Головна » Алгебра

Множення раціональних чисел

 Мета:

Навчальна: повторити, систематизувати та поглибити знання, вміння та  навички учнів з теми;

Розвиваюча: розвивати пам'ять, логічне мислення,   навички колективної  та самостійної  роботи; активізувати  пізнавальну діяльність учнів;

Виховна: виховання самостійності, старанності, уваги, взаємоповаги, культури математичного мовлення, інтересу до математики.

Обладнання: таблиці, картки із завданнями,   комп’ютерний проектор.

Тип уроку: вдосконалення вмінь і навичок

Підручник:  Г. П. Бевз, В. Г. Бевз,  Математика, 6 клас -  К.: Генеза, 2006.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1.Слово вчителя

         Доброго дня, діти! У нас сьогодні багато гостей – розкажіть їм про себе.

   (Кричалка:  Ми веселі, кмітливі, допитливі! Ми вчимося, пізнаємо, творимо!  Ми хочемо знати все!)

         Сьогодні я запрошую вас скористатися вашим життєвим досвідом і уявити себе в ролі працівників телебачення.  Увага! Увага! Телекомпанія «раціональне число» 6-а класу  гімназії № 9 розпочинає свою роботу. Ми працюємо в прямому ефірі.

Як сумлінні журналісти давайте візьмемо ручки і запишемо тему нашого телевізійного  уроку.                                                                                              

II. Оголошення теми і мети уроку

         Сьогодні ми  продовжимо працювати над темою «Множенння раціональних чисел»; згадаємо закони множення; розвиватимемо логічне мислення та навички колективної і самостійної роботи. Сподіваюся, що кожен виявить глибокі знання, доведе свою ерудованість у світі раціональних чисел, адже тема нашого навчання за програмою «Крок за кроком  у світ  множення раціональних чисел»

Зараз я вас ознайомлю з розкладом телепередач на сьогодні, 18 лютого.               

1. «Актуальне інтерв’ю».

2. «Наш родовід».

3.  Гра «Вгадай хто це?»

 

4. Реклама.      

5.  «Ми маємо талант».

6.  Гра « Цікавий квадрат»

Приємного перегляду й успішної роботи! 

III. Актуалізація опорних знань

        1.   Рольова гра «Актуальне інтерв’ю».

      В ефірі програма «Актуальне інтерв’ю». І зараз ми з’ясуємо як ви засвоїли теоретичний матеріал.

      Орієнтовні запитання:

Які числа називають натуральними?
Які числа називають цілими?
Які числа називають раціональними?
Властивість протилежних чисел
Яке число не має протилежного?
Як знайти добуток двох від’ємних чисел? Навести приклад.
Як знайти добуток чисел з різними знаками? Приклад.
Яким числом є квадрат від’ємного числа?

         Увага! У нас технічні проблеми! Зник звук! Пропоную відповіді на запитання надавати у графічному зображенні.

 

     Молодці,  показали, що теоретичний матеріал засвоїли добре.

2.     «Наш родовід».                                                                                   

   Шановні глядачі! Ви в гостях в освітньої програми «Наш родовід». З давніх-давен в українців існує правило, що зобов’язує кожного знати свій рід до сьомого коліна. Перше коліно – я. Друге – батько й мати. У третьому – 2 бабусі  і 2 дідусі. У четвертому – 4 прадіди і 4 прабабці. У п’ятому – 8 прапрадідів і 8 прапрабабусь. У шостому – 16 пращурів і 16 пращурок. У сьомому коліні ми нараховуємо 32 прапращури і стільки ж  прапращурок.    Разом – 64.

      Ця цифра в міфології слов’ян знаменує Всесвіт. Людину, яка не знала своїх предків, не шанували. Аби цього не сталося, батьки, матері, діди та бабусі ще змалечку прилучали нащадків до вивчення свого родового дерева.

Гра «Ланцюжок» (обчислити приклади, розташувавши відповіді (І і ІІІ ряд в порядку зростання, ІІ ряд в порядку спадання)

 

3. Гра «Вгадай хто це?»

Учні повинні обчислити приклади. Коло кожної запропонованої відповіді знаходиться літера. Із цих літер учні повинні скласти слова.

У даному випадку зашифровано ім’я відомого математика.

(біографічна довідка)

У всій історії математики немає нікого, кого можна було б порівнювати з цим вченим за ранньою обдарованістю. Він виявив її, коли йому не було й трьох років. Ще за життя його вважали рівним Архімеду та Ньютону, називали королем математиків. Проте, походження його було далеко не королівським. Син водопровідника, він з’явився на світ у жалюгідному сільському будиночку в Брайживейсі (Німеччина). Він згадував напівжартома, що вмів рахувати раніше, ніж навчився говорити. Став гордістю і матері, і країні, і всього наукового світу. Основна риса наукових робіт цього вченого – їх виключна різнобічність. Улюблений вислів «Не вважати нічого зробленим, якщо ще залишається дещо зробити»

 

   Завдання до гри:

І Обчислити:

 

1) -8 · 16 · ½       

2) -0,5 · 3,6 · 20  

3) -125 · 6,37 · (-8)

4) -0,4 · 48 · 2,5

       

   ІІ Спростити:                                             

1) -4  ·  6x

2) - 8a  ·  12

3) -3,5x  · (-2)

4) -16,2b  ·  3

5) 30  · (-3,6z)

 

4. Реклама (Виконати тест на уважність)

Потім відтворити це на аркушах паперу, які заздалегідь будуть лежати у учнів на партах

 5.    Наступна телепередача   «Ми маємо талант».

(Робота з підручником)

 

№1095 а,б (2 учні)

          а)  -0,6  7+3,6 0,4=-2,76

    1) -0,6  7=-4,2

    2) 3,6 0,4=1,44

    3) -4,2 + 1,44= -2,76

         б) ( 3,7 – 4,8)  3,5+5=1,15

    1) 3,7 – 4,8= -1,1

    2) -1,1  3,5=-3,85

    3) -3,85 + 5 = 1,15

Гра « Цікавий квадрат» (робота в парах)

На картинці зображений кінь, дізнаємось про нього більше. Кожна пара працює індивідуально, але в кінці повинна вийти на загальний результат.

Інформація про коня

Ріст коней залежить від породи, від харчування і особливостей догляду. Чим краще харчування і догляд, тим більшими стають коні. Загалом домашні коні мають зріст від 150 до 175 см. Найбільшими серед коней вважаються англійські ваговози. Їх ріст досягає від 175 до 190 см. Найважчим був кінь породи бельгійський ваговоз Бруклін Сюпрім 1928 року народження. Дізнатися про його масу вам допоможе цікавий квадрат. Число яке ви одержите і буде масою коня.

 При зрості 198 см він важив 1400 кг.

З першого рядка оберіть найменше число і знайдіть його модуль
З другого – оберіть найбільше число і знайдіть його модуль
З третього рядка оберіть не найбільше і не найменше число
Обчисліть добуток цих чисел

                Одержана відповідь і буде масою коня.

 IV.   Підсумки.  

         Добіг до кінця наш урок. Він показав, як кожен із вас засвоїв теоретичний     матеріал, як навчився використовувати здобуті знання у практичних вправах, давайте ще раз  згадаємо деякі теоретичні положення про раціональні числа.

 

 Натуральні числа, протилежні їм числа і

Число нуль називаються ……(цілими)

 

Нам ці числа вже відомі

Цілі і дробові,

Від’ємні і додатні,

І звуться вони ….. (раціональні).

 

Нам ці числа треба знати,

Щоб від двох п’ятьсот відняти.

З ними дія додавання –

Це суцільне здивування.

Все одно вони приємні –

Числа на ім’я....(від’ємні)

 

          V.  Домашнє завдання.                                                                           

 Закінчив свою роботу канал «раціональне число». 19 лютого він востаннє вийде в ефір. Запишіть програму телепередач на цей день.

1.Крок до зірок (повторити § 32,34).

          2.Хвилина слави (виконати № 1090, 1190).

         3. Детективне агентство  ( Основне завдання для «Детективних агентств» -  скласти фоторобот крадія, виконавши 6 завдань на додавання, віднімання та множення  раціональних чисел, правильні відповіді – основні прикмети зовнішності.Викоричстовуючи кольорові олівці та результати роботи, відобразити фоторобот на листку паперу. Кожен учень отримує лист із завданнями.).

 

 Тестові завдання  для домашнього завдання

Форма обличчя:

 Розв’яжіть рівняння 3,16 + х = 1,53

            а) 2,07;  овальне      б) -1,63; кругле     в) 5,13; витягнуте  г) – 5, 13; квадратне

Колір очей:

  Обчислити: 5 +(- 9) – ( - 15) – ( - 6) + 15 – 30

          а) 22; зелені          б) – 2; карі                в) 2; блакитні    г) – 15; чорні

Волосся:

   Не виконуючи обчислень, порівняйте суму та різницю чисел: - 6, 78 + (- 9,24)

     а)сума більша за різницю; чорні прямі               б) сума менша за різницю; руді прямі

     в) сума дорівнює різниці; світлі хвилясті         г) не можна визначити; чорні кучеряві

 

Форма носа

Скільки цілих чисел розташовано на координатній прямій між числами – 5 і 5. Знайти їх добуток.

а) 11;; картоплею               б) 10;  кирпоносий  

 в) 8; з горбинкою            г) 9; прямий

Губи:

Розв’яжіть рівняння – 4  - х = - 2

 а) 2; бантиком      б)  - 2; вузькі    в) 6; пухкі    г) - 6 ; куточки опущені вниз.

Особливі прикмети

Розв’яжіть рівняння   //х/ - 7/ = 12

а) х=19; світлі пишні вуса  б) х = - 19; родимка на лівій щоці

в) х1 = 19; х2 = - 19; х3 = - 5;  маленька чорна борідка    г) х1 = 19; х2 = - 19; чорні вусики

 

Прикмети Зловмисника: кругле обличчя, блакитні очі, руде волосся, прямий ніс, вузькі губи, чорні вусики.

 

 Список використаної літератури:

1.Бабенко С. П. Уроки математики, 6 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2007

2.Маркова І. С. Інтерактивні технології на уроках математики. -  Х.: Вид. група «Основа», 2008

3.  Бевз Г. П., Бевз В. Г.,  Математика, 6 клас -  К.: Генеза, 2006.

4. http://nazva.net/rubric/11/?sort=id&page=6

5. http://volochinaviv1.ucoz.ru/load/pozaklasni_zakhodi/test_na_uvazhnist/3-1-0-3

 

Додаток 1

Тема по розробленому уроку вивчається в 6 класі в другому семестрі  за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика 5 – 12 класи» (Київ, Ірпінь 2005 р.)


Теги: раціональні числа, Патріман Н.Г.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 170/30


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar