Головна » Молодші класи » Українська мова

Звуки [p], [p’]. Позначення їх буквами Р, р («ер»)

Мета: ознайомити  учнів з артикуляцією нових звуків; формувати вміння   виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити складати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у   дітей старанність, інтерес до навчання.

Обладнання: зображення рибки, звуко-складові моделі та фішки до них,  таблиця складів, маленькі рибки, пластилін, білі та червоні  картки.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Стали, дітки, підтягнулись.

Одне одному всміхнулись.

Сіли всі рівненько,

Попрацюємо гарненько.

        Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного  приладдя, готовність учнів до уроку.

 

ІІ. Повторення та закріплення матеріалу.

1. Бліцопитування.

         Учитель швидко показує букву, учні називають її, а також звуки, що вона позначає на письмі.

2.  Читання складів по складовій таблиці.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Сьогодні ми з вами підемо на рибалку. (Імітування рухів, які нагадують ловіння риби).

2. Загадка.

   Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь хто приніс нам на урок нову букву.

           Без води не може жить.

           Має рот, та все мовчить.

                                               ( Риба) 

- Молодці, до нас сьогодні прийшла золота рибка, яка буде разом з вами навчатися. Рибка наша має 3 бажання, які ми повинні виконати на уроці, а саме:

- вміти знаходити звук у словах

- читати склади з новим звуком

- читати  нові слова.

      За кожну правильну відповідь ви одержите маленьку рибку, а вкінці уроку подивимось на наш улов.


- А яким звуком розпочинається це слово? ( Діти називають  звук «ер».)

 - Отже, сьогодні на уроці ми будемо вивчати звуки [р], [р], які позначаються літерою «ер». Ось погляньте на цю букву.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Асоціація букви .
   - На що схожа ця буква?
                      Р- як ріг у барана,
                        Хоч баран цього не зна.
   Ця літера буває великою і маленькою. Подивіться чим вони схожі і чим відрізняються одна від одної.

 

2. Ліплення букви Р.

    Використовуючи пластилін діти ліплять букву Р.

 

3. Артикуляційні вправи.
    - А зараз і вимовимо звук за моєю командою: кінчик язика підніміть до піднебіння, бокові краї притиснуті до бокових зубів, голосові зв’язки напружені і додаємо голосу.

 

4. Визначення місця букви у касі.

 

5. Гра « Назви слова»
    -А тепер назвіть слова з літерою « ер».
 

6. Складання звукових моделей слів.

   

7. Робота в зошиті.
- А зараз відкриємо свої зошити і надрукуємо літеру «ер», а також зафарбуємо її синім кольором, бо вона є приголосною.

 

Фізкультхвилинка.

Ра- ра – ра! Ра – ра – ра! –

У нас розпочалася гра.

Ри – ри – ри! Ри – ри –ри! –

Нумо, руки догори.

Вліво, вправо нахилились,

Низько до землі вклонились…

Присідай і випрямляйся,

Разом з нами дружно грайся.

Раз – два! Відпочили?

До роботи дружно сіли.


8. Робота з « Букварем»

Читання слів та складів учителем « луною».


9.  Самостійне читання слів та складів учнями «ланцюжком».

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1) Словниково-логічні вправи.
- Тепер послухаємо віршик про рибку і рака, а тоді дамо відповіді на запитання, за допомогою карток.


Рак ранесенько проснувся,
В черевички гарні взувся, 
І без тата, і без мами 
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,  
вона рака не впізнала.
Рак розсердився роззувся
І додому повернувся.


А зараз за допомогою карток дамо відповіді на запитання.
Якщо відповідь А , то ви показуєте білу картку, якщо Б , то червону картку.
1) Коли прокинувся рак?
а) ввечері
б) вранці

 

2) У що взувся рак?
а) в черевички
б) в туфлі


3) Хто його не впізнав?
а) срібна рибка
б) золота рибка


4) Що зробив рак?
а) розсміявся
б)розсердився

 

2. Гра « Відшукай кінець»

 

Ра – ( к, ма, влик)

Ру – ( ка, чка, кавичка)

Рі – (ка, пка)

 

3. Чистомовка.

Ра - ра – ра – багато у бобра добра.

Ру - ру – ру – шкода бобру

Ро – ро - ро – своє добро.

Рі – рі – рі – віддати дітворі.

Ри – ри – ри – ось такі бобри!

 

VІ. Підсумок уроку.

- Яку букву вивчили на уроці? Знайдіть її в касі.

- Які звуки вона може позначати?

 

- Підрахуйте, скільки рибок ви сьогодні впіймали.

Працювали всі старанно

І почули у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!


Переглядів: 186 | Теги: звук р

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar