Головна » Алгебра

Натуральні числа та дії над ними

Мета уроку: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; закріпити знання учнів компонентів математичних дій, співвідношення між одиницями вимірювання довжини, ваги, часу;

розвивати в учнів кмітливість, увагу, допитливість, вміння знаходити вихід у складних і нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення, математичну культуру учнів;

виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності,   взаємоповаги, доброзичливості.

Тип уроку: урок-вікторина.

Хід уроку

 І. Привітання. Організаційна частина.

Епіграф:

Арифметика – це лічильна мудрість. Без цієї мудрості ні філософа, ні лікаря не може бути. (Л. П. Магницький)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу, але і уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій.

Нехай під час змагань пануватимуть розум, кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного.

ІІІ. Математична вікторина.

Учні об’єднуються в три команди. Розпочинаємо нашу вікторину. Перший конкурс «Розминка».

І. Розминка

         У конкурсі “Розминка” кожна команда повинна проявити уважність, дотепність і гостроту мислення. Розгадуємо кросворд:

Відповідає та команда, яка підняла руку перша.

По горизонталі:

У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (6)
Півень стоїть на вагах двома ногами і важить 8 кг. Скільки він важитиме, якщо стане на одну ногу? (8)
Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин)

По вертикалі:

Знайдіть значення числового виразу: 4 + 4: 4. (5)
Одне яйце варять протягом семи хвилин. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць? (7)
У Оленки 20 олівців, це у двічі менше, ніж у мене. Скільки в мене олівців? (40)
На вишні 20 гілок, на кожній гілці ще по 5 гілок, на кожній маленькій гілці по 12 яблук. Скільки всього яблук? (0)

ІІ. Конкурс “Математичний бій” (команди відповідають по черзі)

Найменше натуральне число? (1)
Найбільше натуральне число. (не існує)
Яке число не є натуральним? (0)
Назви компоненти при додаванні. (доданок, доданок, сума)
Назви компоненти при відніманні. (зменшуване, від’ємник, різниця)
Назви компоненти при множенні. (множник, множник, добуток)
Назви компоненти при діленні. (ділене, дільник, частка)
Як знайти невідомий доданок?
Як знайти невідомий від’ємник?
Як знайти невідоме зменшуване?
Як знайти невідомий множник?
Як знайти невідоме ділене?
Як знайти невідомий дільник?
Яка особливість ділення чисел? (На 0 ділити не можна)
Перевести 2 м в см. (200 см)
Перевести 40 дм в см. (400 см)
Перевести 5 м в мм. (5000 мм)
Перевести 200 кг в центнери. (2 ц)
Перевести 2 т в кг. (2000 кг)
Перевести 200 ц в тонни. (20 т)
Перевести 2 години у хвилини. (120 хв.)
Перевести 5 хвилин у секунди (300 с.)
Перевести 1 годину у секунди. (3600 с.)

ІІІ. Конкурс “Відгадай”

 Командам пропонується відгадати загадки.

 1. Щоб записувати числа

 Чітко правильно і стисло,

 Щоб ці числа прочитати,

 Точно все підрахувати,

 Розгадати шифри,

 Нам потрібні … (цифри)

 

2. Чисел натуральних в світі є багато,

З них число найбільше не можна назвати

Найменше ж знати всім годиться,

І це звичайно … (одиниця)

 

3. На число це, знайте діти,

Заборонено ділити.

Проте множити – чудово,

Зразу відповідь готова.

Нероби собі проблем,

Обережно будь з … (нулем)

 

4. Їх в підручнику багато,

Кожну треба розв’язати.

І не будьте ви ледачі

Та розв’язуйте … (задачі)

 

5. По ній довго можна йти,

Кінця-краю не знайти.

І початку там нема,

Бо це лінія … (пряма)

 

6. Щоб довжини виміряти,

Інструмент цей треба мати.

Як будуємо пряму –

Цей же прилад я візьму.

Вийде не пряма, а змійка,

Як загубиться … (лінійка)

 

7. В навчанні нам допомагає,

Про числа він розповідає,

Відрізки, формули, кути …

Його нам треба берегти.

Повинен знати кожен учень:

Наш друг і помічник …(підручник)

ІV. Конкурс віршів

Всі ви готували вірші про математику, 2 хвилинки обговоріть, який вірш, ви представите. Кожен вірш оцінюємо 3 бали, 2 бали або 1 бал.

V. Конкурс «Геометричний».

Нарисуйте найбільший кут. (це розгорнутий кут, що дорівнює 180°)

VІ. «Великий ерудит».

Команди повинні розв’язати всі задачі (кожна по 10), потім по черзі пояснюють, якщо неправильно або не точно, то відповідь переходить до наступної команди. За кожну відповідь команда може отримати 2, 1 або 0 балів.

Пара коней пробігла 10 км Скільки пробіг один кінь? (10 км)
До школи йшло 4 хлопчики, а на зустріч їм – 5. Скільки дітей йшло до школи? (4)
Назвати три числа, добуток і сума яких однакова. (1, 2, 3)
Додайте 17 до найменшого трицифрового числа і поділіть цю суму на найбільше одноцифрове число. (117: 9 = 13)
У скільки разів половина більша за свою половину? (у 2 рази)
На фізкультурі учні стоять у шерензі довжиною 26 м на відстані 1 м один від одного. Скільки учнів в класі? (27)
У Андрія 10 марок, а у Сергія стільки ж, скільки у Андрія та ще й половина. Скільки марок у Сергія? (15)
Сергій живе на вулиці, будинки якої занумеровані підряд числами від 1 до 24. Скільки разів цифра 2 повторюється у нумерації? (8 разів)    
Онук запитав у дідуся: “Скільки тобі років?”. Дідусь відповів: “Якщо я проживу ще половину того, що прожив, та ще 1 рік, то мені буде 100 років”. Скільки років дідусеві? (66 років)
 Два кота за дві години з'їдають дві миші. Скільки мишей з'їдять 10 котів за 10 годин? (50 мишей)

 

 IV. Підсумки вікторини.

         Підбиваються підсумки змагання, підраховуються усі бали і визначаються переможці. Ми прощаємося з вами, але не з математикою. Математика настільки важлива і потрібна людям, що її ви будете вивчати ще не один рік.

Бажаю вам успіхів на цьому довгому і цікавому шляху!

Хоч би як добре працювала машина, вона зможе розв'язувати всі задачі, що ставляться перед нею, але сама жодної задачі не придумає.

А. Ейнштейн

V. Домашнє завдання.

1. Складіть задачу за числовим виразом:  3 · 56 + 2 · 38.

2. Як записати нуль трьома п’ятірками: 5? 5? 5 = 0?

3. Задумали число, потім його помножили на 10, а від результату відняли 40. Отримали 60. Яке число задумали?

4. Як поставити дужки у прикладі 9 + 8 · 7 – 6 · 5, щоб отримати найбільший результат?


Теги: натуральні числа, Лискова С.М.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 556/252


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar