Головна » Геометрія

Теорема про три перпендикуляри, її застосування при розв’язанні задач. Урок з геометрії для 10 класу

Мета уроку:

навчальна:

Закріпити вивчений теоретичний матеріал на практиці, показати учням доцільність  вивчення  теореми про три перпендикуляри;
Сформувати вміння застосовувати теорему у різних ситуаціях: при розвʼзанні  задач на доведення чи  задач, які потребують знайти числове значення, будь - якого елемента;
Вчити учнів читати малюнки;
Вчити пояснювати, коментувати, відстоювати свою точку зору, захищати і презентувати свою роботу.

розвиваюча:

Сприяти розвитку спілкування, як метода наукового пізнання, аналітико-синтетичного мислення, змістовної пам’яті і довільної уваги.
 Розвивати навички дослідницької діяльності ( аналіз і узагальнення отриманих  результатів).

виховна:

Розвиток в учнів комунікативної компетенції (культури спілкування, уміння працювати в групах, елементи  ораторського мистецтва);
 Сприяти розвитку творчої діяльності учнів, потреби до самоосвіти.

Наочність і обладнання:  мультимедійна установка, комп’ютер,  компʼютерна  презентація.

 

Хід уроку

Організаційний момент – 1 хв.

Вчитель вітається з учнями і оголошує мету і план уроку. Зачитує епіграф до уроку.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми закріпимо теорему про три перпендикуляри, навчимося її застосовувати при розв’язуванні різних задач, ви зможете ще раз впевнитись у необхідності її використання. Перш ніж ми розпочнемо наш урок, хотілось би перевірити ваш настрій (рефлексія )

 (Слайд 1.)  

Вчитель оголошує епіграф до уроку

 (Слайд 2)

 

ІІ. Узагальнення й систематизація знань учнів з теми

Перевірка теоретичних знань   «Акваріум» (3-4хв.)

( Старші груп сідають за «круглий стіл», проговорюють всі теоретичні питання по темі: перпендикулярність, перпендикуляр і похила, теорема про три перпендикуляри, теорема Піфагора, співвідношення в прямокутному трикутнику.)

Учитель. Дайте відповідь на питання і проведіть самооцінку своєї усної відповіді за  элементами опорного конспекта. (5хв.)

 

ІІІ. Захист проектів

 Вчитель. Сьогоднішні реалії потребують від людей креативності, уміння мислити і відстоювати свою точку зору. Ви були поділені на групи. Кожна з груп – це рекламна агенція,  мета якої була презентувати застосування теореми про три перпендикуляри,на прикладі розвʼязування задач. Група яка найкраще це зробить матиме можливість заробити призові бали.

Представники груп виступають з презентаціями задач на застосування теореми про три перпендикуляри. (15-20хв.)

Кожна задача записується учнями у зошит.

 

4. Чотирисхилий дах будинку, довжиною 12,5м і шириною7,2м, має схил в 40о.Скільки квадратних метрів дахового заліза піде на покриття, якщо витрати на згин і обрізки становлять 6%?

 

Вчитель. Ви мали можливість впевнитись в необхідності вивчення теореми про три перпендикуляри, розглянути прикладні задачі, а зараз у вас є можливість самостійно розв’язати задачу на застосування теореми про перпендикуляри.

Самостійна робота учнів під контролем вчителя. (10 хв.)

(Зошити з самостійною роботою здаються старшим груп, вчитель забирає їх на перевірку).

         І рівень ( 1-6б.) 

         Підручник ст.127, № 420.

         ІІ рівень (7-9б.) 

         Підручник ст.128, № 422( 1).

         ІІІ рівень (10 – 12б.) 

         Підручник ст.128, № 426( 1).

Підсумок уроку.

(Старші груп обирають найкращу на їх думку презентацію, і проголошують слогани, які вони обрали для своїх груп) (5хв.)

Слогани:

«Знання теореми про три перпендикуляри гарантує вам майбутні гонорари»,

« Якщо ТТП ти будеш добре знати, зможеш ти практично її застосувати»,

«Будеш в школі вчити теореми, зможеш у житті розв’язувать проблеми»,

«Теореми добре будеш знати, будь-які задачі зможеш розв’язати»

Вчитель: Перевіримо тепер ваш настрій (Рефлексія)

Вчитель дякує за урок і пропонує записати домашнє завдання.

 

Домашнє завдання § 11 повторити, №423, 434, повторення № 571.


Теги: перпендикулярність, Гордєєва Н.А.
Навчальний предмет: Геометрія
Переглядів/завантажень: 2536/359


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar