Головна » Алгебра

Раціональні вирази. Уроки з алгебри для 8 класу

Зміст:

Урок №1: „Степінь з цілим показником”      

Урок №2:” Степінь з цілим показником. Властивості степеня з цілим показником” 

Урок №3:” Степінь з цілим показником. Стандартний вигляд числа”                    

Урок №4:” Тотожні перетворення раціональних виразів”    

Урок №5:” Тотожні перетворення раціональних виразів”  

Урок №6:” Розв”язування вправ”    

Урок №7:” Тематична контрольна робота” 

 

Тема уроку: Степінь з цілим показником.

Мета уроку: Ввести поняття степеня з цілим показником.     Формувати  уміння виконувати дії  над степенями з цілим показником. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення. Виховувати  самостійність, наполегливість, любов до предмета.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання:  дидактичний матеріал,  таблиця, підручники, збірник завдань  А.Г.Мерзляк

Учні повинні:

-         мати уявлення про степінь з нульовим показником,

цілим показником;

            -  уміти спрощувати числові    і найпростіші буквені вирази

                з цілим  показником.

 

                                     ХІД УРОКУ:

1.Організація класу.

2. Аналіз контрольної роботи

 1.Статистичні дані, аналіз помилок.

2.Робота над помилками  з поточної контрольної роботи.

3.Для учнів, які повністю впоралися    з виконанням   завдань контрольної роботи дати індивідуальні завдання.

(карточки )

3.Вивчення нового матеріалу.

Пояснення вчителя.

 Розглянемо послідовність чисел: 1,2,4,8,16,32.... Кожне з них є степенем числа 2. Маємо:. (1)

 У цій послідовності    кожне попереднє число менше наступного за ним у 2 рази. Продовжимо за цим же законом рядок (1) вліво. Отримаємо:

...; 1/32; 1/16; 1/8;1/4;1/2; ; ; ; ; ; ;...                               (2)

 В рядку (2) справа від  показник кожного попереднього степеня на 1 менше показника степеня, наступного за ним. Поширимо цей закон  і на ті числа, які стоять зліва від , записуючи їх у вигляді степеня з від”ємним показником. Отже,

Маємо:  - це 1/2; - це 1/4; - це 1/8;  - це 1/16; - це 1/32.

Таку домовленість приймають для степенів з будь-якою основою, крім  0.

( вивішується таблиця №1)

 Далі вчитель разом з учнями    встановлюють властивості степеня з цілим  показником та звіряють з таблицею. ( таблиця №2)

  Вчитель наводить  розв”язання прикладів.

4.Розв”язування вправ із збірника  завдань  А.Г.Мерзляк

Учні розв”язують вправи:

 усно -  №124   ;

письмово з коментарем - №№ 125, 122, 127 1)-6);

( на дошці )

5.Самостійна робота.

( робота в парах)

Роботу бажано перевірити в класі, проаналізувавши одержані результати. Роботи оцінити.

 Завдання записано на дошці. Учні допомагають один одному, при необхідності можна звернутися до вчителя.

6.Підсумок уроку.

Вчитель пропонує учням ще раз повторити означення  та властивості степеня з цілим показником. Оцінювання навчальних досягнень учнів коментоване.

6.Домашнє завдання.

Вивчити правила.

№     126 1)-3);

№     128 1)-2) *.

(із збірника)

 

 Зразок карточки:

 

1)Доведіть, що для будь-яких а є Z значення виразу

(а-( + )/(а+х)) ( 2а/х + 4а/(а-х)) є парним числом.

 

2)Запишіть у вигляді суми чи різниці цілого   виразу і дробу:

а) -2х/(х-1);                                      б) 2х/(5-х).

 

3)При яких цілих n значеннях дробу є цілим числом:

а) (п-3) /п;                                      б) 3п/(п+2)?

 

 Зразок самостійної роботи:

         1 варіант                                      2 варіант

 

1.Запишіть вираз  у вигляді дробу, який не містить від”ємних показників:

4 ;                                                               5 ;

3х ;                                                             5в ;

2.Виконайте дії:

(2/7) ;                                                        (2/9) ;

3 *3 ;                                                         2 *2 ;

5 : 5 ;                                                         10 : 10 .

3.Спростіть вираз:

(2 ) *2 ;                                                     (4 ) *4 .

*Додаткове завдання:

4.Обчисліть:

 

                                       8 клас    алгебра

Тема уроку: Степінь з цілим показником. Властивості степеня з цілим показником

Мета уроку:   Формувати  уміння застосовувати властивості степенями з цілим показником при перетворенні виразів  і знаходженні числового значення. Розвивати обчислювальні навички, пізнавальну компетентність, логічне мислення. Виховувати самостійність, наполегливість, культуру математичного мовлення, любов до предмета.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:  дидактичний матеріал,  таблиця, підручники

Учні повинні:

-         знати означення та властивості степеня з цілим показником;

            -  уміти застосовувати властивості степеня з цілим

              від”ємним  показником до спрощення  числових    і

              буквених  виразів, які містять такі показники.

              

                                     ХІД УРОКУ:

1.Організація класу.

2. Перевірка домашньої  роботи

 1.Наявність письмового домашнього завдання перевіряють контролери або чергові.

2.Два учні за записами на дошці пояснюють виконання вправ №    та №  

3.Фронтальне опитування.

- сформулюєте означення степеня з цілим показником;

- назвіть властивості степеня з цілим показником;

- назвіть основну властивість степеня;

- знайдіть числове значення  виразу. Математична гра „ Хто швидше підніметься до „прапорця””.

 

     Клас поділено на дві команди. У кожній призначено капітана. На сходинках записано вправи для кожної команди, а під сходинками відповіді до вправ

 (є серед них і неправильні ). Члени команд по черзі виходять до дошки і розв”язують приклади, починаючи з першої сходинки, і відмічають відповідь. Перемагає та команда, яка швидше підніметься по сходинках  ( одержить більшу кількість правильних відповідей). Капітан слідкує за роз”язанням вправ членами команди. Він має право направляти їхні дії, даючи необхідні консультації, не заміняючи при цьому самого гравця.

Завдання:

      1 команда                                             2 команда

Обчислити:

1)                                                             

2)( )                                                       ( )

 

3)7а                                                           5х

4)2 * 2                                                   7 * 7

5)4 :4                                                    2 :2

6)(2 )                                                     ( 2  )                                                      

7)(7 ) *7                                               (а ) * а

 

Відповіді:1/27; 49/25; 7/а ; 1/512; 100/9; 5/х ; 1/8; 1/49; 1/64; 8;?; 1/32; 1/553; 1/а ; 1/12.

Роботу окремих учнів можна оцінити.

Зауваження. Решта учнів розв”язують ці приклади в зошитах.

У разі необхідності учні можуть використовувати таблицю №2 попереднього уроку.

4.Математичний диктант.

Два учні працюють на відкидній дошці. Учні здійснюють перевірку взаємоперевіркою ( робота в парах) та звіряють відповіді з дошкою. Учні біля дошки коментують відповіді при необхідності.

1.Обчисліть значення виразу (5 ) .

2.Який з виразів не є одночленом:  6а в ; 6 а +в .

3.Обчисліть значення виразу (-6+1,8):0,6.

4.Виконайте дії:   2* 6 *(-2*0,25)

5.Спростіть вираз х  х у.

6.Подайте вираз у вигляді многочлена 6х - 2х(3х-у).

7.Розкладіть на множники: а  - 49.

8.Знайдіть частку х : х .

9.Обчисліть значення виразу ( 3 -7 )

 

5.Розв”язування вправ.

Учні розв”язують вправи з підручника А.М. Капіносова ”Алгебра 8 клас”

(різнорівневі по групам).

6.Підведення підсумків уроку.

Вчитель ще раз звертає увагу учнів  на означення степеня з цілим показником та властивості степеня, а також відповідає на можливі запитання учнів.

Оцінювання навчальних досягнень учнів коментоване здійснюється протягом уроку.

 

7.Домашнє завдання.

Диференційоване з підручника А.М.Капіносова ”Алгебра 8 клас”


Теги: Знова Н.Л., раціональні вирази
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 1544/103


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar