Головна » Правознавство

Що таке шлюб і сім’я

Мета: дати уявлення про поняття «сім’я» і «шлюб», умови укладання шлюбу, особисті немайнові та майнові права та обов’язки подружжя; пояснювати, використовуючи положення статей Сімейного кодексу України, умови укладання шлюбу, в тому числі неповнолітніми; аналізувати правові ситуації й пропонувати шляхи їх розв’язання на підставі норм сімейного права.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручники, Конституція України, Сімейний Кодекс України.

Епіграф уроку: •  Кожна сім’я — це частина держави. (Арістотель)

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Що таке сім,я та шлюб

2. Порядок укладення шлюбу

3. Права та обов’язки подружжя

IV. Закріплення вивченого матеріалу

V. Підсумки уроку

VI. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель пропонує учням методом мікрофон виконати вправу «Я маю намір у майбутньому …» Учні на власний розсуд завершують речення, надаючи стислу відповідь:

А) створити сім’ю, тому що   ….

Б) залишитися незаміжньою (неодруженим), тому що …

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Серед специфічних прав дітей особливо виділяється право виховуватись у сім’ї. Кожна доросла людина має право мати сім’ю.

Чому, на ваш розсуд, так важливо для людини мати сім’ю?

В юридичній науці сім’єю називають людей, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки.

На ваш розсуд, чи є сім’єю:

а)  бабуся та онука, яку вона виховує, тому що батьки дівчинки загинули;

б)  пара одружених молодих людей, що проживають разом з батьками одного з подружжя;

в)  подружжя, яке всиновило двох дітей;

г)  жінка та всиновлена нею дитина?

Відносини, що складаються в сім’ї, називається сімейними і регулюються нормами сімейного права, які закріплені в Конституції України та Сімейному кодексі України.

Згідно із законом сім’я створюється на підставі укладення шлюбу, кровного споріднення та всиновлення.

Сімейно-правові відносини мають ряд своїх особливостей.

(вчитель схематично зображує на дошці особливості сімейно-правових відносин)

Робота з поняттям (учні записують поняття в зошит)

Шлюб — це сімейний союз чоловіка і жінки, що реєструється в порядку, визначеному законом.

Сім,я – первинний та основний осередок суспільства, в якому реалізується дітородна, виховна та інші функції суспільного життя.

Робота з правовим документом

Учні опрацьовують  питання про умови укладання шлюбу за Сімейним кодексом і відповідають на питання:

- Назвати основні умови укладення шлюбу.

- Визначити, чи можуть неповнолітні укладати шлюб і за яких умов.

Робота з таблицею

Учні опрацьовують ст. 6–9 Сімейного кодексу і заповнюють в зошиті таблицю «Права та обов’язки подружжя».

Робота в групах

Клас розподіляється на 2  групи. Кожна група отримує ситуативну задачу, пов’язану з правами та обов’язками подружжя, і пропонує свій варіант її розв’язання. З метою активізації роботи можна проводити цю роботу за таким принципом: групи отримують задачі, знайомлять з їх змістом весь клас; потім протягом 3–5 хвилин групи обговорюють ситуацію, і кожна пропонує свій варіант її розв’язання.

Ситуації:

«Іван та Наталка мають намір укласти шлюб. Між ними виникла суперечка, в якій узяли участь батьки. Наталка бажає залишити своє дівоче  прізвище, Іван наполягає,щоб Наталка після укладення шлюбу взяла його прізвище, а батьки дівчини пропонують компромісний варіант – з,єднати прізвища. Яке рішення на вашу думку відповідає закону?»

«Після декількох років сімейного проживання подружжя вирішили розірвати щлюб. За цей час у них народилися двоє дітей – хлопчик (2, року) і дівчинка (1,5 року). Подружжя має квартиру ( вона належала дружині ще до вступу у шлюб), дачу ( отриману чоловіком рік тому у спадок), автомобіль ( дарований на весілля). Крім того, у дружини є коштоності, частина з яких булла дарована їй на день народження, а частина придбана подружжям за роки спільного проживання, а також велика бібліотека, яку чоловік і дружина разом збирали. Яким чином потрібно діяти подружжю і які питання їм доведеться вирішувати?»

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

(Запитання для обговорення)

1.  Що таке сім’я?

2.  Що таке шлюб?

3.  Які основні умови вступу до шлюбу?

4.  Які  права та обов’язки  мають подружжя?

5. Де реєструються  шлюби?

V. Підсумки уроку. Оцінки

Метод «Прес». Учні висловлюють свою думку щодо питання, поставленого на початку уроку: Чому, на ваш розсуд, так важливо для людини мати сім’ю?

VI. Домашнє завдання

1.  Опрацювати матеріал підручника.

2.  Написати твір-роздум «Для чого людині потрібна сім’я.»

3.  Створити презентацію «Знайомтесь, ми — … (Коваленко)» (про свою родину).


Теги: сімейне право, Кошарна К.М.
Навчальний предмет: Правознавство
Переглядів/завантажень: 1003/180


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar