Головна » Правознавство

Як закон регулює сімейні та шлюбні відносини

Мета:

дати  уявлення   про  поняття  «сім’я»   і  «шлюб»,  умови укладання  шлюбу,  види  шлюбу,  особисті  немайнові  і  майнові  права  та  обов’язки  подружжя;     пояснювати,  використовуючи  положення  статей  Сімейного  кодексу  України,  умови  укладання  шлюбу,  в  тому  числі  й  неповнолітніми; 
розвивати    вміння  аналізувати  правові  ситуації  й  пропонувати  шляхи  їх  розв’язання  на  підставі  норм  сімейного  права;  
виховувати  в  учнів  повагу  до  сім’ї  та шлюбу  як  до  суспільного  осередку,  що  має  на  меті  державне  значення.

Обладнання:   мультимедійний  проектор,   стікери,  маркери,

Тип  уроку:  урок  засвоєння  нових  знань.

 Очікувані  результати:

Розтлумачувати  поняття  «сім’я»  і  «шлюб»
Пояснювати,  використовуючи  положення  Сімейного  кодексу  України,  умови  укладання  шлюбу,  порядок  укладання 
шлюбу  неповнолітньою  особою;
Називати  окремі  особисті  немайнові  права  та  обов’язки   подружжя  і  характеризувати  їх  на  конкретних  прикладах;
Аналізувати  правові  ситуації  і  пропонувати  шляхи  їх  розв’язання  на  підставі  норм  сімейного  права;
Висловлювати  власні  думки  щодо  важливості  створення  сім’ї.

 Структура уроку

І. Організаційний момент

Привітання  і  знайомство.

Вправа  «Позитивні  емоції»  (передача  гарного  настрою  від  вчителя  до  учнів»

ІІ. Вивчення  нового  матеріалу

Мотивація  навчальної  діяльності.
Оголошення  теми  і  мети  уроку,  наші  очікування.
Осмислення  нових  знань,  умінь.

Що  таке  сім’я.
Як  укласти  шлюб.
Які  особисті  немайнові  і  майнові  обов’язки  має  подружжя.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

ІV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

Хід  уроку.

І.  Організація  класу.

Привітання  і  знайомство.

Вправа  «Позитивні  емоції»   (передача  гарного  настрою  від  вчителя  до  учнів)

ІІ. Вивчення  нового  матеріалу.

1.Мотивація  навчальної  діяльності.

Опрацювання  казки  «Дюймовочка»

Бесіда  з  учнями.

Для  чого  люди  створюють  сім’ю?

2.  Оголошення  теми  і  мети  уроку,  наші  очікування.

Слайд  1.  «Тема  і  план  уроку»

Робота  в  зошитах.  (учні  записують  тему  і  план  уроку)

Слайд  2.  «Наші  очікування»

 Що  ви  очікуєте  дізнатися  на  сьогоднішньому  уроці?

(учні  пишуть  на стікерах)

Осмислення  нових  знань,  умінь

 Що  таке  сім’я.

Сім’я  відіграє  важливу  роль  у  житті  кожної  людини,   в  сім’ях  народжуються  і  виховується  більшість  дітей.

А  що  таке  сім’я  для  кожного  з  вас?

Створення  «Асоціативного  куща – Сонечка»

Учні  на  промінцях  пишуть  що  таке  сім’я і  приклеюють  на  сонце,  що  на  дошці.

Слайд  3.

Отже сім’я – це  люди,  які  спільно  проживають,  пов’язані  спільним  побутом,  мають  взаємні  права  і  обов’язки. 

Робота  в  зошитах.  (Учні  записують   визначення  до  зошитів.)

       Сім’ї  приділяє  увагу  і  суспільство  і  держава.  Кажуть  міцна  сім’я – міцна   держава.  Відносини  між  членами  сім’ї  називають  сімейними.  Вони  регулюються  нормами  сімейного  права,  а  також  традиціями,  мораллю,  звичаями,  релігією.  Правові  норми  щодо  сім’ї  містяться  в  Конституції  України,  Сімейному  кодексі,  Загальній  Декларації  прав  людини.

Слайд  4.  «Нормативно – правова  база»

Метод  «Мікрофон»

На  підставі    чого  створюється  сім’я?

Візуальний  ряд.

Що  об’єднує   побачені  фото?

Мозковий  штурм

Що  таке  шлюб?

Слайд  5.  Шлюб  -  це  сімейний  союз  чоловіка  і  жінки

Робота  в  зошиті.  (учні  записують  визначення  в  зошити)

Робота  в  парах.

Учні    об’єднуються  в  пари.  Опрацьовують  витяги  із  Сімейного  кодексу  України:  умови  укладання  шлюбу.

Одна  пара  отримує  індивідуальне  завдання, 

Ситуація.

Марія,  якій  виповнилося  16  років,  закохана  у  Романа й  бажає  одружитися  з  ним.  Вони  знайомі  майже  рік. Марія  вагітна.

Роману  20  років.  Він  вчиться  на  юридичному  факультеті  Київського  університету  й  мешкає  в  гуртожитку.  Щовечора  підробляє  в  пі церії  офіціантом.  Батьки  Романа  пенсіонери,  допомогти  матеріально  не  мають  змоги.  Роман  до  нестями  закоханий  у  Марію  і  хоче  з  нею  одружитися.

Він  сподівається,  що  врешті  решт  знайде  добре  оплачувану  роботу  й  продовжуватиме  навчання  заочно.  Роман  упевнений,  що  зароблених  грошей  вистачатиме  для  утримання  майбутньої  сім’ї  та  оплати  квартири,  яку  вони  з  Марією  найматимуть.   Однак  поки  що  ані  роботи,  ані  квартири  він  не  знайшов.

Батьки  Марії  проти  шлюбу  доньки.  Вони  не  заперечують  проти  народження  дитини,  обіцяють  якнайкраще  піклуватися  про  обох  та  залишити  доньку  жити з  немовлям  в  їхній  квартирі.  Після  довгих  розмов   з  батьками  Марія  звернулася із  заявою  про  дозвіл  на  шлюб  до  місцевого  суду.

Розповідь  вчителя

Види  шлюбу.

КЛАСИЧНИЙ (ТРАДИЦІЙНИЙ) ШЛЮБ

     Такий шлюб укладається в загсі. Цей різновид шлюбу є основою стабільності існування суспільства загалом. Більше, ніж інші шлюби., охороняє права дітей, права й обов'язки подружжя, передбачає певний ступінь обмеження волі подружжя.

ЦЕРКОВНИЙ ШЛЮБ

     Вінчання сьогодні увійшло в моду як красивий ритуал. Хотілося б наголосити: святими речами не можна легковажити! Йти до вінця треба з розумінням змісту цього таїнства, вірою в Бога і готовністю докласти всіх зусиль, щоб прожити до самої смерті з однією людиною.

УКЛАДЕНИЙ НА НЕБЕСАХ

      Про такий шлюб можна говорити поза всякими формальностями та ритуалами. Шлюб, укладений на небесах, — це союз, у якому жінка і чоловік усім серцем вірять, що вони призначені одне для одного, не допускають навіть думки про можливе розлучення і впродовж усього життя докладають зусиль, щоб завжди бути разом. Саме про такий шлюб усі ми мріємо. Життя ж дає нам тільки шанс. 

КОРПОРАТИВНИЙ ШЛЮБ

     Об'єднання в одному шлюбі спадкоємців двох великих капіталів, бажання батьків прийняти в родину представника свого кола. Головне тут — розрахунок, але й любов не виключається.

ШВЕДСЬКА РОДИНА

     Де сполучення слів в усіх на слуху. І все-таки — що це? Шведська родина — це родина, де кілька пар живуть разом, господарюють, спільно виховують дітей, зв'язані дружбою й сексом.

ПРОБНИЙ ШЛЮБ

     Став нині досить популярним. Нерідко жінки самі не поспішають іти до РАГСу, мотивуючи свою неготовність вступити до законного шлюбу невпевненістю в собі та своєму обранцеві. Марно — пробний шлюб не може врятувати від сумнівів у партнері, у його коханні до тебе, серйозності його намірів так само, як і від сумнівів у власних почуттях.

   Ще частіше «ідеологом» пробного шлюбу є чоловік. Адже до відповідальності за сім’ю ще треба дозріти, а як відомо, наші хлопці не поспішають дорослішати.

ЦИВІЛЬНИЙ ШЛЮБ

     Не треба плутати пробний і цивільний шлюб, хоча, з юридичної точки зору, вони ідентичні. У цивільному шлюбі можуть жити люди, котрі й не уявляють свого життя нарізно. Серед причин, з яких подружжя не хоче оформляти свої стосунки, можуть бути прагнення спочатку заробити гроші на весілля, міркування про свободу від умовностей, бажання подратувати батьків. Відрізнити пробний шлюб від цивільного можна лише проаналізувавши мотиви чоловіка і жінки, які обрали саме цей вид сімейного союзу.

Робота  з  підручником.  Сторінка  104. 

Побудувати  «Юридичну  павутинку»

     Особисті  майнові  і  немайнові  прав  і  обов’язки  подружжя.

Розгляд  ситуації.

Ситуація ІІ.

     Юнак  і  дівчина  хочуть  укласти  шлюб.  Між  ними  виникла  суперечка,  щодо  майбутнього  прізвища.  Дівчина  хоче  залишити  своє  прізвище,  та  юнак  наполягає  на  тому,  щоб  прізвище  у подружжя  було  його.  У  конфлікті  взяли  учать  батьки.  Як  вирішити  дану  суперечку.

Метод  «Мікрофон»

 Чи  є  на  вашу  думку  державна  реєстрація  шлюбу  важливою.  Чому?

ІІІ.  Узагальнення  і  систематизація  знань,  вмінь.

Гра  «Лото»

ІV.  Підсумок.   Оцінювання

  - Чи  справдилися  ваші  очікування?.

-    Валіза.

V. Домашнє  завдання.

Опрацювати  §   16. (О. Пометун)


Теги: сімейне право, Радескул М.І.
Навчальний предмет: Правознавство
Переглядів/завантажень: 848/186


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar