Головна » Молодші класи » Математика

Правило обчислення площі прямокутника

Мета уроку: познайомити учнів з правилом обчислення площі прямокутника; вчити їх застосовувати це правило практично; продовжувати роботу над обчисленням виразів, які містять дію   множення багатоцифрових чисел; вправляти їх у обчисленні виразів та розв’язуванні задач на спільну роботу.

Обладнання: комп’ютер, проектор, малюнки, рисунки фігур, картки.

Зміст уроку

І. Організація учнів до уроку

- Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався –

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

-   Девізом нашого уроку стануть слова: (читаємо хором)

 «Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати»

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • «Ми з насолодою пізнаємо математику. Вона захоплює нас, як квітка лотоса», - так говорив відомий філософ Аристотель. Наш сьогоднішній урок незвичний, але повірте мені, дуже цікавий. Та перш, ніж повідомити вам наш маршрут, давайте перевіримо домашнє завдання.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання (самоперевірка)

  • Звірте з екраном своє домашнє завдання та оцініть його.

(На екрані – розв’язки домашнього завдання)

  • Подумайте, скільки вийде, якщо до результату у першому прикладі додати 36?
  • Якщо від результату 2 виразу відняти 500?
  • Чому швидкість велосипедиста після обіду стала меншою, ніж до обіду?
  • У кого були допущені помилки?
  • Хто з вас не припустився жодної?
  • У кого  виникали труднощі з розв’язуванням завдань? Яких саме?
  • Молодці, бачу, більшість із вас добре впоралися із завданнями. Закрийте зошити та положіть їх на край парти.  На наш урок прибудуть ваші друзі – це прибульці з інших планет – ваш улюбленець Зіно, а також його товариші. Поки що вони не мають імен, але впевнена, що ви їм допоможете, адже усі ви – доброзичливі, творчі та дружелюбні діти. Ці інопланетяни прилетіли з різних планет і зовсім нічого не знають про науку математику. Думаю, після нашого уроку вони дуже багато дізнаються для себе корисного та цікавого.

IV. Хвилинка математичної каліграфії

- Відкрийте, будь ласка, свої зошити, у яких ми сьогодні працюватимемо і запишіть число. Під час письма дотримуйтесь правил посадки за партою, тримайте спинку прямо, не нахиляйтесь надто над партами.

- Запишіть найбільше шестизначне число стільки разів, скільки у класі вікон.

- Запишіть число, коли ви народилися стільки разів, скільки вам зараз років.

- Слідкуйте за каліграфією написання цифр.

- Молодці, ви добре справились із завданням. Вміло і каліграфічно написали вивчені ще у 1 класі цифри. Наші гості хочуть переконатись у тому, що ви умієте писати не тільки диктанти на уроках української мови, але й на уроці математики. Покажемо їм, що це дійсно так?

 

VМатематичний диктант

1. Яку одиницю вимірювання використовують для площі фігури? (1 см кв)

2. Запишіть сусідів чисел: 500, 1005, 23 499.

3. Який місяць наступить, якщо від початку року пройде 4 місяці? (травень)

4. Запишіть суму розрядних доданків 900 + 50 + 4 одним числом.

5. За 3 хвилини равлик подолав відстань 15 см. З якою швидкістю він рухається?

Взаємоперевірка математичного диктанту

  • Поміняйтесь зошитами із сусідом по парті і перевірте написане,  звіривши з правильними відповідями на екрані. Якщо ви помітили помилку, закресліть неправильну відповідь простим олівцем і напишіть правильну.
  • Підніміть руку ті учні, сусіди яких не допустили жодної помилки.
  • Тепер ті, сусіди яких допустили 1 помилку…2 помилки.
  • Розумники! Дуже добре…Інопланетяни дуже задоволені вашими знаннями, і хочуть попросити вашої допомоги.

 VIУсні обчислення

  • У вас на партах лежать картки із прикладами, які потрібно обчислити усно. Виберіть правильні відповіді, і обведіть їх. Правильні букви відповідей допоможуть вам скласти імена для наших прибульців. Будь ласка, об’єднайтеся в групи за малюночками.

Картка 1     (140 – 40 + 250) : 70 =             а) 120;    ф) 5;   в) 45.

(900 – 300) * 6 =                       б) 680;    і) 3600;  с) 154

800 000 + 100 000: 1000 =        н) 800 100;    р) 67;   ч) 342

50 – 45 + 12 : 4 =                       п) 88;     о) 8;     ц) 674

Картка 2

1 * 4 + 0 * 2 =                          м) 4;   ф) 67;   ч) 890

120 000 + 34 000 – 4 000 =     г) 4500;   о) 50 000;   56 000

42 : 7 + 87 000 =                      б) 87600;  л) 87006;   т) 450

999 000 – 99 000 =                   к) 9 000;  і) 900 000;  ф) 29

Назвіть правильні відповіді 1 групи….2 групи. Складіть із цих букв слова.

  • Отже, діти, то як називаються наші милі гості з іншої планети?
  • Це Фіно і Молі…Дуже приємно познайомитись. Ці друзі пропонують нам здійснити віртуальну подорож у іншу галактику до їх планети ось на цьому літальному апараті ( на екрані літаюча тарілка). Погодимось?
  • Ось і добре, займаємо зручні місця – і у подорож!

Закрийте очі, уявіть себе у зручному кріслі транспортного засобу…Злітаємо!

 

VIIАктуалізація опорних знань учнів

  • Ось ми і на планеті наших нових друзів. ЇЇ назва зашифрована у нашому наступному завданні. На партах у вас лежать невеликі мапи іноземних об’єктів. Вам потрібно порівняти на око площі цих об’єктів і на більших  з них знайдете назву планети. Отже, вперед! ( Учні на око порівнюють площі об’єктів, і на зворотному боці читають назву планети)
  • То як називається ця планета?  ( )

VIII. Повідомлення теми і мети уроку

  • Правильно, діти. Ми з вами потрапили на планету Геометрус. І на ній ми дізнаємось багато корисного для себе. А саме про те, що про площу фігури можна дізнатись не тільки на око, а й навчимось визначати її за допомогою правила.

ІХ. Вивчення нового матеріалу

  • Погляньте, будь ласка, на екран. Там ви бачите прямокутник, який розділили на квадратні сантиметри. Дістали 4 ряди по 6 см квадратних у кожному. Число квадратних сантиметрів – це добуток чисел: 4*6 = 24 см кВ. Порахуйте квадратики – скільки їх? Отже, у цьому прямокутнику 24 см кв.

 

Тепер розгляньте жовтий прямокутник у підручнику і прочитайте, як знайти  його площу. Знаючи таємницю магічного числа 7, опрацюйте правило знаходження площі фігури. Таким чином ми допоможемо нашим інопланетним друзям знаходити площу прямокутних об’єктів на їх планеті.

  • То як знайти площу прямокутника?

 (Довжину його помножити на ширину)

 

Рухавка

Друг наш Зіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів, мабуть, пульт він загубив.

Щоб пультик відшукати,

Треба на носочки встати.

 

Х. Закріплення вивченого матеріалу

1) Робота з вправою 474

- Давайте знайдемо площі фігур у вправі 474. Знаходимо за варіантами. Порадьтесь між собою і визначте площі цих фігур 1 варіант – жовтої фігури, яка символізує площу летовища планети жовтих чоловічків, а 2 – зелених. Влад, Денис, Оля та Вікавизначать ще й периметри цих фігур.

- То яка площа 1 фігури? (12 см. кв)  Як ви її визначали? Який периметр прямокутника жовтого кольору (14 см)?

- Яка площа 2 прямокутника? (12 см кв) Як ви знайшли її?

- Який периметр прямокутника зеленого кольору? (16 см)

 Розумники! Наші інопланетні друзі  дуже вам вдячні за допомогу.

 

2) Задача 477

- Прочитайте задачу 477. Давайте проаналізуємо її.

- На скільки днів вистачить 72 ц сіна коровам? ( на 12)

- На скільки днів вистачить цього сіна вівцям? ( на 24)

- Чи можемо ми дізнатися, скільки сіна треба коровам на 1 день? (так, 72:12= 6)

- Чи можемо ми дізнатися, скільки сіна треба вівцям на 1 день? (так. 72:24=3)

- Чи можемо відповісти на запитання задачі? Прочитайте запитання ще раз.

(Так, можемо, 6+3=9 (днів))

Запишемо задачу коментовано.

3) Задача 478

Задача розв’язується учнями за поданими на екрані запитаннями.

4) Тест

- Кожному з вас я роздам картки із завданнями, які вам потрібно обчислити та вибрати одну правильну з трьох варіантів. На це завдання вам 3 хвилини.

5) Ключ до тесту (взаємоперевірка)

1) б

2) б

3) в

4) в

5) б

6) а

 Я перевірю роботу кожного з вас та виставлю оцінки.

ХІ. Підведення підсумків уроку

  • Як можна обчислити площу прямокутника?
  • Для чого у житті вам знадобиться уміння визначати площу прямокутника?
  • Що для цього потрібно?
  • А тепер прошу вас визначити, чи сподобався вам наш урок. Якщо так, берете з мого столу жовтий стікер, якщо ж чомусь ні – іншого кольору. Прикріпіть їх, будь ласка, на наш умовний прямокутник, та подивимось, яку його площу – більшу чи меншу, займуть позитивні враження від уроку.
  • То які враження від уроку зайняли більшу площу прямокутника?
  • Наші друзі дякують вам за чудовий урок.

ХІІ. Домашнє завдання: виконати вправу 480, задачу 481 та *479.

Автор: Машталяр Т. Б. 


Переглядів: 200 | Теги: площа, прямокутник, Машталяр Т.Б.

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar