Головна » Алгебра |
Кожна дитина – це окремий нерозгаданий світ: зрозуміти, виховати і розвивати її здібності можливо тільки за допомогою добра, справедливості, мудрості. Тому свою діяльність спрямовую, перш за все, на розв'язання основних проблем: як наповнити життя учнів змістом і найвищими цінностями, як допомогти учням знайти свій шлях і стати щасливими у майбутньому. У цьому мені допомагають, у першу чергу, акметехнології. Акмеологія – це наука про шляхи досягнення максимальної досконалості в усіх видах індивідуальної діяльності людини. Акмеологія вивчає характеристики розвитку особистості на етапі становлення зрілості, вершинних досягнень, стимулює механізми оволодіння висотами професіоналізму, творчості, майстерності, вимагає вчителя нової формації: професіонала, майстра, винахідника, дослідника-експериментатора, ерудита, фахівця з покликання, діагноста, гуманіста, новатора тощо. Основними організаційно-методичними принципами, на яких базується моя діяльність як учителя-акмеолога, є: - Виявлення індивідуальних особливостей обдарованого учня. - Розвиток особистості. - Виховання обдарованих учнів, орієнтування їх на пошук власної місії в суспільстві, розвиток лідерських якостей. - Навчання, яке відкриває простір для творчості (акцент на самостійну роботу). Основна ідея досвіду – формувати в учнів мотиваційне поле успішного навчання шляхом створення ситуації успіху для розвитку кожної дитини, заклавши основу для її майбутньої особистісно-соціально-професійної реалізації, надавати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомлювати свої здібності, віру у власні сили та розуміння важливості саморозвитку, самонавчання й самовдосконалення в умовах сучасної дійсності задля успішної життєтворчості. Головними завданнями своєї діяльності вважаю: - Навчити і виховати за допомогою принципів акмеологічного навчання таку особистість, де провідним є спонукання учнів до самоорганізації, самопідготовки, самонавчання, самовдосконалення з метою досягнення свого власного «акме» - вершини власного світобуття; - Створити такий освітній простір, у якому учень учиться змінювати, удосконалювати життя, а не пристосовується до існуючих умов; - Спонукати учнів до чіткого розуміння важливості отримання якісної освіти. Основні напрями реалізації ідеї досвіду: - створення доброзичливої, навчально-творчої і чітко спланованої атмосфери на уроках; - створення умов успіху для кожної дитини задля розвитку її творчого потенціалу; - стимулювання мотивації учнів у здобутті якісної освіти та необхідності гарно навчатися; З метою активізування пізнавальної діяльності учнів і спрямування їх до вершин успіху я залучаю їх до участі в олімпіадах з математики, у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», готую учнів до захисту наукових робіт, спонукаю до підготовки виховних заходів з математики під час Тижня математики. Проводжу уроки – практикуми з математики на яких учні у комфортній емоційній атмосфері, індивідуальному темпі виконання завдань бачать «математичне» у знайомих речах, можуть власноруч створити математичний об′єкт - це справжня «ситуація успіху».
(витяг з уроку-практикуму, 6 клас)
1. Проведення експерименту. Дослідницька робота в парах. На кожній парті лежать по одному предмету з набору дитячого посуду(чашки, кастрюльки, блюдця), кожна пара учнів вимірює ниткою довжину кола і знаходить її за допомогою лінійки, потім вимірює лінійкою діаметр і знаходить за допомогою калькулятора відношення довжини кола до його діаметра і записують дані у таблицю Які ж результати ви отримали? (учні доповідають)
Дані заносяться на дошку і в зошити у зведену таблицю експерименту:
Знаходження відношення довжини кола до діаметра Учитель: Справді, ці відношення рівні і виражаються одним і тим самим числом. Це число позначають грецькою буквою π (пі).
Що це за пі? І чому воно насправді дорівнює? Звернемось до довідкового бюро.
Довідкове бюро: 1 учениця. Позначення цією літерою не випадкове, бо це – перша літера в грецькому слові «периферія» - коло, круг. Ще у ІІІ столітті до нашої ери великий давньогрецький учений Архімед у праці «Про вимірювання кола» першим довів, що відношення довжини кола до діаметра у всіх кіл однакове, і приблизно дорівнює 22/7. Він був великим математиком, видатним інженером, винахідником і талановитим фізиком, був автором однієї із математичних ігор-головоломок – стомахіона (складання із 14 розрізаних частинок прямокутника різних фігур). 2 учениця. У ХVІІІ столітті математики встановили, що число π виражається нескінченним неперіодичним десятковим дробом.
Вчитель. Використовуючи число π, можна записати формулу для обчислення довжини кола: = π, звідси l= π d Оскільки d=2r, то формулу для обчислення довжини кола можна записати у такому вигляді: l=2 π r
2. Формування поняття площі круга.
- Площа круга також залежить від його радіуса, але ця залежність вже не є прямою пропорційністю. - Як же обчислити площу круга?
Давайте проведемо експеримент. 2.1. Експеримент. Робота в парах. У вас на партах круг з лимона. Розділимо цей круг надвоє і розрівняємо ці шматочки. Перед нами – 2 відрізки із трикутниками-зубчиками. Накладемо ці трикутнички.
У нас вийшов прямокутник із сторонами r та π r (пів довжини кола)! А площу прямокутника ми знайти можемо: треба довжину помножити на ширину, отже площа круга: S=r • π r = π r 2 S= π r 2
Література: Мерзляк А.Г., Полянський В.Б., Якір М.С. Математика: Підручник для 6 класу. – Х.: Гімназія, 2006. Олена Татушко. Професійна діяльність і акмеологія:історико-педагогічні аспекти В. Петрухін. Стаття журналу "Відкритий урок: розробки, технології, досвід" (За матеріалами: Освіта.ua)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |