Головна » Молодші класи » Математика

Поняття про швидкість. Одиниці швидкості. Задачі на знаходження швидкості руху

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху», простими і складеними задачами на знаходження швидкості, скороченим позначенням швидкості, пояснити правило знаходження швидкості руху за даними відстанню і часом руху; розвивати логічне мислення і швидкість мислення, увагу, математичне мовлення, оперативну пам’ять, обчислювальні навички; виховувати колективізм, охайність, зміцнювати бажання працювати в парі, любов до природи

Обладнання:  презентація уроку з використанням мультимедійної техніки,  картки для роботи в парах, індивідуальні картки .

Х і д     у р о к у:

І. Організація класу до уроку

-  Діти, сьогодні у нас на уроці присутні гості, привітайтесь з ними.  

-   Діти, прочитайте девіз нашого року:

Проникаючі в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

Математика всіх закликає:

Ти міркуй, фантазуй і твори!

ІІ. Повідомлення теми уроку

-   На сьогоднішньому уроці я хочу щоб ви були мудрими, активними, творчими,  розумними та кмітливими. Діти, прогляньте яке слово у вас склалось? Материк. Ви мене запитаєте, яке відношення має слово материк до нашого року математики. Сьогодні – на уроці математики ми поєднаємо дві науки природознавство та математику. Узагальнимо свої знання з попередньо вже вивченої теми «Материки і океани Землі» та познайомимося з новою математичною величиною, будемо розв' я- зувати різноманітні задачі та завдання, в процесі яких я впевнена ви дізнаєтесь багато нового та цікавого про тваринний світ нашої планети. Погляньте на карту. На скільки материків поділяють сушу Землі? Скільки  океанів  омиває їх береги ?

  1. Каліграфічна хвилинка

- Розгорніть свої зошити і запишіть число,  класна робота.

 Пригадайте написання цифр 6 та 4. Запишіть рядок числа 64.

2. Робота учнів біля дошки

Картка  № 1. Розв'яжи рівняння:  304069+х=900350

Картка  № 2.    2 год: 6хв                 2ц:50

                          5 грн.- 15 к.            2км:100м

Картка № 3.     390 : 15+1098*3

  1. Математичний диктант.

-  Діти, пригадайте, назву найбільшого материка н планеті. З яких частин він складається? Давайте виконаємо завдання математичного диктанту.

- 200 кілограмів збільшити у 5 разів,

- Обчислити різницю чисел 3000 і 1400;

- 270 км зменшити у 9 разів ;

- 160 кілограмів збільшити удвічі.

- Зачитайте свої відповіді. Погляньте на екран. Ці числа пов’язані з тваринами, яких можна зустрічати на території Європи та Азіїї. Чи знали ви, що зубр є найважчим серед наземних парнокопитних тварин, його маса досягає 1 т,  1600 тварин - на жаль саме така кількість панд, що є живою емблемою Китаю, які залишилась жити на волі. Це дуже мала кількість.  30км на  добу  - може проходити без відпочинку тиха та обережна рись у пошуках своєї здобичі. А  найважчою кішкою на планеті є  амурський, або інакше уссурійський тигр, маса якого може досягати 320 кг.

    ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Введення поняття «Швидкість»
  2. Пригадайте, який материк є другий за величиною?Африка. Вона зачаровує туристів своїм дивовижним рослинним світом на великою кількістю різноманітних досить небезпечних для людини тварин.  Погляньте уважно на екран.(Перегляд учнями уривка). Так, дійсно Гепард - є одним із швидших ссавців та планеті.   А що ж включає в себе це поняття «Швидкість»? Згадайте як біг гепард. За дві години він пробіг 220 км. Скільки кілометрів він долав за 1 годину? Кажуть, що гепард біг зі швидкістю  110 км/ год.  Щоб знайти швидкість будь-якого тіла, що рухається, потрібно знати відстань та час, за який подолано цю відстань.  У математиці швидкість позначають латинською літерою V та обчислюють за такою формулою. Прочитайте ще раз правило обчислення  швидкості. Відстань може вимірюватись у …Час у …, а швидкість записують так ….
  3. Первинне закріплення вивченого матеріалу. Робота над задачами.

 -  Погляньте на одних із найкращих представників африканської фауни.  Давайте розв'яжемо задачі,  повязані зі швидкістю руху цих тварин.

-  Слон може подолати відстань  80 км за 2 години. З якою швидкістю пересувається  слон?  (80:2=40 км/год)

- За 3 години зебра пробігла 180 км.  З якою швидкістю бігла зебра? (180:3 = 60 км/год)

- Від зоопарку до болота 30 км. Бегемот подолав цю відстань за 1 год. З якою швидкістю біг бегемот? (30 км/год)

- Жирафа може за 3 год подолати відстань 153км. З якою швидкістю бігла жирафа? (153:3=51км/год)

3. Робота з діаграмою

- А тепер погляньте на екран. З ваших відповідей можемо сформувати діаграму, яка чітко показує різницю між швидкостями тварин. Хто може рухатись найшвидше?А хто найповільніше? Отже, давайте повторимо ще раз вивчене правило.

IV.Фізкультпауза

V. Закріплення вивченого

1. Робота в парах

-  Цю частину планети часто вважають  Новим світом та називають одним словом, хоча поділяють на два материка. Здогадались, про які материки йде мова? (Північна та Південна Америка)

-   Згадайте, яких тварин можна зустріти у Тропічних лісах? А біля берегів Америки у водах Атлантичного та Тихого океанів живуть морські мешканці: акули, кити, дельфіни велика кількість риб. Наступне завдання для роботи у парах. Погляньте на екран. За даними таблиці ви повинні обчислити швидкість кожної тварини, та порівняти визначені для вашої пари величини. Розподіліть обов’язки у своїй парі. Працюйте дружно та злагоджено.

  1. Робота над задачею
  2. А материк, про який ми будемо далі говорити, вважають найменшим та найсухішим на землі. Тільки на цьому материку можна зустріти кумедних коал, великих страусів, качкодзьобів, єхидну, казуарів (вид нелітаючих крупних птахів, який може бігти зі швидкістю 50 км/год). Ну і звичайно визитівкою Австралії є кенгуру. Саме про нього сьогодні наша задача.
  3. Робота з нерівностями
  4. Ми сьогодні здійснили з вами  невеличку усну подорож материками нашої Землі. Про який материк ми не сказали? Антарктида - велетенська льодова пустеля, подекуди шар льоду досягає 5 км. Територія цього материка не поділена на країни і не належить жодній з них. Тут дозволено тільки наукову діяльність на дослідницьких станціях. Корінними мешканцями Антарктиди є пінгвіни, тюлені, морські леопарди, Прилітають гніздитись альбатроси, буревісники. Ваше завдання: на екрані будуть з’являтись числа., а ви повинні вибрати нерівність, розв’язком якої є дане число.
  5.  Підсумки уроку
  6. Діти, ви сьогодні гарно працювали, молодці! То ж з якою новою математичною величиною ви познайомились? Пригадайте правило знаходження швидкості.
  7. А на завершення уроку пропоную вам вправу «рефлексія». 

Переглядів: 202 | Теги: швидкість

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar