Головна » Молодші класи » Математика

Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язання задач на дві дії. Прямокутник

Мета: повторити усний рахунок на прикладах пов’язаних з лічбою,повторити способи обчислення дій з круглими числами, вдосконалювати навички розв’язання задач на знаходження суми двох чисел, розвивати логічне мислення, вміння аналізувати і розв’язувати нестандартні завдання, виховувати любов до рідного краю, до традицій українського народу. 
Обладнання:мультимедійна презентація, зображення тварин, картки із завданнями для груп, пелюстки та основа квітки для оцінки роботи груп,стрічки. 
Тип уроку: урок- ярмарок. 

Хід уроку. 
I. Організація уроку. 
- Діти, в народі кажуть, що гість - дому радість. Сподіваюсь, що ви як і я раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. 
II. Повідомлення теми і завдань уроку . Представлення команд . 
Сьогодні ми вирушимо на ярмарок, тільки не на звичайний,а математичний. Як ви поясните значення слова ярмарок ? 
Ярмарок – це торг,який влаштовується регулярно в ту саму пору і у тому ж місці. 
На ярмарку можна побачити багато цікавого, а також проявити себе у конкурсах ,змаганнях. 
(Звучить уривок пісні «Ярмарки краски» у виконанні В. Леонтьєва) 
Настав час і нам побувати на ярмарку. Ми будемо працювати в командах. Дозвольте представити 3 команди-учасників : 
Козачата. Девіз : З козачат виростуть справжні козаки та козачки. 
Барвінчата. Девіз : Барвінком уквітчані ми любимо свій рідний край. 
Дударики. Девіз :Голосно та дзвінко ми шануєм Україну. 
III. Математична розминка.( логічні завдання) 
1.Розгадування ребусів. 
Отже, ми на ярмарку, але щоб увійти туди необхідно отримати квиток-пропуск, а для цього розгадайте ребуси і скажіть, які слова там заховалися. 
2.Розв’язування логічних задач. 
А)Квитки отримані, але ворота, що ведуть на ярмарок ще не відчинені. Подивіться , вивіска і перед нами 3 дверей: 
« Одні двері відчиниш – потрапиш в ліс глухий, інші –в чисте поле, а треті –на ярмарок». 
Ви легко знайдете потрібні двері, якщо будете уважні. Ви бачите 3 дверей. Наші двері не самі ліві, але лівіші дверей, що ведуть в чисте поле. Які ж двері нам потрібні?( Ті, що посередині) 
Б).Двері знайдені, але замкнені на ключ. Нам належить підібрати ключ. Ви бачите замок з секретом. На його стінці зображена геометрична фігура. Яка ж саме допоможе ребус.( трикутник). 
IV. Змагання команд. 
1. «Математичний тир». (робота над прикладами) 
От ми на ярмарці. Скільки всього можна побачити на ярмарку. А нас запрошують відвідати математичний тир. За кожний постріл ви отримуєте пелюстку. 1 ряд - перший стовпчик,2 ряд – другий, 3 ряд –третій. Приклади записуєте у два стовпчики по 4 приклади. 
 20+10= 40+20= 90-50= 
 80-1= 69+1= 50-1= 
 18+2= 45-5= 20-6= 
 40-10= 80-50= 70+20= 
 64-4= 75-5= 89+1= 
 78-70= 96-90= 67-60= 
 40+5= 30+6= 40+9= 
 19-8= 14-6= 16-9= 
2.Складання математичних виразів. 
Завдання « Запиши вираз і обчисли його» 
1.Суму чисел 20 і 10 збільшили на 30. 
2. Різницю чисел 50 і 30 збільшили на 50. 
3. Суму чисел 90 і 10 зменшили на 40. 
4. Від числа 50 відняти суму чисел 20 і 10. 
5. До числа 40 додати різницю чисел 100 і 50. 
6. До числа 80 додати суму чисел 15 і 5. 
V. Робота над задачами. ( Виставка тварин.) 
На виставці вас чекають різні тварини. Щоб дізнатись ,які саме відгадайте загадки. 
1. Загадка. 
Серед двору стоїть копа, 
Спереду вила, а ззаду мітла. 
Спереду — рогач, 
А на хвості — квач. 
Огрядна, боката, 
На молоко багата. 
(Корова) 
2. А ото що за тварина? 
їй багно, немов перина. 
Ляже в нього і дріма, 
Рохне, стогне. Хто вона? 
(Свиня) 
3. За горами, за долами ходить 
свита і кожух. 
(Вівця) 
Вони принесли вам задачі.(Учні в командах розв’язують задачі, 1 учень записує розв’язок на дошці,потім пояснює його, решта дітей працюють в зошитах) 
1. Одна вівця важить 50кг, а друга на 40кг менше. Скільки кг важать обидві вівці? 
2. Від однієї корови надоїли 30 л молока , а від другої на 10 л менше. Скільки літрів молока надоїли від обох корів? 
3. Одне порося важить 40кг, а друге на 10кг більше. Скільки важать поросята? 
VI. Хвилинка відпочинку. (Діти виконують пісню і танцюють) 
VII. Конкурс « Найрозумніший» 
Увага! Увага! Увага! Всім! Всім! Всім! Оголошується конкурс «Найрозумніший". Кожна команда пропонує свого претендента на участь у цьому конкурсі. Вам будуть ставитися питання. Хто назве більшу кількість правильних відповідей, буде вважатися самим розумним і кмітливим. 
1 команда. 
1. Росли 2 верби. На кожній вербі по 2 гілки, на кожній гілці по 2 груші. Скільки всього груш? (0) 
2. Як називається фігура , у якої 3 кути? ( трикутник) 
3. Скільки буде , якщо до 5 додати 0? (5) 
4. Назви сусідів числа 90. (89 і 91) 
5. Скільки см в 1 дм ? (10) 
6. Що більше 1 дм чи 1 м? (1м) 
7. Скільки кутів у кола? (0) 
8. 99+1(100) 
9. 17+3(20) 
10. 20-10(10) 
2 команда. 
1. На яблуні було 10 яблук, а на вербі на 2 менше. Скільки яблук на вербі?(0) 
2. Як називається фігура у якої 4 кути ?( Чотирикутник) 
3. Скільки буде ,якщо від 10 відняти 0? (10) 
4. Назви сусідів числа 69? (68і 70) 
5. Скільки дм в 1 м? (10) 
6. Що більше 1см чи 1 дм? (1дм) 
7. Якщо півень стоїть на 1 нозі він важить 4 кг. Скільки буде важити півень, якщо стане на дві ноги? (4 кг) 
8. 29+1(30) 
9. 18+2(20) 
10. 30-10(20) 
3 команда. 
1. Кришка столу має 4 кути. Один відпиляли. Скільки кутів у стола тепер? (5) 
2. Як називається чотирикутник, у якого всі сторони рівні? (квадрат) 
3. Скільки буде ,якщо до 99+1?(100) 
4. Назви сусідів числа 30( 29 і 31) 
5. Скільки см в 1 м? (100) 
6. Що більше 1см чи 1 м?( 1м) 
7. 40+10(50) 
8. 60-40(20) 
9. Скільки вух у 2 зайців? (4) 
10. 100-10(90) 
VII.Геометричний матеріал. 
Інсценування казки « Родичі». 
Жила на світі важлива фігура. Важливість її визнавалася всіма людьми, бо при виготовленні багатьох речей форма її служила зразком. А мала фігура такий вигляд. 
Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася: 
- Подивіться, який у мене гарний вид: сторони мої всі рівні, кути все прямі. Найкрасивіше мене немає фігури на світі! І ви не дивуйтеся, якщо побачите мене більшим, чи маленьким: я за розміром сторін можу бути всяким. Тільки краса моєї фігури від цього не зміниться. 
Як же звуть тебе, брат? - Запитували зустрічні. 
А звуть мене (учні називають) 
Ходив квадрат по світу. Стала обтяжувати його самотність: ні поговорити задушевно не з ким, ні попрацювати в дружній та гарній компанії не доводиться. А вже яке веселощі одному! Весело буває тільки разом з друзями. І вирішив квадрат пошукати родичів. 
Одного разу зустрічає він на шляху таку фігуру. 
Став квадрат до неї придивлятися. Щось знайоме, рідне виявияв він у цій фігурі. І запитав він тоді: 
- Як звати тебе? 
- Називають мене ... Хлопці, допоможіть! 
- А ми не родичі чи що? 
- Я б теж був радий дізнатися про це. Правда, за розмірами і по відношенню моїх суміжних сторін я можу бути різним. Але якщо у нас знайдуться три незмінних подібних ознаки, значить, ми з тобою з одного роду і у нас є загальна назва. 
Стали вони шукати і виявили ці три ознаки подібності: 
Учні перераховують. 
Зраділи фігури, що знайшли одне одного. Стали вони тепер удвох жити - поживати, разом працювати, разом і веселитися, разом по білому світу крокувати. 
Відпочивають вони якось і бачать: виходить з-за чагарнику якась нова фігура і прямує прямо до них. А вигляд вона мала такий. 
Привіталася ввічливо фігура з квадратом і прямокутником. 
- Довго я шукала представників нашого старовинного роду. Нарешті я вас зустріла, розшукала своїх родичів. 
А звати тебе як? - З подивом запитали нову фігуру. 
Звуть мене (учні дають назву фігурі) 
- Але як ти доведеш, що ми родичі? 
Дуже просто. Ми всі маємо дві загальні ознаки. 
І ці дві ознаки схожості були негайно названі учнями. 
Так зустрілися і стали разом жити три споріднені фігури, які називалися тепер одним словом 
Діти хором: - Чотирикутники! 
Закріплення . 
- Отже як усі ці фігури називаються? 
- Як назвати квадрат і прямокутник? 
VIII. Підведення підсумків та визначення переможців. 
Ми покидаємо ярмарок, визначено переможця. Отже до наступного ярмарку.Бувайте здорові!


Переглядів: 106 | Теги: прямокутник, круглі числа

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar