Головна » Хімія

Хімічні властивості солей

Мета: дослідити хімічні властивості солей, особливості та умови взаємодії солей з кислотами, основами, солями. Формувати вміння складати рівняння реакцій обміну. Розвивати вміння спостерігати та робити висновки

Обладнання та реактиви: розчини купрум (ІІ) сульфату, ферум (ІІ) хлориду, натрій гідроксиду, натрій карбонату, хлоридної кислоти, натрій сульфату, барій хлориду.

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок-дослідження

Планування результатів навчання:

Учень:

уміє складати відповідні рівняння реакцій;
прогнозує перебіг хімічних реакцій солей та кислот із металами, використовуючи ряд активності металів;
проводить досліди з дотриманням правил техніки безпеки;
формулює висновки.

 

Єдиний шлях, який веде до знань, це діяльність

Б. Шоу

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Перевірка знань учнів

Перевірка домашнього завдання.
Завдання «Кислотно-основні взаємодії»

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

Вчитель.

Назва «солі» походить від латинського слова sol – сонце. Осідання солі з морської води під дією сонячних променів у давні часи пояснювали як народження цієї речовини під впливом сонячної енергії. Назвою «сіль» колись називали лише натрій хлорид, а пізніше – цілий клас речовин. «Сіль» буквально означає «сонячна речовина».

Сьогодні на уроці наш клас перетворюються на хімічну лабораторію. Ми отримали завдання: дослідити хімічні властивості солей, з’ясувати з якими речовинами вступають у взаємодію солі і при яких умовах здійснюються реакції.

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

Хімічна лабораторія

Завдання: дослідити  і вивчити хімічні властивості солей засобами хімічного експерименту.

(Учитель проводить інструктаж з техніки безпеки)

 

IV Закріплення вивченого
1. Користуючись узагальнюючою схемою «Хімічні властивості солей» (с. 91, підручник Ярошенко О. Г., 8 клас), назвіть, з якими речовинами реагують солі.

2. Виконати завдання 4 (підручник Ярошенко О. Г., 8 клас, с. 93)

V Підсумки уроку

Солі реагують з кислотами, основами, солями, металами за певних умов і розкладаються при нагріванні.

VІ Домашнє завдання

Опрацювати §19, виконати завдання 1, 2 (ІІІ рівень) – (с. 79-80, «Робочий зошит» Савчин М. М. )

Виконати домашній експеримент.

Домашній експеримент «Хімічні властивості солей»

Обладнання та реактиви: шматочок крейди, столовий оцет, яєчна шкарлупа.

Візьміть шматочок крейди й капніть на нього піпеткою кілька крапель столового оцту. Що ви помітили? Крейда взаємодіє з оцтом з виділенням вуглекислого газу. Аналогічна реакція відбувається, якщо капнути на яєчну шкарлупу. Повторюючи цю операцію кілька разів, можна зробити невеликий отвір у шкарлупі, не розбиваючи її. Запишіть рівняння реакції, якщо крейда та шкарлупа складається в основному з кальцій карбонату. 


Теги: солі, Марчук Г.Г.
Навчальний предмет: Хімія
Переглядів/завантажень: 609/176


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar