Головна » Молодші класи » Основи здоров'я |
Мета Ознайомити учнів із поняттям « гігієна школяра», із призначенням предметів особистої гігієни; вчити учнів використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті; формувати і розвивати культурно-гігієнічні навички під час догляду за порожниною рота, носом, очима, руками та волоссям;розвивати мовлення, мислення; виховувати охайність, акуратність. Обладнання: вологі серветки, мультимедійне обладнання, Тип уроку. Ознайомлення з новим матеріалом . Урок – подорож. Хід уроку І. Організаційний момент (слайд 1) ІІ. Мотивація навчальної діяльності ( слайд 2)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 3) Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про те, що треба робити , щоб бути чистим та охайним. Для цього ми відправимося у цікаву подорож річкою «Гігієна» і зупинимося на кожному з островів , що нам зустрінуться. Ми дізнаємось з вами про речі, які належать до предметів індивідуального користування, як доглядати за зубами, вухами, носом, очима, шкірою, волоссям. ІV. Засвоєння нових знань
- Річка, по який ми будемо пливте, як я сказала називається «Гігієна». Слово «гігієна» походить від імені міфологічної богині Гігієї – доньки бога лікування Ескулапа. З її іменем уособлювався культ охайності і чистоти. Сучасне поняття «особиста гігієна» включає утримання в чистоті тіла ( шкіри, волосся, порожнини рота), натільної та постільної білизни, одягу, взуття, житла. Дотримання особистої гігієни сприяє збереженню та зміцненню здоров’я.
Я - маленька полотнинка, Випрана дбайливо. Не серветка, не хустинка, знаю своє діло. Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво, Я вберу усі краплинки з тіла після ванни. Я не гість – хазяїн в домі, І лежати я не звик Вам ім’я моє відомо, пригадайте я … ( Рушник)
Мию, мию без жалю, Мию там, де брудно. А купатись не люблю, Бо від того худну. ( Мило)
Поки вона гуляла спинка рожевою стала. (Губка)
Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди, Хто зі мною поведеться – той здоровий буде. Буде часто усміхатись білими зубами, Мене знає вся малеча і бабусі й мами. Чистоту тримаю в роті. Справу знаю чітко, Вам ім ‘ я моє знайоме, бо я ….. (Зубна щітка ) Біла річка У печеру затекла, Струмочком виходить – Зі стінок все виводить. (Зубна паста)
Який є, таким покаже І без слів про все розкаже. (Дзеркало) Два кінця, два кільця, А посередині - цвяшок. ( Ножиці)
Маю я зубців багато, Зачешу вас як на свято. (Гребінець) Як голівку будеш мити – Не забудь мене налити. (Шампунь)
Діти, я вам роздаю вологі серветки. Витріть свої руки. Подивіться на чисту серветку і на ту, що тільки витерли руки. Що ви бачите? - Навіщо треба мити руки? (Відповіді учнів) - Діти, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося: торкаємося руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет, тримаємо у руках багато різних предметів впродовж дня. Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. Ні в якому разі не беріть руки до роту, а постійно слідкуйте за чистотою рук.
МИЄМО РУКИ 1. "Миємо руки": ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки. Узяли духмяне мило, Добре руки з ним помили. 2. "Струшуємо водичку з рук": пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку. Полетіли від води Бризки з рук туди-сюди. 3. "Витираємо руки": енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником. Рушничок я свій беру, Швидко ручки обітру.
( Вдруге намиленими руками.) - Як часто треба купатися у душі чи ванні? ( Щодня.) Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою. Витиратися потрібно сухим і чистим рушником. Своє волосся необхідно мити в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними. Запам ‘ятайте: користуватися чужим гребінцем, заколками , головними уборами – заборонено. Губка Боб задоволений тим, що ви навчилися правильно мити руки та знаєте як доглядати за своїм тілом. Він прощається з вами. А ми вирушаємо далі.
Пливемо до другого острова « Чистота». - Діти, як називають лікарів, які лікують зуби? ( Стоматолог) - Отже, до нас в гості завітав лікар – стоматолог. Він нам розповість, як правильно доглядати за зубами. ( Заходить дитина перевдягнена у лікаря) - Доброго дня, діти. Я лікар стоматолог. З яким ви повинні товаришувати, щоб ваші зубки завжди були здорові. - Діти, якщо ви розглядали свої зуби перед дзеркалом, то бачили між зубами багато нерівностей. У них легко затримуються часточки їжі. Тому я хочу дати вам декілька порад щодо догляду за зубами. Поради: 1) Чистити зуби треба вранці та ввечері перед сном. 2) На зубну щітку видавлюємо трішки зубної пасти. 3) Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхні кутніх зубів. 4) Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною ( показує) 5) Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою. 6) Після вживання їжі слід полоскати рот теплою водою. 7) Не колупайтеся між зубами металевими предметами. 8) Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік. 9) Два рази на рік треба приходити в лікарню і перевіряти зуби. Користуйтеся моїми порадами і ваші зубки будуть здоровими. - Діти, давайте подякуємо лікареві за поради. 5. Догляд за вухами , носом та очима ( слайди 12, 13) Вирушаймо далі на нашому кораблі. І ось перед нами острів «Акуратність». На ньому живе пірат Джоні. Він хоче, щоб ви відповіли йому на деякі запитання. - Діти, навіщо нам потрібні вуха? - Як правильно доглядати за вухами?
- Діти, навіщо нам потрібен ніс? - Як правильно доглядати за носом?
Джоні пошкодив своє око і зараз ходить з пов’язкою. Він хоче дати вам декілька порад догляду за очима. Поради пірата: 1) Бережи очі. 2) Не три їх брудними руками. 3) Негайно звернися за допомогою, якщо в очі щось потрапило. 4) Не грайся перед обличчям гострими предметами. 5) Довгими годинами не сиди перед екраном телевізора чи комп‘ютера. 6) Щодня роби вправи для очей. Подякуємо Джоні за поради і попливемо далі. А поки будемо пливти давайте подивимося за борт корабля і поспостерігаємо за веселими рибками. V. Фізхвилинка для очей (слайди14 – 19) VI. Закріплення знань учнів ( слайд 20) - Діти, щоб допливти нам до берега треба виконати такі завдання: 1. Робота із зошитом с. 12 ( Н. В. Діптан «Основи здоров’я» 1 клас) Позначте «+» предмети, які допомагають вам бути чистими та акуратними. 2. Робота з прислів’ям. ( слайд 21) Чиста вода – для хвороби біда. Твоє здоров’я – у твоїх руках. - Як ви розумієте ці прислів’я? 3. Смішинки – веселики ( виступають діти) Жирафа Побачивши в зоопарку жирафу, Славко мамі сказав: — От добре, що я на неї не схожий! — А то чого? — Еге, довелося б щодня мити таку довгу шию. Хочеш їсти — мийся — Я не буду, мамо, митись — Можна знову забруднитись... — То й не треба їсти, Вово, — Все одно захочеш знову. Кмітливий онук — Бабусю, почитай мені газету, — просить хлопчик. — Як же я тобі, рідненький, читатиму, коли я вже літер не бачу? То давай я буду на літери дивитись, а ти читай. VII. Підсумок уроку ( слайд 22)
(Перегляд фрагменту із мультфільму «Маша и Медведь»)
2) Отже, дітки, на цьому наша подорож завершується і на останок я хочу у вас запитати.
- Я думаю, що ви всі будете виконувати вимоги особистої гігієни та слідкувати за своєю чистотою. ( слайд 23)
Література : Будна Н.О.,Бей П.І. Уроки з курсу «Основи здоров’я», 1клас – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006 Бойченко Т.Є. Основи здоров’я: Підручник для 1кл. загальноосвіт. навч. закл.- К.: Генеза, 2007 Друзь З.В. Пізнавальні завдання з ознайомлення з навколишнім світом у 1-2 класах: Посібник для вчителя.-К.: Рад.шк.,1990 Усачев А. « Азбука здоровья», М. «Росмэн», 1997
Додаток Песенка про умывание (Мультфильм « Маша и Медведь») Ни одна на свете кошка Не коснется молочка, Если прежде не промыта Аккуратно мордочка. Мамы учат мыть копытца Непослушных поросят, Вот идут они к корытцу, Пяточки у них блестят!
Припев:
Если утром дети умываются, Солнце в небе ярче улыбается. (2 раза)
Так же надо знать, конечно, Что болеют часто те, Кто живет в грязи и пыли, Кто забыл о чистоте. Мы с тобою все же – люди, Ведь не зря так говорят, Неужели мы же будем, Будем хуже поросят?
Припев:
Если утром дети умываются, Солнце в небе ярче улыбается. (4 раза)
| |
Переглядів: 1121 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |