Головна » 6 клас » Світова література

Романтика подорожей у романі Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Мета: перевірити знання учнями тексту роману, географічних назв, що в ньому зустрічаються; ознайомити з культурою, звичаями африканців; виховувати допитливість, активну життєву позицію, цілеспрямованість.

Обладнання: географічна карта, картки з головоломками, кросвордами, сторінки з журналів і газет, ілюстрації до роману із зображенням африканців, рекламні буклети туристичних агенств.

Тип уроку: комбінований, урок-граю

Мандри навчають терпіння.

І. Дізраелі

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

- Відгадайте прізвища першовідкривачів нових земель, які згадуються в романі Ж. В ерна «П’ятнадцятирічний капітан».

Відповідь: 1. Лівінгстон. 2. Камерон. 3.Стенлі.

ІІ. Робота над темою уроку

1. Повідомлення учнів-«географів» про шлях «Пілігріма»

(Демонстрація карти з позначеним шляхом «Пілігрима». Коментар учнів щодо о. Пасхи, який слугував «орієнтиром» мандрівникам тощо.)

Можливий шлях «Пілігрима»

2. Бесіда

- Кого з відкривачів нових земель, мандрівників-першопрохідників ви знаєте? (Магеллан, Кук, Колумб, Васко да Гама та ін.)

- Яку роль повинен був зіграти у житті місіс Уелдон, Джека, Бенедикта Лівінгстон? (Міг урятувати їх, якби не його передчасна смерть.)

- Які почуття викликають у вас ці люди? Чому? (Почуття захоплення, поваги, бо вони безстрашні, розумні, віддані своєму покликанню люди. Вони жертвують навіть своїм життям заради нових відкриттів для всього людства.)

3. Чи уважний ти читач?

Кросворд «Географічний»

1) Як називали водоспад, до якого потрапив Дік Сенд? (Нтама)

2) До якого океану випадково потрапили мандрівники? (Атлантичний)

3) Яку річку туземці називали Кванго? (Конго)

4) Які гори сподівалися побачити герої роману? (Анди)

5) Н а якому континенті несподівано для себе опинилися пасажири «Пілігрима»? (Африка)

6) Я кою країною, на думку мандрівників, вони подорожують? (Болівія)

7) Куди обіцяв провести героїв Гарріс? (Атакама)

8) Куди повинен був повернутися «Пілігрим»? (Сан-Франциско)

Ключове слово — «мандрівка».

4. Перевірка домашнього завдання

Зачитайте уривки з розділу «Ярмарок», які розповідають про:

а) одяг, зачіски туземців;

б) продукти, рослини, що вирощують африканці;

в) гроші туземців;

г) звичаї місцевих племен.

Зробіть висновки про своєрідність культури африканських племен.

5. «Розгадуємо загадку»

Мандри та подорожі можуть бути небезпечними. Розкрийте таємницю літер «С» «В». (Самюель Вернон найняв Негоро провідником, але Негоро обдурив його, обікрав і вбив. Помираючи, С. Вернон зміг написати декілька слів про все, що сталося, власною кров’ю. Так, опинившись в Африці, герої твору дізналися і про справжню сутність Негоро, і про долю хазяїна Дінго.)

ІII. Підбиття підсумків уроку

1. «Продовжте речення» (письмово)

1) Д ля цікавої подорожі необхідні…

2) Справжньому мандрівникові треба знати…

3) Щоб вижити в екстремальній ситуації, мандрівникові треба бути…

4) Подорожі потрібні людині, щоб…

2. Слово вчителя

— Ж. Вернові належить право називатися винахідником жанру незвичайної подорожі, у якому поєднуються пригоди, мандрівки та наукові відомості з різних галузей знань. А романи «П’ятнадцятирічний капітан», «Діти капітана Гранта», «20 тисяч льє під водою» взагалі називають цікавою географією.

IV. Домашнє завдання

Знайти або намалювати зображення тварин, комах, рослин, назви яких зустрічаються в романі.

Індивідуальне завдання: учням-«біологам» підготувати цікаві повідомлення про ці рослини або тварин.


Переглядів: 93 | Теги: Жуль Верн

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar