Головна » Правознавство

Цивільно-правовий договір

Мета: дати уявлення про договори, види цивільно-правових договорів; розвивати вміння пояснювати, що таке договір, називати види цивільно-правових договорів; аналізувати зразок типового договору щодо його предмета, сторін та змісту; формувати свідоме ставлення щодо необхідності дотримання умов цивільно-правових договорів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, схеми, витяги з ЦКУ, КУ, картки з завданнями.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація знань

Фронтальне опитування щодо опанування понять.

Дайте визначення поняттю цивільне право. Які правовідносини називають майновими, а які особистими (немайновими)?
Назвіть елементи (складові) цивільних правовідносин. Що є об’єктом, суб’єктом та змістом цив. правовідносин?
Дайте визначення поняттю право власності. Що є реалізацією права власності?
Охарактеризуйте право на власність неповнолітніх осіб.
Хто може стати власником? Способи набуття власності. Види власності.

Історичні події, у центрі яких стояло питання власності. (обговорення)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Прегляд фрагменту мультф. «Троє з Простоквашино»(покупка)

Чи доводилось вам особисто щось купувати? Що саме? Опишіть, як зазвичай відбувається купівля-продаж.

Наведені вами приклади є договорами і саме про них піде мова на нашому уроці.

Тема уроку: Цивільно-правові договори.(слайд 1)

Інтерактивна лекція

Цивільно-правові відносини — це врегульовані нормами цивільного права майнові та особисті немайнові відносини.(слайд 2)

У відношеннях,  які  регулюються  адміністративним  або кримінальним правом, учасники перебувають у нерівному становищі.  Одні  мають  повноваження,  інші  їм  підкоряються.

У цивільних  правовідносинах  всі  учасники  рівні.  Рівність  учасників —  це  головна  відмінність  цього  виду  правовідносин. (слайд 3)

Підписано  договір,  і  закон  вимагає,  щоб  обидві  сторони  виконали його  умови.  Всі  ці  відносини  регулюються  Конституцією  та  законами  України,  Цивільним  кодексом.  Основою цивільних правовідносин  є  цивільно-правовий  договір.(слайд 4)

Договір — це угода двох або більше сторін, що базується на рівності сторін.(слайд 5)

За формою: усний, письмовий (слайд 6)

 За кількістю сторін(суб’єктів): односторонній, багатосторонній

Завдання

1.  Як на ваш розсуд, що таке цивільно-правовий договір?

2.  Чим відрізняються договори такого типу:

а)  людина придбала товар у магазині;

б)  позичила гроші;

в)  бабуся подарувала онуку будинок;

г)  ви позичили однокласнику певну суму грошей?

Згідно з Цивільним Кодексом існують такі види цивільно-правових договорів:(слайд 7)

•  купівлі-продажу;

•  майнового найму (оренди);

•  позики (займу);

•  дарування.

(записати визначення с.80)

Робота в парах

•  Наведіть приклади цивільно-правових договорів з вашого життя визначивши:

а)  сторони договору (ті, хто укладав договір);

б)  предмет договору (те, щодо чого укладено договір);

в)  зміст договору(права та обов’язки сторін договору).

Пари пропонують зразки цивільно-правових договорів.

Запитання

•  Якими майновими правами наділені неповнолітні власники?

Згідно зі ст. 31. Цивільного кодексу особа, яка не досягла 14 років (малолітня особа), має часткову цивільну дієздатність.

Вона може:

1)  самостійно здійснювати дрібні побутові правочини. Правочин вважається дрібною побутовою, якщо вона служить задоволенню побутових потреб особи, відповідає її фізичному, духовному або соціальному розвитку та стосується речі, що має невелику вартість;

2)  здійснювати  особисті  немайнові  права  на  результати  інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняються законом.

(ст.202 ЦК Правочином є дія особи,  спрямована на набуття,  зміну або припинення цивільних прав та обов'язків)

Робота з правовим документом (ЦКУ)

За ст. 32 Цивільного Кодексу неповна цивільна дієздатність фізичної особи у віці від 14 до 18 років передбачає

Окрім угод, встановлених ст. 31 даного Кодексу, фізична особа у віці з чотирнадцяти до вісімнадцяти років (неповнолітня особа) має право:

1)  самостійно розпоряджатися своїм заробітком, стипендією або іншими доходами;

2)  самостійно здійснювати права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняється законом;

3)  самостійно укладати договір банківського вкладу (рахунка) і розпоряджатися внеском, внесеним на своє ім’я (грошовими коштами на рахунку). Неповнолітня особа здійснює інші угоди за згодою батьків.

Завдання

Поміркуйте.

1.  Чи може 5-річний Андрій:

а)  придбати фотоапарат на зароблені ним гроші;

б)  позичити зароблені влітку гроші приятелю

в)  покласти зароблені влітку гроші на депозит?

2.  Чи може 6-річна Марія самостійно:

а)  позичити однокласниці п’ять гривень;

б)  придбати потрібний для навчання відеодиск;

в)  придбати квартиру?

3.  Чи може 3-річний Сергій:

а)  дати другові відеодиск для перегляду;

б)  відкрити рахунок у банку;

в)  подарувати подрузі коштовну прикрасу?

ІV. Підсумки уроку

Бесіда

1.  Які відносини регулює цивільне право?

2.  Що таке цивільно-правовий договір?

3.  Назвіть та наведіть приклади основних цивільно-правових договорів.

4.  Перегляд мулт. «Троє з Простквашино» (квитанція). Хто є сторонами? Зміст договору. Як вигадаєте чи порушено договір?

V. Домашнє завдання

Опрацювати §13, скласти і пояснити схему будь-якого цивільно-правового договору.


Теги: цивільне право, Маляр Н.Ю., ДОГОВІР
Навчальний предмет: Правознавство
Переглядів/завантажень: 1053/175


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar