш на за які гроші), повернімось до епіграфа сьогоднішнього уроку, до геніального висловлювання І.П.Павлова. (Читає з дошки). Або, як кажуть у народі: «В усьому знай міру». Шкідливість переїдання підтверджується дослідами на тваринах. У лабораторії І.П.Павлова було доведено залежність роботи шлунка від об’єму їжі. У шлунок собаки вводили гумові балончики і роздували їх. Було відмічено: якщо тиск був дуже великий, то соковиділення затримується, погіршується травлення.

Формулювання разом з учнями цілей та завдань уроку.

ІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу 

1. Виступ учнів у ролі вчителя про хвороби шлунково-кишкового тракту, отруйні рослини, тварин, гриби.

2. Заповнення таблиці «Причини та профілактика хвороб шлунково-кишкового тракту»

Бесіда стосовно правил особистої гігієни.

Елементи проблемного навчання, метод ТРВЗ – педагогіки (теорія розв’язування винахідницьких задач) Збільшена доза сильнодіючих ліків може виявитися небезпечною для життя людини. Варто не допускати таких випадків. В який спосіб?  Протиріччя: велика доза ліків не повинна засвоїтися організмом людини, щоб та не загинула, але ліки потрапили в шлунок і організм їх засвоїть.

ІКР (ідеальний кінцевий результат):

1) людина сама не може вжити велику частку ліків одразу;

2) ліки самі не можуть засвоїтися організмом людини.

( В Англії запатентовано «вбудований запобіжник для ліків»: таблетку оточують шаром речовин, що сповільнює розчинення, а потім тонким шаром блювотної речовини. Якщо проковтнути одразу кілька таблеток, кількість блювотного компоненту досягне «критичної маси» - таблетки будуть викинуті зі шлунка, не встигнувши розчинитись. А одна-дві таблетки матимуть потрібний вплив на організм і не спричинять блювоти).

ІУ. Підсумок уроку

1. Інтерактивна гра «Магічний квадрат». Подивіться на цей магічний квадрат. Пропускаючи постійно однакову кількість літер і рухаючись за годинниковою стрілкою, ви прочитаєте вислів – вимогу правила особистої гігієни: основне правило профілактики шлунково-кишкових хвороб.

Відповідь: «Мий руки перед їдою».

2. У клітинки впишіть назви хвороб, що викликаються тим чи іншим збудником, і з’єднайте їх попарно відповідними цифрами.

Відповіді:1. Вірус. 2. Отрута. 3. Паличка. 4. Глисти. 5. Вібріон. 6. Паличка, амеба.

7. Сальмонела.

Пари 1 – 9, 2 – 10, 3 – 11, 4 – 13, 5 – 8, 6 – 12, 7 – 14.

У. Домашнє завдання.

Вивчити матеріал підручника. Творче завдання: підготувати повідомлення з теми «Традиційне харчування українців», «Вплив паління, алкоголю і наркотиків на роботу органів травлення».

Тема уроку № 4: «Узагальнення теми «Травлення»

Цілі: повторити, узагальнити й систематизувати знання про будову й функції травної системи; розвивати вміння й навички виділяти головне; порівнювати, робити висновки; продовжити формувати пізнавальні й творчі здібності, пам'ять і увагу під час узагальнення теми; підготуватися до контрольної роботи.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна установка, учительська презентація, учнівська презентація, картки з індивідуальними завданнями, картки з завданнями для самостійної роботи, схема розщеплення білків, жирів і вуглеводів, диск «Голоси планети: літній сад», медичний халат, упаковки від зубних паст.

Тип уроку: комбінований, узагальнення й систематизації знань.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель повідомляє тему уроку, одночасно на екрані з’являється слайд 1 з назвою теми уроку  - Узагальнюючий урок за темою «Травлення»

Учитель.Ми закінчили вивчати тему «Травлення», і сьогодні на узагальнюючому уроці нам треба виконати певні завдання. Давайте разом їх визначимо. (Діти перелічують можливі цілі й завдання уроку).А тепер подивіться на екрані цілі й завдання, які я поставила перед вами. Перевірмо, чи сходиться ваш и мій варіанти? (Слайд 2).

Учитель. Вивчивши тему «Травлення» і з’ясувавши значення, будову й функції органів травлення», дайте відповіді на запитання: Так для чого ж ми їмо? (Енергія + поживні речовини).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Учитель. Ви називали поняття «поживні речовини». А чи знаєте ви різницю між «поживними речовинами» і «продуктами харчування»? (Слайд 3).

Письмове завдання за варіантами

На екрані ви бачите завдання: із переліченого списку виберіть:

1 варіант – продукти харчування.

ІІ варіант- поживні речовини. Запишіть відповіді до зошита.

Самоперевірка: перевірте правильність відповідей (неправильні викреслюємо) (Слайд 4).

Підніміть руку, хто не припустився помилки.

Питання  класу. Де їжа розпадається до поживних речовин? (В органах травлення).

Висновок діти формулюють самостійно: їжа або продукти харчування містять поживні речовини; ми їмо для того, щоб одержувати енергію для організму.

Питання класу. Яка ж будова травної системи? Подивімося на екран. Ви бачите схему будови травної системи, де всі органи позначені цифрами.

Письмове завдання. У зошиті запишіть їхні назви. У той час, поки весь клас виконує роботу, учитель викликає до дошки учня для виконання індивідуального завдання. На дошці прикріплена схема розщеплення вуглеводів до глюкозі, білків – до амінокислот, жирів – до гліцерину й жирних кислот.  Учню необхідно напроти них прикріпити картки з назвами органів, де вони розщеплюються., а поряд розташувати ферменти, які виробляють в цих органах для розщеплення поживних речовин (мальтаза, пепсин, амілаза, ліпаза, трипсин). Взаємоперевірка. Поміняйтеся зошитами із сусідом і перевірте правильність виконаного завданнями за слайдом 5, звіряючись із відповідями, які з’являються на екрані.

Учитель. Хто не припустився помилок – підніміть руку.

Перевірка виконання індивідуального завдання біля дошки.

Питання класу. Поясніть, чому їжа (молоко, бульйон), яка уведена шприцом прямо в кров, викликає загибель людини, а пройшовши через травну систему, стає безпечною?

Висновок учні формулюють самостійно: робота ферментів має життєво важливе значення.

Учитель. Будову органів травлення було вивчено давно. Але як вони працюють, як виділяються травні соки, який їхній склад тривалий час не могли встановити.

Демонстрація презентації й коментарі учня.

Питання класу. Які у вас виникли питання до автора роботи? Чи сподобалася вона вам? Що нового ви довідалися з неї?

Учитель. Дуже важливою частиною травної системи є зуби. Повідомлення про будову й захворювання зубів для нас підготували дві учениці. Надамо їм слово.

Рольова гра. Беруть участь лікар, пацієнт. Ліка ставить питання класу:

• Навіщо людині потрібні різні типи зубів?

• Які ви знаєте методи профілактики зубних хвороб?

Релаксація. Увімкнути тихі звуки природи – літнього саду (диск «Голос планети»: літній сад»): чути спів птахів, дзюркіт струмка, шелест вітерцю, дзижчання бабок.

Учитель. Прошу всіх ненадовго розслабитися, зайняти зручну позу, закрити очі й уявити, що ви перебуваєте в літньому саду, біля струмка, над яким кружляють бабки, пролітають жуки. Недалеко чути спів птахів. Тепле сонечко зігріває обличчя, руки, плечі. Над головою шелестить листя дерев. Від струмка виходить приємна прохолода. Ми відпочиваємо…

(Не вимикаючи звуки природи, слід продовжувати урок).  

Письмова робота. Робота з картками.

Картка 1. До складу шлункового соку входять хлоридна кислота й ферменти, які розщеплюють складні білки їжі на біль прості. Поясніть, чому шлунок сам себе не перетравлює, незважаючи на те що його стінки складаються з м’язів, а до їхнього хімічного складу входять білки.

Картка 2. У ХУІІІ ст. французький учений Реомюр, знаючи, що хижі птахи можуть відригати через рот кістки й пір’я, які були проковтнуті, але залишилися неперетравленими, став давати проковтувати птахам туго набиті м’ясом трубочки з отворами у стінках. За добу птахи відригали ці трубочки вже порожніми. Який висновок можна зробити із цього досліду?

Вимкнути диск зі звуками природи.

Картка 3.В амеби відбувається травлення у травних вакуолях, у гідри – у кишковій порожнині, у червів – у травній трубці. Як ви думаєте, які переваги ссавцям дає поділ травного каналу?

ІІІ. Закріплення знань і вмінь

Завдання на увагу й логіку.

На слайді 7 ви бачите завдання: з літературного ряду виберіть слова, які пов’язані з темою «Травлення». Знайдіть «зайве» слово й поясніть, чому його не повинно тут бути. (Пепсин, жовч, зуби, слина, хлоридна кислота, гастрит,ліпаза, шлунок. Зайве слово – гастрит, тому що це захворювання шлунково-кишкового тракту).

Учитель. А які ще бувають захворювання, що мають відношення до травної системи? Ще одну невеличку презентацію підготовив учень нашого класу. Надамо йому слово.

Демонстрація презентації й коментарі учня

Учитель. Недостатньо знати будову й функції органів. Необхідно застосовувати знання на практиці. На слайді 8 можна прочитати правила гігієни харчування. Чи всі згодні їх виконувати? Як можна назвати такі поради? (Антиправила, шкідливі поради тощо).

Запропонуйте свої правила гігієни на противагу цим.

Дотримуйтеся таких «правил» гігієни харчування

1.     Можна їсти коли захочеш.

2.     Корисно з їдати за один раз багато їжі.

3.     Не пережовуй їжу, ковтай її великими шматками.

4.     Чистити зуби й мити руки – шкідливо. Зубну щітку й мило ніколи не купуй.

5.     М'ясо й рибу їдять сирими. Це дуже корисно для травлення.

Учитель. Отже, основні питання ми розглянули. Але матеріал величезний, тож неможливо охопити на цьому уроці всі вивчені питання теми. Обов’язково залишаться невисвітленими декілька цікавих питань. Тому на попередньому уроці трьом групам було дано завдання створити й захистити проект – газету. Теми групи визначили самі, ґрунтуючись на найцікавіших і складних для них питаннях. Після виступу оцініть участь кожного члена вашої групи.

Надається слово для захисту свого проекту групі 1. Тема газети – «Шлунок.

Надається слово для захисту свого проекту групі 2. Тема газети – «Печінка рятує організм». Надається слово для захисту проекту групі 3. Тема газети – «Шкода від алкоголю й тютюнопаління». Велике спасибі всім учасникам за створення проектів та їхній захист. Значення травлення у житті людини важко переоцінити. Його величезна роль добре відображена в народній творчості, наприклад, у прислів’ях і приказках. Згадайте хоча б такі:

Хліб – усьому голова.

У черева немає вуха.

Щі та каша – їжа наша.

Горе наше, що без олії каша.

Питання класу. А чи знаєте ви які-небудь прислів’я на цю тему.

ІУ. Рефлексія. Наш урок добігає кінця.

Питання класу:

•  Як ви гадаєте, чи відповіли ми на всі питання, які були визначені нами на початку уроку?

• Що допомогло вам відповісти на складні питання?

• Чи довідалися ви щось нове?

• Яка частина уроку вам найбільше сподобалася?

• Чи задоволені ви результатом роботи?

У. Оцінювання. Виставлення оцінок виходячи з активності й правильності відповідей учнів; оцінити презентації, роботу зі складання схеми біля дошки, рольову гру, захист проектів. Письмові роботи можна перевірити вибірково.

УІ. Домашнє завдання

Наступний урок – контрольна робота з теми «Травлення», і на сьогоднішньому уроці ми досить серйозно підготувалися до неї.  Додатково необхідно повторити розділ  підручника, терміни, схеми й записи в зошиті.

Учитель. Дорогі діти! Черговий раз ви показали міцні знання теми, бажання та можливості знати більше, ніж передбачено програмою. Мені дуже приємно було провести з вами цей урок. Усім спасибі за підготовку. Урок закінчено. До побачення.

Оцінювання результатів роботи.


Теги: органи травлення, Костиря Т.М.
Навчальний предмет: Біологія
Переглядів/завантажень: 1976/297


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar