Головна » Молодші класи » Українська мова

Закріплення знань учнів з теми «Речення»

Мета: повторювати та закріплювати знання учнів з теми «Речення»; формувати навички правильного інтонування речень, різних за метою висловлювання, вміння швидко і правильно знаходити граматичну основу, встановлювати зв'язок між словами у реченні; удосконалювати вміння учнів інтонувати складні речення і речення з однорідними членами; закріплювати знання про вживання розділових знаків; розвивати вміння аналізувати, спостережливість і мову учнів; 
виховувати любов до мови, до навчання. 
Обладнання: картки з розділовими знаками; картки із запитаннями і схемами (для конкурсу капітанів); картки з віршем; тестові завдання; таблиці для оформлення класу. 
Хід уроку
І. Організаційний момент 

ІІ. Повідомлення теми та задач уроку. 
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми проведемо його у формі КВВ (КЛУБ ВЕСЕЛИХ  ВСЕЗНАЙОК ). (учні розшифровують) Для цього об’єднаємося у 3 групи . Кожна група обирає свого капітана, який добре знає тему «Речення», і обирають собі назву. Група, яка швидше з цим впорається, заробляє перший бал.(На дошці записати назви команд і зароблені бали.) 

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

1. Конкурс «Розминка»  
Дидактична гра «Який потрібен знак?» (У кожної команди є три картки з розділовими знаками: крапкою, знаком питання, знаком оклику. Вчитель промовляє речення, а учні ( ПОСПІЛКУВАВШИСЬ) картками вказують, який знак треба поставити в кінці. Після з’ясування знаків один з учнів називає вид речення (по черзі з кожної команди). За правильну відповідь 1 бал.) 
У лісі з дерев опадає листя.
Бережіть рідні ліси!
На яких деревах ростуть шишки?
Іванкові подарували цікаву книжку.
Яку книжку ти зараз читаєш?
Добре вчіться, діти!
– Назвати речення зі звертанням (додатковий бал). 

2. Конкурс «Швидше». 
Гра «Спіймай підмет і присудок».(Учитель читає речення, учні по черзі з кожної команди «ловлять» на слух підмет і присудок, а потім називають граматичну основу.) На підготування відповіді 10с. Якщо у команди немає відповіді, то її називає інша команда. За правильну відповідь 1 бал.)
Ой у лузі калина стояла.
Білі тумани пливуть над землею.
Насупили дощові хмари.
Сашко читає вірш напам’ять.
У чудовому озері жила маленька рибка.
По тому самому озеру плавав білий лебідь.
Мій брат охороняє кордон рідної землі. 

3. Конкурс капітанів.
(Завдання: капітан кожної команди складає речення за запитаннями і отримує 3 бали за правильне і красиве речення. Команда заробляє додатковий бал, якщо правильно знайде схему складеного речення.)
Як? Хто? Що роблять? Коли?
а) … === ___ … .
б) ___ … === … .
в) … ___ === … .
г) === ___ … … . 

4. Конкурс «Хто більше?»
( Скласти речення з однорідними членами і залежними від них словами на тему «У лісі». Команда заробляє стільки балів, скільки слів буде у складеному реченні. ) 

5. Конкурс « Знайти і пояснити».
(Підкреслити у реченнях вірша граматичні основи. Прочитати вірш виразно, правильно робити інтонацію, слідкуючи за розділовими знаками. За виконання завдання 5 балів.)
Шумить верхами буйний ліс-
Дуби, берези, буки.
Гуде бекас, і свище дрізд, 
І воркотять голубки. 

6. Конкурс «Підсумок»
.(Виконати тестові завдання, за кожне правильне додається 1 бал.)
1) Речення: «Любіть Україну, як сонце любіть, як вітер, як трави, як води» за метою висловлювання та інтонацією:
а) розповідне, неокличне;
б) спонукальне, неокличне;
в) спонукальне, окличне.

2) У реченні: «Дерева скидають на землю позолочене сонцем листя» граматичною основою є слова:
а) листя скидають;
б) скидають на землю;
в) дерева скидають.

3) У реченні « Хіба є на світі щось дорожче за Вітчизну» потрібно поставити на кінці:
а) знак питання;
б) знак оклику;
в) крапку.

4) У якому реченні є однорідні члени?
а) У дворі нашої школи є чудова клумба з квітами.
б) Ми самі сіємо, садимо і доглядаємо квіти.
в) Наша школа схожа на квітучий сад.

5) Яке з цих речень є складним?
а) На горобині, шипшині й калині з’являється червоне намисто.
б) Сміються сонячні зайчики, а берези сумують.
в) Яке щастя бути хліборобом, сіяти зерно у щедру землю, прикрашати її.

ІV. Підсумок уроку.
Підведення підсумків змагання.
Нагородження команд , які отримали найбільше балів.
Автор: Рудь Наталя Федорівна


Переглядів: 55 | Теги: речення, Рудь Н.Ф.

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar