Головна » Алгебра |
Мета: Закріпити знання учнів про алгоритм тотожних перетворень раціональних виразів, способи перетворення відношення двох дробових виразів та про схеми застосування властивостей арифметичних дій під час перетворення раціональних виразів. Сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей у процесі вивчення матеріалу. Виховувати культуру математичних міркувань, та записів, сприяти в учнів інтересу до предмету. (слайд 2) Обладнання: 1. Карта маршруту. 2. Таблиця результатів гри. 3. Індивідуальні картки. 4. Візитки, кораблі-підставки 5. Комп’ютерна презентація за програмою Pоwer Point Тип: узагальнення знань, умінь, навичок. Хід уроку: Клас ділиться на 5 команд-кораблів: (слайд 3) Назви: "Наутілус", "Підкорювач морів", "Дункан", "Блискавичний", "Летючий голандець". У кожній команді визначається капітан. Гра проходить в VII етапів: І. Египет "Піраміда Хеопса". II. Олімпія "Храм Зевса - статуя". ІІІ. Ефес "Храм Архімеди". VІ. Галікарнас "Мавзолей". V. о. Родос "Колос Родоський". VI. о. Форос "Маяк". VII.Вавилон "Сади Семіраміди". Таблиця та карта маршруту на дошці.
І етап. Єгипет "Піраміда Хеопса" (слайди 4,5,6) Піраміди знаходяться в Африці посеред Лівійської пустині від Каїра до Фаюмського каналу, їх нараховувалось 80, але не всі в ціліли до наших днів. Найбільш знамениті три: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра), Мокерина. Найбільша піраміда Хеопса, збудована в XXIII ст. до н. е. Висота 147 м, площа 50000 м². Внутрішня будова становить 3% - 4%. Піраміда служила Фараонам, згідно легенди та релігії драбиною, по якій вони сходили на небо. Самі древні були ступінчатими. І щоб нам з вами піднятись на вершину, потрібно виконати множення дробів, бо саме на вершині знаходиться результат. Завдання: Виконати множення: (слайд 7)
а) б) в) І місце – 3б ІІ місце – 2б ІІІ місце – 0б ІІ етап. Олімпія "Храм Зевса" (слайди 8,9) В Греції були побудовані красиві храми богів - великі і малі. Архітектор Лібон в V ст. до н. е. побудував святилище Зевса, в якому знаходилось диво -прекрасна статуя Владики Олімпу - Зевса. Зевсу були присвячені знамениті Олімпійські ігри. Статуя побудована скульптором Фідієм - корінним афінянином. Статуя знаходилась в кінці храму (64x28x20 м). Величавий Зевс возсідав на троні із золота, слонової кістки, чорного дерева і дорогоцінних каменів. Статуя здавалась живою: ось-ось Зевс підніметься із трону. Щоб побачити статую Зевса, треба виконати завдання, яке буде пропуском до храму: Завдання: Спростити вирази: (слайд 10)
Показ статуї Зевса. (слайд 11) ІІІ етап Щоб дізнатися про наступне диво до якого ми наближаємося і його назву міста, треба розгадати чарівний квадрат. (слайд 12)
Відповідь: Ефес
ІІІ. Ефес "Храм Артеміди" (слайд 15) Ми припливли до Ефесу в VI ст. до н. е. - в давньогрецьке місто і відвідаємо храм Артеміди, який зроблено із чистого мармуру. В головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15 м, вся оздоблена золотом і дорогоцінностями. Артеміда - покровителька міста Ефеса, дочка царя бога Зевса, сестра золотокурого Аполлона. Артеміда - богиня плодоріддя, покровителька тварин і охоти, богиня Місяця; потім богиня ціломудрія, охоронителька породіль. Вона для вас має завдання: (завдання під'єднане до Артеміди на схемі-карті). Учні забирають завдання і розв'язують його:
IV етап "Мавзолей" (слайд 16, 17) Галікарнас - це столиця Карійської держави (нині місто Бордулі в Турції). Гробниця була побудована в IV ст. до н. е. царицею Артемісією дружиною і рідною сестрою царя Мавсола. Мавзолей - це трьохярусна споруда з мармуру: І ярус. Запокійний храм S = 5000 м2, h = 20 м. ІІ ярус. Стройна колонада і тут зберігались жертвопідношення. Ви дізнаєтесь, що було на третьому ярусі, коли спростите вираз: (слайд 18)
Відповідь: III ярус. Пірамідальна покрівля з мармуру, яка увінчалась колісницею з мармуровими Мавсолом та Артемісією на чотирьохколісній колісниці. місце - 56 місце - 36 місце- 16 Хвилинка релаксії (супроводжується музичним твором) (слайд 19)
V етап о. Родос. Колос "Родоський" (слайд 20) А тепер знову в путь. В східній частині Середземного моря розташований острів Родос. В центрі, на торговій площі між морем і міськими воротами була поставлена сама найбільша на світі статуя юноші зростом в 36 м. Не всі люди могли обхопити великий палець юноші статуї. Образ - бога Геліоса — покровителя острова (скульптор Харес). Будова тривала 12 років. Інформацію про те, що сталось потім з Колосом Родоським ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання. Завдання: знайти значення виразу: (слайд 21) ЯКЩО x =999,9; y =1000,1 Відповідь: 0,001 1 місце-4б, 2 місце – 3б, решта – Об (слайд 22) Статуя простояла більш ніж 50 років. В 224 році до н. е. була зруйнована сильним землетрусом. Самим не кріпким місцем виявились коліна. Кажуть, що по одному з проектів Колос Родоський буде вилитий з алюмінію і в пустій голові зроблять бар для туристів. VI етап о. Форос "Маяк" (слайд 23) Тепер ми наближаємось до о Форос. "Будівля причудлива і дивна. Гора, посеред моря, доходила до самих небес, і вода протікала під цією спорудою, а вона стояла, висячи над морем", -Ахіл Татій так писав у своїй книзі. Простояв Маяк 1500 років. Хто знаходився на вершині будівлі ви дізнаєтесь, коли виконаєте Завдання: записати вирази: Відповідь: (слайди 24,25) 1. квадрат суми чисел а і в (а + в)² 1 місце - 56 2. сума різниці х і у та а (х - у) + а 2 місце - 46 3. куб суми чисел а і х (а + х)³ 3 місце - 26 4. півсума квадратів чисел с і d ( c ² +d²)/2 Відповідь: Верхня башта - фонар - кругла з куполом, була увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдоном, h = 8 м. (слайд 26)
VII етап. Вавилон "Сади Семіраміди" (слайд 27) "Висячі сади" Вирушаємо далі в дорогу. Наступний порт Вавилон. Навуходоносор для дружини Амітіс, яка сумувала в запиленому Вавилоні побудував "висячі сади". На насипних терасах палацу були розбиті "висячі сади". На висоті чотирьохярусної споруди був побудований палац. Кожну терасу покривав великий шар чорнозему, в якому могли пускати коріння дерева. Породи рослин з усього світу привозили в повозках, їх завертали в вологу рогожу. (слайд 28) Завдання: Доведіть тотожність: (слайд 29)
А чому сади називаються "сади Семіраміди" ми дізнаємося під час наступної (слайд 30) подорожі. Узагальнення вивченого матеріалу: ( інтерактивна вправа «Мікрофон») І. Запитання: Як формулюється основна властивість дробу? а) б) ІІ. Що я вивчив на уроці, повторив, закріпив, узагальнив… (слайд 31) У кінці гри-подорожі підводяться підсумки. Підсумки уроку: Капітани підраховують кількість балів, виставляються оцінки командам в журнал: 1 місце – 12б 2 місце- 10б 3 місце – 9б 4 місце – 8б 5 місце – 7б Оцінки (мотивація балів та їх виставлення). Домашнє завдання: ( підручник Алгебра 8 кл. О.С. Істер ) § 7, № 192, № 196 (1,2,3), №198. (слайди 32,33)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |