Головна » Інформатика

Мультимедійні технології в освіті

Мультимедійні технології в освіті Педагогічні читання Підготувала методист Шевченко А.І.

Методичні рекомендації щодо створення мультимедійних презентацій

Організація занять із використанням мультимедіа-технологій і спеціальний медіапроектор дає можливість наочно демонструвати можливості програмного забезпечення та економити час, інтенсифікуючи тим самим вивчення навчального матеріалу. Використання мультимедіа-технологій

Перш ніж приступити до роботи над презентацією, слід добитись повного розуміння того, про що ви збираєтесь розповідати; • У презентації не повинно бути нічого зайвого. Кожний слайд має бути необхідною ланкою вивчення нового матеріалу та працювати на загальну ідею презентації. Вказівки щодо створення ефективної презентації

користуйтесь готовими шаблонами при виборі стилю символів і кольору фону; проявіть творчість, експериментуйте при розміщенні графіки та створенні спецефектів; не перенавантажуйте слайди зайвими деталями. Іноді краще замість одного складного слайду представити декількох простих. Вказівки щодо створення ефективної презентації

зручна система навігації; використання мультимедійних можливостей сучасних комп’ютерів; розбиття уроку на невеличкі логічно замкнуті блоки (слайди); кожний слайд презентації повинен мати заголовок; посилання на літературні джерела, та на джерела інформації в мережі Інтернету; Мультимедійна презентація повинна мати такі якості

При створенні схеми сценарію та складанні текстового супроводу до мультимедійної презентації слід керуватись такими засадами: презентація повинна бути короткою, доступною та композиційно цілісною; тривалість презентації за сценарієм повинна складати не більше 20-30 хвилин; Розробка сценарію мультимедійної презентації

при викладанні матеріалу слід виділити декілька ключових моментів і в ході демонстрації час від часу повертатись до них, щоб висвітити питання з різних сторін. Це гарантує належне сприйняття інформації вашими слухачами. Розробка сценарію

При створенні мультимедійних презентацій необхідно враховувати особливості сприйняття інформації з екрану комп’ютера, продумати й підтримувати єдиний стиль представлення інформації для всього уроку. Розробка сценарію

Шрифти рекомендується використовувати стандартні Times New Roman, Arial. Краще використовувати два або три шрифти для всієї презентації. Наприклад, основний текст презентації шрифт Times New Roman, заголовок слайду – Arial і інший для виокремлення елементів тексту. Розмір шрифту для заголовків не менше 32, для тексту – 20 і більше пунктів (кеглів). Розробка сценарію

Уся презентація виконується в єдиній колірній палітрі, зазвичай на базі одного шаблона. Важливо перевіряти презентацію на зручність читання з екрану комп’ютера. Тексти презентації не повинні бути великими. Рекомендується використовувати стислий, інформаційний стиль представлення навчального матеріалу. Розробка сценарію

Потрібно вміти вміщати максимум інформації в мінімум слів, привернути та підтримати увагу учнів. Просто скопіювати інформацію з інших носіїв і розмістити її у презентації вже недостатньо. Після того, як буде знайдена "родзинка", можна приступати до розробки структури презентації, будувати навігаційну схему, підбирати інструменти, які більшою мірою відповідають задумам і темі уроку. Розробка сценарію

структуризація навчального матеріалу; складання сценарію реалізації; розробка дизайну презентації; підготовка медіа-фрагментів (тексти, ілюстрації, відеозйомка, запис аудіофрагментів тощо); підготовка музичного супроводу; тестування-перевірка. Етапи підготовки

стимулюючі (теплі) кольори сприяють збудженню і діють як подразники (червоний, оранжевий, жовтий); дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, спричиняють сонливий стан (фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений); нейтральні кольори; світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий; Вимоги до врахування фізіологічних особливостей сприйняття кольорів і форм

поєднання двох кольорів – кольору знака і кольору фону – суттєво впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не тільки стомлюють зір, а й зможуть причинити стрес (наприклад зелені символи на червоному фоні); найкраще поєднання кольорів шрифту фону: - білий на темно-синьому; - чорний на білому; жовтий на синьому; кольора схема повинна бути однаковою для всіх слайдів; Вимоги до врахування фізіологічних особливостей сприйняття кольорів і форм

будь-який малюнок фону підвищує стомлюваність очей і знижує ефективність сприйняття інформації; чіткі, яскраві малюнки, які швидко змінюються, миготять, легко «вхоплю» підсвідомість, вони краще запам’ятовуються; будь-який другорядний об’єкт, який рухається знижує сприйняття матеріалу, відвертає увагу; показ слайдів із фоновим супроводженням звуків (пісень, мелодій) викликає швидку втомлюваність, сприяє розсіювання уваги і знижує продуктивність навчання   Вимоги до врахування фізіологічних особливостей сприйняття кольорів і форм

  Додаткові вимоги до змісту презентацій кожен слайд має відображати одну думку; текст має вкладатися з коротких слів та простих речень; рядок має містити 6-8 слів; всього на слайді має бути 6-8 рядків; загальна кількість слів не повинна перевищувати 50; дієслова мають бути в одній часовій формі;

  Додаткові вимоги до змісту презентацій заголовки повинні привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні положення слайда; у заголовках мають бути і великі і малі літери; слайди повинні бути не надто яскравими – зайві прикраси лише створюють бар’єр на шляху ефективної передачі; кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більш чотирьох; підписи до ілюстрацій розміщуються під нею, а не над нею; усі слайди презентації повинні бути витримані в одному стилі.

 Додаткові вимоги до змісту презентацій кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більш чотирьох; підписи до ілюстрацій розміщуються під нею, а не над нею; усі слайди презентації повинні бути витримані в одному стилі.

Форми та місце використання мультимедійної презентації (навіть окремого її слайду) на уроці залежать від змісту цього уроку, мети, яку ставить викладач. Методи використання

При вивченні нового матеріалу, що дозволяє ілюструвати його різноманітними наочними засобами.; при закріпленні нової теми чи розділу навчальної програми; для перевірки навчальних досягнень учнів (комп’ютерне тестування). Для викладача– це засіб якісного оцінювання, програмований спосіб накопичення оцінок; Методи використання

для поглиблення знань як додатковий матеріал до уроків; при перевірці фронтальних самостійних робіт забезпечує разом з усним візуальний контроль результатів навчання; Методи використання

Це засіб для виготовлення роздаткового дидактичного матеріалу, кодограмм, карток, кросвордів, ребусів тощо. Персональний комп’ютер у руках педагога, у доповненні зі сканером і принтером - це міні-друкарня педагога. Методи використання

У навчальній діяльності застосування комп’ютера можливе у трьох формах: 1. ЕОМ як тренажер; 2. ЕОМ як репетитор, що виконує певні функції за викладача, причому такі, які машина може виконати краще, ніж людина; 3. Пристрій, що моделює певне середовище та дії фахівців у ній. Методи використання

Висновок Творчість, дерзання, сміливе рішення – інноваційний підхід до підготовки, майбутня вдячність учнів за цікавий урок

Дякую за увагу


Теги: мультимедіа, Шевченко А.І.
Навчальний предмет: Інформатика
Переглядів/завантажень: 700/173


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar