Головна » Українська література |
Мета: навчальна – ознайомити одинадцятикласників із життєвим шляхом поета світового рівня, його творчістю, в’язня ГУЛАГу, розкрити непересічність його таланту, показати зв’язок поета з рідним краєм; розвивальна - розвивати навички самостійно аналізувати життєвий та творчий шлях поета, визначати провідні ідеї та мотиви його творів, аналізувати їх, удосконалювати навички виразного читання віршів; виховна – виховувати почуття патріотизму, національну свідомість, гідність, повагу до людей, формувати активну життєву позицію. Тип уроку: комбінований Форма уроку: урок – презентація з елементами бесіди. Унаочнення: портрет В. Стуса, виставка його творів, медіа презентація із записом голосу поета, картка – план аналізу поезії, кольорові олівці. Перебіг уроку І. Організаційна частина. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку. Слово вчителя. Василь Стус – мужній поет і громадянин, справжній син своєї України. Як ви вже зрозуміли, сьогоднішній урок присвячений Василеві Стусу, його творчості. Вольовий, цілеспрямований характер його формувався за несприятливих умов. За яких саме, ми сьогодні і з’ясуємо. ІІІ. Сприймання, засвоєння та осмислення учнями нової інформації Перегляд медіа презентації про життєвий та творчий шлях В. Стуса із записом живого голосу поета. Завдання учням. Скласти хронологічну таблицю за презентацією. Діти, ви мали унікальну можливість прослухати запис живого голосу Стуса. Вам сподобалось? Самостійна робота з підручником. Завдання. - Додайте до своєї хронологічної таблиці відомості з підручника ( с. 268 – 276) Бесіда. (Метод «Займи позицію») - Діти, як ви розумієте слова Дмитра Стуса: «Його життя — це приклад людини, яка показала, як можна робити себе, жити, а не виживати, творити і бути собою» Свою думку обґрунтуйте. – Чому Радянська влада переслідувала В Стуса? Виразне читання та аналіз вірша «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе» Крізь сотні сумнівів я йду до тебе
Крізь сотні сумнівів я йду до тебе,
Учням дається картка – план аналізу поезії Тема твору. Виразне читання й аналіз поезії «Як добре те, що смерті не боюсь я …» «ЯК ДОБРЕ ТЕ, ЩО СМЕРТІ НЕ БОЮСЬ Я»
Як добре, що смерті не боюсь я і не питаю, чи тяжкий мій хрест, що перед вами, судді, не клонюся в передчутті недовідомих верст, що жив, любив і не набрався скверни, ненависті, прокльону, каяття. Народе мій, до тебе я ще верну, як в смерті обернуся до життя своїм стражданням і незлим обличчям. Як син, тобі доземно уклонюсь і чесно гляну в чесні твої вічі і в смерті з рідним краєм поріднюсь.
Малювання строфи вірша. А тепер давайте спробуємо намалювати строфу вірша за такою схемою: Наголошений склад показуємо 2 клітинками в зошиті. Учні обирають вірш, який найбільше сподобався і малюють у робочому зошиті. Презентація своїх робіт (за бажанням) Тож які кольори переважають у поезіях В. Стуса? ІV. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу Бесіда. Що ви дізналися нового про Василя Стуса? V. Підсумки уроку. Домашнє завдання. - Сьогодні ви добре попрацювали, молодці! На наступному уроці продовжимо роботу над творчим шляхом митця. Домашнє завдання: Знати біографію В. Стуса;
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |