Головна » Географія

Урок-гра „Конкурс знавців карти”

 Мета: розвивати  пізнавальні  здібності  учнів,  інтерес  до  географії; доповнювати  знання,  одержані  на  уроках;  удосконалювати  вміння  роботи  з  картою;  активізувати  самостійну  пошукову  роботу  учнів.

   Обладнання: карти,  атласи,  глобуси,  картки  з  прізвищами  вчених,  індивідуальні  завдання.  

Учитель: Океани – без  води.

                Міста - без будинків.

                Країни  - без  людей.

                Дороги  - без  машин.

Що  це  таке?  Карта. Видатний  вчений-географ Семенов – Тянь - Шанський  говорив:  Карта - це  альфа  та  омега  усіх  географічних  уявлень.  Без  неї  кроку  не  можна  ступити. Вона важливіша  не  тільки  за  малюнки,  а  й  за  текст,  тому  що  говорить  навіть  більше,  яскравіше,  наочніше  і  лаконічніше  за  текст,  кожному  хто  вміє  в  ньому  розбиратися ”. 

“ Карта – це  книжка,  читати  її  можуть  тільки  ті,  хто  вивчив  азбуку  цієї  книжки”- а це  вислів  Михайлівського.

Учень:  Викладати  географію  треба  так,  щоб  учні  ставились  до  карт,  як  музикант  до  нот,  дивлячись  на  карту,  робили  правильні  висновки  про  життя.  Подібно  до  того,  як  нотні  знаки  народжують  у  голові  музиканта  ряди  звуків,  так  і  картографічні  знаки  повинні  бути  міцним  фундаментом  географічних  відомостей.

Учитель:  Сьогодні  ми  пропонуємо  вам  випробувати  свої  знання,  спритність,  увагу у  конкурсі  “ Знавці  карти”.  В  нашій  школі  він  проводиться  вперше, але  я  думаю  що  інтерес  до географії  допоможе нашим  учасникам  визначити   титул  “Кращого  географа   року ”.

Учень:  “ Географія  знайомить  нас  з  тією  ареною,  на  якій  проходить  наше  життя...”  Переможець  крім  звання  отримає  цінний  подарунок  і  великий  вантаж  знань, “ який  за  плечима  не  носити ”.

Учитель:  Конкурс  об’єднує  в  себе  ряд  різноманітних  тестів,  завдань  як  письмового  так  і  усного  типу.  Отже,  розпочинаємо!

Учень.  Хочу  познайомити  вас  з    правилами  гри:

у змаганні бере участь 2 команди
у кожній команді по 6 чоловік
на столі обов’язково повинні бути  географічні атласи
кожний конкурс  проводиться  за  певний проміжок часу
якщо  відповідь  готова  достроково – команда сповіщає про це дзвоником - сигналом
за ходом гри слідкують арбітри
до суперників потрібно відноситись з повагою, адже  від них  залежить  ваша перемога

Учитеь. Отже,  ні  пуха ,  ні пера!

Конкурси

Привітання  команд ( назва, девіз, емблема)  - 5 бал.
“ Географічні відкриття” – домашнє завдання – інсценувати  одне  з відкриттів                           –5бал.
За 2 хв. записати найбільше столиць, які починаютьса на літеру “ К “  ( наприклад  - Київ – столиця нашої держави),  і  нехай  для кожної команди це буде вже 1 бал – кожне місто – 1 бал.
“ Розгадай ребус ”  -  кожній команді  дається по 5 ребусів – кожна правильна відповідь – 2 бали – час 2хвилини.
“ Водопади ”  За географічними координатами  знайти водопади та річки на яких вони знаходяться:

            1.6* пн.ш. 63* зх.д. ( Анхель, р.Оріноко)                                                                                                        

            2. 18* пд.ш.26* сх.д.( Вікторія, р.Замбезі)           

            3. 43* пн.ш. 79* зх.д.(Ніагарський, Ніагара)      

            4. 25* пн.ш 54* зх.( Ігуасу, р.Парана)- 2бали

    6.” Ти мені, я - тобі” – Команди готують по 3 запитання  суперникові   - кожне питання – 2 бали.

7.“ Морський ” написати назви  морів у які впадають ці річки. Максимальна кількість –8 балів, бо вісім річок час-2хв.

8. “ Хитромудрі запитання”- 1пит- 1 бал.

9. “ Конкурс капітанів”  Хто врятує Робінзона. Капітан кожної команди  потрібно визначити і показати на карті 4 невідомі острови

19*пн.ш.70* зх.д.
8*пн.ш 80*сх.д.
42*пд.ш. 148*сх.д.
24* пн.ш.122*сх.       ( час - 3 хв, кожна правильна відп. –1 б.)

10. “ Третій зайвий”

Гімалаї  Кракатау Анди Карпати
Об Волга Памір Дніпро
Сарезьке Синевір Азовське Ялпуг
Берінгова Дунай Лена Хуанхе
Вікторія Анхель Хуанхе Ігуасу
Витік притока гирло протока
Тераса річище затока заплава
Кратер жерло  епіцентр лава
Річка озеро льодовик море
 Затока протока океан озеро
 Амазонка Конго Етна Місіссіпі
Дніпро Дунай Десна Світязь – час – 2 хв. по 1 балу

11. Заповнити таблицю за зразком

( 10 об’єктів, - 3 хв. – по 1 балу за кожну правильну відповідь)

12. “ Пазли” А чи знаєте ви, хто придумав гру “пазли”  - звичайний вчитель географії з Англії. Він розрізав карту своєї країни на окремі території,  що учні знали свою країну.   Завдання  команд   - скласти пазли ( якнайшвидше)  і тоді на звороті ви знайдете підказку, де заховано скарб. І   на  на стінній карті прикріпити  сундучок до вибраної вами точки.  Перший – отрисує 5 балів, а 2- 2 бали.

Від кожної команди по одному  знавцю карт. Вам потрібно показати 10 номенклатурних об’єктів за найменший проміжок часу.  ( Найменше часу – 5 балів, 2 місце – 3 бали)

Вчитель.Ось і закінчився наш конкурс . Слово арбітрам.

(Нагородження команд грамотами)

Учень. Дякуємо всім за участь,  успіхів у вивченні географії.


Теги: карта, Квітка О.Г.
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 549/157


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar