Головна » Алгебра |
Мета уроку: Формування стійких навичок обчислень, розвиток логічного мислення. Обладнання: Дидактичний матеріал із завданнями для різних етапів уроку.
Хід уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку.
Ми вивчали тему „Множення і їх властивості”. Сьогодні ми повинні повторити всі прийоми множення та ділення, переконатися, що ми навчилися виконувати вправи на множення та ділення натуральних чисел, розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій множення і ділення, розв’язувати текстові задачі, а також розв’язувати задачі за допомогою рівнянь. І разом з тим ми будемо на уроці
плести віночок.
Найбільшу відзнаку українського національного вбрання становив віночок зі стрічками. Український віночок, оспіваний у піснях, оповитий легендами і переказами, був символом добра і надій.
Український віночок – не просто краса, а й оберіг „Знахар душі”, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років плели віночки із 7 квіток, ми ж будемо плести вінок з 12 квіток, і ми будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконувати по одному завданню.
Приступаємо до роботи.
1 завдання. Усний рахунок.
Обчисліть:
2 × 49 × 50 = 3 × 5 × 8 × 3 = 49 × 9 + 21 × 9 = 13 × 2 × 5 × 6 = 25 × 78 × 4 = 239 × 47 + 239 × 53 = 316 × 5 – 216 × 5 = 111 × 6208 – 11 × 6208 =
Спростіть вираз:
2 × Х × 15 = 3 × У × 15 = 6 × а × 13 × 6 = 7 × в × 8 × а = 27 × Х – 19 × Х = 35 ×Х – 18 × Х = 32 × У – 14 × У + У = 40 × У – 12 × У + У =
Виконайте ділення:
432: 4 = 609: 3 = 3600: 6 = 1500: 50 =
Усний рахунок проводиться у вигляді „Хто швидше зірве квітку”.
Учні рахують усно, записуючи відповіді в зошиті, кодуючи відповідь 1 Я.
Вплітаємо І квітку – цвіт яблуні. А що вона означає у вінку? Квіти яблуні – символ материнської любові. То був цілий ритуал, коли батько торкався віночком голови і промовляв: „Мати – яблуня, дядино моя. Дай моїй донечці здоров’я й долі щасливої”
2 завдання. Математичний диктант, виконується на голубих листочках з квіткою барвінку в куточку листка, кодуємо 2 Б.
Учні працюють за варіантами. Два учні (по одному від кожного варіанта) викликаються до дошки, інші працюють на місці.
По закінченні роботи проводиться взаємоперевірка в парах, звіряючись з дошкою.
Максимальна оцінка – 12 балів. За кожну правильну відповідь на питання № 1-6 нараховується 1 бал, за правильну відповідь на питання № 7-9 – 2 бали. За неправильну відповідь бали не нараховуються.
Оцінки учні виставляють один одному. Учитель підводить підсумок, аналізує основні моменти раціонального обчислення.
Оцінки виставляються в журнал за бажанням учнів.
І варіант ІІ варіант
1. Запишіть: переставний закон множення для довільних чисел Х і У сполучний закон множення для довільних чисел m, n і k
2. Запишіть розподільний закон множення:
відносно дій віднімання для довільних чисел S, t і p. відносно дій додавання для довільних чисел S, t і p.
3. Знайдіть значення виразу, якщо k = 1000, t = 100
435k + 273t 386k + 723t
4. Обчисліть, обираючи зручний порядок дій:
4 × 256 × 25 = 125 ×17 ×8 =
5. При яких значеннях Х виконується рівність?
126: Х = 126 Х: 715 = 1
6. Обчисліть:
0: 75 + 36: 36 + 0 × 17 = 41: 41 + 0: 59 + 0 × 23 =
7. Розв’яжіть рівняння:
4 × (Х + 3) = 28 7 × (Х-2) = 35
8. Спростіть і обчисліть значення виразу:
27а + 13а при а = 50 27в – 13в при в = 10
9. Порівняйте значення виразів:
342: 6 + 258: 6 і 644: 4 – 244: 4 185: 5 + 315: 5 і 847: 7 – 147: 7
Вплітаємо 2 квітку – барвінок. А що він означає у віночку? Барвінок – до людської оселі, городу тягнеться. Взимку відвар барвінку п’ють від простуди, влітку барвінком прикрашають святковий хліб, хату, плетуть весільні віночки, букетики. Цілий рік його шанують, вважаючи символом життя.
3 завдання. Учитель звертає увагу на те, що в деяких задачах на рух, де два об’єкти одночасно починають рухатись назустріч один одному або в протилежних напрямках, доцільно використовувати розподільний закон множення.
Запишіть формулу одночасного руху для зустрічного і для руху навздогін. Чому дорівнює в кожному з випадків швидкість зближення?
Зустрічний рух
Рух навздогін
Третя квітка – любисток. Люди люблять любисток не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хатнє приміщення, купають маленьких дітей. Тому у віночку це символ людської відданості, уміння бути корисним.
4 завдання. Розв’язування задач (самостійне).
Задача. Сороконожка поповзла за мурашкою, коли відстань між ними була 50 м. Швидкість сороконожки 8 м/хв., а швидкість мурашки 6 м/хв. Через скільки часу сороконожка дожене мурашку?
Задача. Від калини до берези 560 м. З куща калини і берези назустріч один одному вилетіли комар і муха. Швидкість комара 30 м/хв., а швидкість мухи 50 м/хв. Через скільки хвилин вони зустрінуться?
Вплітаємо калину. В центрі було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої.
5 завдання. Колективне розв’язування задач з записами на дошці (на рух).
Із одного пункту одночасно в протилежних напрямках виїхали велосипедист і автомобіль. Швидкість руху велосипедиста 24 км/год., а швидкість автомобіля в 3 рази більша. На якій відстані один від одного будуть велосипедист і автомобіль через 4 години.
Із двох міст, відстань між якими 800 км. Одночасно назустріч один одному вийшли два поїзди і зустрілись через 5 годин. Швидкість І поїзда 75 км/год.. З якою швидкість їхав другий поїзд? На якій відстані один від одного були вони через 3 години руху? Вплітаємо п’яту квітку – волошку. Волошка у вінку – це символ людського прозріння, краса і велич неба. Де волошка росте, там верба гине.
6 завдання. Скласти вираз за схемою:
Вплітаємо шосту квіточку – мак. Мак у віночку, то символ боротьби українського народу за волю. Кожна людина втрачала когось рідного у цій боротьбі і процвітала пролита кров маковою квіткою в українському віночку.
7 завдання. Розв’язування рівнянь (самостійне).
6 × Х = 42 42: Х = 3 Х: 14 = 3 Х = 42: 6 Х = 42: 3 Х = 14 × 3 Х =7 Х = 14 Х = 42
Що означає а: в? Вплітаємо сьому квіточку – безсмертник. Безсмертник дарує здоров’я роду людському. Чи виразки, чи вавочки гоїть.
8 завдання. Колективне розв’язування із записами на дошці рівнянь.
(Х - 8): 4 = 14 (Х + 1): 6 + 7 = 12 65: (Х + 4) – 6 = 7 Х – 8 = 14 × 4 (Х + 1): 6 = 12 – 7 65: (Х + 4) = 7 + 6 Х – 8 = 56 (Х + 1): 6 = 5 65: (Х + 4) = 13 Х = 56 + 8 Х + 1 = 5 × 6 Х + 4 = 65: 13 Х = 64 Х + 1 = 30 Х + 4 = 5 Х = 30 – 1 Х = 5 – 4 Х = 29 Х = 1
Вплітаємо восьму квіточку – ромашку. Біла корзинка, золоте денце. В ній лежить росинка і блистить сонце, вона приносить не лише здоров’я, але й доброту та ніжність.
9 завдання. Коментоване розв’язування рівнянь.
34Х – 9Х = 175 (Х - 5) × (9 - Х) = 0 25Х = 175 Х – 5 = 0 або 9 – Х = 0 Х = 175: 25 Х = 5 Х = 9 Х = 7
Вплітаємо дев’яту квіточку – чорнобривці, що в народі називають ще оксамитки, бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця.
10 завдання. Бліц-турнір.
[Подпись: А : 7 ´ 12] Із А метрів ситцю пошили 7 сарафанів. Скільки метрів треба, щоб пошити 12 таких сарафанів?
[Подпись: С : (В : 5)] Із В метрів вельвету пошили 5 спідниць. Скільки таких спідниць пошиють з С метрів вельвету?
[Подпись: D - (N ´ 6)] В куску було D метрів полотна. Із нього взяли ткань на 6 наволочок. Скільки полотна залишилося в куску, якщо на 1 наволочку іде N метрів полотна?
[Подпись: (Х - У) : 9] В куску було Х метрів полотна. Від нього відрізали У метрів, а із останньої тканини пошили 9 підодіяльників. Скільки тканини іде на 1 підодіяльник?
[Подпись: А : 4 – В : 8] Із А метрів шерсті пошили 4 костюма, а з В метрів шовку – 8 платтів. На скільки метрів більше іде на костюм, ніж на плаття?
Вплітаємо десяту квіточку – рожу. Дерево дерев’яне, листя – коханське, цвіт – ангельський, а нігті – диявольські. Це рожа, троянда! Її матір’ю – „царівною квітів” – вважається шипшина. У народі її називають рожа, ружа, шипшина, свербиус.
11 завдання. Розшифруй слово. Що воно означає?
Вплітаємо одинадцяту квітку – м’яту. Повна рожа, мак чубатий, між кущами м’ята. І барвінок хрещатий стелиться до хати – обереги духовної спадщини.
12 завдання. Задача зовсім не проста – знайти не кожен зможе. Чому тут рівна зірочка, велосипед і їжачок?
Вплітаємо гілочки хмелю. Зведе він докупи наш віночок, зробить його міцним та довговічним, як наша земля, на якій ростуть всі ці квіти.
ІІ. Підсумок уроку.
От і закінчився урок математики „Плету я віночок”. Народ раніше був ближче до природи, шанував її, освячував, оспівував, переймався її красою, ласкавістю, гордістю. Ми часто забуваємо, що природа подарувала свої цілющі скарби людині навік. І ми не берегли їх, як своє життя, як свої знання. Любити, вивчати, спостерігати, осмислювати. І вона, розкриваючи дивовижні таємниці, озветься у нашій душі радістю буття, глибиною знань.
ІІІ. Завдання додому на індивідуальних картках.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |