Головна » Молодші класи » Українська мова |
Мета. Розвиваючи усне та писемне мовлення, закріпити граматичні ознаки іменників. Вчити влучно висловлювати свої думки. Розвивати творчі й естетичні смаки, виховувати любов до рідної природи. Обладнання. Фігурка чоловічка, малюнки на тему: "Зима", картки слів, музика "Танок сніжинок" , запис на магнітофоні "Давня казка". Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності. 1. Вступне слово вчителя. - Діти, сьогодні у нас незвичний урок. - Чим ми будемо займатись на уроці, я скажу пізніше, а зараз давайте Ми сьогодні будемо мислити й міркувати (малюю голову чоловічка) Дивитись й спостерігати (малюю очі), слухати й прислухатись (малюю вушка), розмовляти й доводити (малюю ротика), говорити, писати, малювати, танцювати (домальовую руки й ноги).
На магнітофоні звучить запис. Жив-був король Сонце. Його палац знаходився за найвищими хмарами. Король ніколи не спускався на Землю, але посилав до людей своїх доньок: Зиму, Весну, Літо, Осінь. Найбільше король любив свою старшу дочку Зимоньку. Розумницю, трудівницю. Але те, що вона була така хороша знав тільки батько, а люди були зайняті своєю роботою й не помічали цього. І тоді король попросив письменників, поетів, художників допомогти Зимі. Вони взяли з собою олівці, пенали, фарби і пішли на Землю помилуватися красою природи й розповісти про неї людям.
Учитель (показує книжку).
- Спочатку, давайте вирушимо в подорож. Ми будемо спостерігати, Звучить вальс сніжинок. Троє учнів читають вірші. 1. Сніг білий, великий, лапатий, 2. Поглянь, як навколо красиво: Не клич нас, матусю, до хати, летить і летить біле диво, Ми в казці побудемо мить. все стало чарівне навкруг. 3. Ми тихо заходимо в казку: зима - чарівниця стоїть тримаючи ключиків в 'язку, щоб нам таємницю відкрить. - Як ви гадаєте, чого в Зими дуже багато? (снігу). - Так, це головний скарб Зими. - А чому сніг називають ще сріблом - золотом? - Прочитайте слова: сніг, сніжок, засніжений, сніжинка - Яке слово зайве? Чому? - Які ці слова між собою? - Якою частиною мови вони є? Доведіть. - А яку частину мови ви вивчили? Сьогодні іменник буде нам допомогати в
У повітрі кружляють пухнасті сніжинки. (розберіть речення).
- Прочитайте вірш (на дошці). 2. Робота в парах. - Випишіть з цього вірша іменники, напишіть до них питання і визначте відмінки. 3. Перевірка. - Один з пари візьміть у мене сніжинку з питаннями й відмінком і знайдіть (морози - н.в.; ріки - з.в.; березам - д.в.; коси - н.в.; інеєм - о.в.; перина - н.в.; очі - з.в.; скатертина - н.в.; кінця - р.в.; краю - р.в.). 4. Підбір синонімів. - До слова інеєм складіть звукову модель. - Якою буває погода взимку? (спокійною, холодною, морозною, суровою). - Візьміть в руки сніжинку. На що вона схожа? (на квіточку, зірочку, Коли усі квітки зів'яли, на чорну землю ми упали. Милуйтесь нами, любі діти, адже не гірше ми за квіти.
- Як називаються всі ці слова? Знайдіть слово чоловічого роду, поясніть як - А які звуки зими ви знаєте? Мороз - (тріщить), сніг - (порипує), гілки - (потріскують), лід під ковзанами - (скреготить), вітер - (реве, свище, завиває). - Чи подобається вам зима? Чому? 5. Розповіді дітей за малюнками. - Зима - чарівниця не тільки прикрашає нашу землю, вона щіра і добра полям - снігові кучугур…, лісам - срібне павутинн…., небу - важкі снігові хмар…, зернинам - теплу ковдр…, ведмедю - теплий бар..... ялинкам - зелене вбра….., шибкам - снігові квіт….., діточкам - зимові розва…. . - Повертаємось із подорожі до зими, і тепер давайте розповімо про свої Кожна група буде оформлювати свою частину сторінки. II. Усвідомлення теми.
І група (завдання для учнів достатнього рівня знань). Працює з деформованим текстом, складає зав'язну розповідь, підкреслює (іменники, визначає їх рід і число) Ось, зима, і, чарівниця, прийшла. Всю, ковдрою, вона, білою, землю, вкрила. І, теплі, деревам, шубки, подарувала, кущам, пухнасті. Веселі, у, повітрі, кружляють, сніжинки. У, вбранні, навколо, все, казковому. II група (завдання для учнів високого рівня знань). Дописати закінчення іменників, визначити відмінок. Ой, зимо-красуне, ой, зимо хороша! Іній на дерев__ срібл__ виграє. То сніжок лапатий, то мете пороша, Вітер дме у труби - соло виграє. То сніжок на сонц___ блискітками грає, то у небі хмарк___ тиха пропливе. То завія - хуга в простор___ гуляє, Дід - Мороз на шибк__- уночі живе. III група (завдання для дітей середнього рівня знань). Скласти прислів'я, підкреслити іменники. Прислів'я для роботи III групи. Багато снігу - (багато хліба) Сонце блищить - (а мороз тріщить) Січень року початок - (а зими середина) Грудень рік кінчає - (а зиму починає) Вночі тріщить, а вдень плющить - (а вдень плющить) IV група ( завдання для дітей низького рівня знань). Доповнити й розмалювати малюнок. 2. Перевірка завдань. І група: ви шукали іменник, а що таке іменник? ІІ група: як визначити відмінок? ІІІ група: поясніть перше прислів'я. III. Підсумок роботи
| |
Переглядів: 538 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |