Головна » 9 клас » Біологія |
Мета уроку: навчити визначати частоту серцевих скорочень у стані спокою й після фізичного навантаження. Обладнання й матеріали:годинник із секундною стрілкою або секундомір, таблиці, що ілюструють будову кровоносної системи людини і правила її гігієни. Базові поняття й терміни: рух крові по судинах, артеріальний пульс, частота пульсу, швидкість руху крові. Концепція уроку Обговорити особливості руху крові по різних типах кровоносних судин; у ході практичної роботи дати кожному учневі можливість отримати практичні навички визначення частоти серцевих скорочень у стані спокою й після фізичного навантаження. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Які типи кровоносних судин є у людини? 2. Як рухається кров малим колом кровообігу? 3. Як рухається кров великим колом кровообігу? 4. Що забезпечує рух крові по судинах? III. Виконання практичної роботи Практична робота № 2. Вимірювання частоти серцевих скорочень і артеріального тиску Мета: навчитися знаходити пульс і визначати частоту серцевих скорочень та величину артеріального тиску. Обладнання й матеріали: годинник із секундною стрілкою або секундомір, апарат для вимірювання артеріального тиску, зошит, підручник. Хід роботи 1. Знайдіть у себе на тілі ділянки, де артерії розташовані близько до поверхні тіла, і намацайте пульс (найбільш зручні — променева, скронева й сонна артерії). 2. Засічіть час і протягом 30 секунд підрахуйте пульс. Дані помножте на 2 й визначте частоту скорочень вашого серця. 3. Уважно прочитайте правила користування апаратом для вимірювання артеріального тиску. 4. Надягніть манжету на плече учня, у якого визначаєте артеріальний тиск, і з допомогою стетоскопа знайдіть артерію на ліктьовому згині руки. 5. Накачайте в манжету повітря до повного припинення руху крові по артерії (рух крові контролюється з допомогою стетоскопа). 6. Поступово зменшуйте тиск у манжеті, випускаючи з неї повітря, і відмітьте значення, які відповідають верхній та нижній межі артеріального тиску. 7. На основі отриманих даних зробіть такі висновки: а) якою є частота ваших серцевих скорочень на момент проведення роботи; б) що визначає верхню та нижню межі артеріального тиску. ІV. Домашнє завдання
| |
Переглядів: 663 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |