Головна » Молодші класи » Сценарії свят

Мамо! До нас зима та ще й зименятко

Мета:

розвивати:

  • глобальну здібність збагнення та відчуття краси в різних її проявах та формах;
  • навички самовдосконалення прекрасного в собі та навколо себе; вміння та здібності бачити, сприймати та відчувати красу у різні пори року;
  • вміння порівнювати, аналізувати й робити висновки;
  • спостережливість;
  • креативне мислення.

виховувати:

  • допитливість, бажання вивчати навколишній світ;
  • повагу до природи, прагнення до досконалості, краси, гармонії;

формувати розуміння відповідальності людини за навколишнє середовище.

Обладнання: персональний комп’ютер, мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація; малюнки та поробки дітей на зимову тематику.

У заході використовується музика П.І. Чайковського: п’єси „Грудень (Святки)”, „Лютий (Масниця)”.

Хід заходу

Учні читають вірш Катерини Перелісної „Заворожений сад”.

Учень 1.

Ще учора чорнобривці майоріли у садку,

і жоржини красувались за шипшиною в кутку.

Учень 2.

А сьогодні... Де все ділось? Білим снігом замело—

ні жоржин, ні чорнобривців, наче їх і не було!

Учень 1.

Біля ґанку вишня — біла, наче знову зацвіла,

а ялинка на верхівку білу шапку натягла.

Учень 2.

Біло, тихо все навколо,— хтось садок заворожив

і пухкий сріблястий килим самоцвітами розшив.

Учитель. Діти, хто заворожив сад? Які картини поставали у вашій уяві, коли ви слухали вірш Катерини Перелісної „Заворожений сад”? (Відповіді дітей).

Білу скатертину кинула зима.

Казковою, чарівною стала вся земля.

Іній на деревах, скрізь пухнастий сніг.

На гілках ялини всілись снігурі.

– Так, діти, нарешті прийшла красуня зима! Скільки снігу намело! Які гарні стоять дерева! Як чарівно навкруги! Люди з давніх давен зображували на своїх малюнках красу, яка їх оточує. Сьогодні я пропоную вам здійснити віртуальну (уявну) подорож до художнього салону та познайомитися з картинами сучасних українських художників, на яких зображено зиму. Перша картина Сергія Радіонова «Зимовий ліс». Розгляньте цю картину.

Учні 1-2 хвилини розглядають картину.

Аналіз живописного полотна, бесіда за картиною.

Учитель. Вам сподобалась ця картина? Що зображено на ній? (На картині зображено лісову галявину, дерева в снігу, білочку).

– Який колір переважає? Чи яскраво, добре видно всі деталі картини? Як художник намалював дерева в зимовому лісі? Опишіть їх. (Відповіді дітей) Що можна сказати про минуле, теперішнє та майбутнє білочки, яку ми бачимо на картині? Як ви думаєте, куди вона так поспішає? (Відповіді дітей) Якими своїми думками хотів поділитися з нами художник? Які почуття хотів передати? (Відповіді дітей) Яке враження справила на вас картина? Який інший заголовок ви дібрали б до картини? (Відповіді дітей).

Учень.

Зимовий ранок

Дрімає білий ліс, мов чарами повитий, 
а місяць із небес алмази сипле скрізь 
і сяйвом облива зимові сніжні квіти... 
Дрімає білий ліс.
А між кущами зайчики маленькі
вже гулянки веселі почали
і в'ються у танку, неначе пух легенький,
у тихім морі мли.
І сиві хмароньки у небесах дивують,
як гарно зайчики ведуть свої танки,
і бачить ліс крізь сон, як зайчики танцюють,
і шепче їм казки...
                                                 Максим Рильський

Складання розповіді за опорними словами та словосполученнями.

Учитель. Діти, пропоную вам скласти усну розповідь за картиною, використовуючи опорні слова та словосполучення.

Зачин: нарешті прийшла чарівна зима!

Головна частина: зимовий ліс, стрункі сосни, дерева дрімають, білочка поспішає, лісова галявина, затишне дупло.

Кінцівка: вся природа заснула до весни. Зачарувала все зима!

Учні виконують творче завдання. За бажанням зачитують свої розповіді.

Учитель. Діти, ви склали гарні розповіді. Відчувається, що вам сподобалась картина Сергія Радіонова „Зимовий ліс”.

Учитель. А тепер я пропоную вам відгадати загадки:

1. Без сокири і дрючків ставить міст через річки.

2. «Що це? Що це? — всі кричать.— Білі мухи он летять».

3. І в огні не горить, і в воді не тоне.

4. Біле, як сорочка,
    Пухнате, як квочка,
    Крил не має,
    А гарно літає.

5. Що росте догори коренем?        

6. Крізь зимові заметілі
    Пташенята прилетіли.
    В них червоні гарні груди – 
    Ніби яблука усюди
    Хтось розвісив у дворі.
    Звуться пташки…(Снігурі)

7. Все пухнастим снігом вкрила 
    Луки, річку, гай, дома... 
    Білий ліс і поле біле — 
   Значить, вже прийшла ... 

8. Хто на місці не сидить, 
   А несеться і летить, 
   Жваво у танку кружляє, 
   Наших діток звеселяє? 
   Звісно, це такі пушинки — 
   Білі зимові... (Сніжинки).

Учитель. Молодці! Ви швидко відгадали всі загадки! А зараз я пропоную вам познайомитися із картиною іншого українського художника. Це – робота Юрія Камишиного, яку автор назвав «Мамо! До нас зима та ще й зименятко». Давайте розглянемо цю картину.

Учні 1-2 хвилини розглядають картину.

Учитель. Що ви бачите на картині? Як художник зобразив зиму? Як ви вважаєте – хто живе в цій хатинці? (У хатинці живе бідна сім’я. Діти не мають теплого одягу, щоб вибігти на двір та побавитися сніжками. Вони у віконечко милуються зимою.) Об’єднайтеся у пари та складіть діалог, який міг би відбутися між мамою та її дитиною, які живуть у цій хатинці і спостерігають у віконечко, як до них у двір заходить зима та ще й зименятко?

Діти виконують творчу роботу. Після виконання роботи 2-3 пари учнів за бажанням розповідають свої діалоги.

Учитель. Який інший заголовок ви дібрали б до картини? Щоб ви додали до картини?(Відповіді дітей).

– Діти! Великий російський композитор Петро Ілліч Чайковський написав цикл музичних п’єс, які назвав «Пори року». Закрийте очі та послухайте одну з них. Спробуйте уявити, яку картину хотів передати композитор. (Учні слухають п’єсу «Лютий (Масниця)»). Яку пору року вона вам нагадує? Який настрій передається у цій п’єсі? Що ви відчули, коли слухали цей музичний твір? (Відповіді дітей).

– У вас на столах приготовлені листи, на яких зображені деякі геометричні фігури та лінії. Домалюйте ці зображення так, щоб утворився малюнок на зимову тематику. А щоб вам легше було малювати зимові малюнки, буде звучати ще одна п’єса П.І. Чайковського «Грудень (Святки)». (Учні слухають п’єсу «Грудень (Святки)» та створюють малюнки про зиму).

Зразки зображень:

Учні виконують творчу роботу. Після виконання роботи учні за бажаням роблять виставку своїх робіт.

Учитель. Як гарно ви проявили свою фантазію! Які чудові вийшли у вас роботи! Так,  дійсно, зима – чудова, чарівна, весела пора року! І, не зважаючи на те, що взимку буває холодно, ми завжди милуємося тією красою, яку дарує нам природа цієї пори року. Давайте будемо вчитися помічати всю ту красу, яка оточує нас, і берегти її.

Краса природи

Краса природи є у всьому:
В листочку, в квіточці живій,
В хмаринці, в небі голубому.
Лиш придивитися умій!

Вона в сосні, берізці й клені,
В метеликові, просто скрізь.
В джерельці і в траві зеленій
Лише прислухайсь, придивись!

Наталія Красоткіна


Переглядів: 65 | Теги: Наталія Красоткіна, зима

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar