Головна » 8 клас » Біологія

Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб

Цілі уроку: ознайомити учнів з роллю риб у природі й житті людини; обґрунтувати необхідність охорони риб.

Обладнання і матеріали:таблиці «Розмноження й розвиток риб», «Тип Хордові. Надклас Риби. Клас Кісткові риби», «Осетрові риби», «Морські риби», «Прісноводні й прохідні промислові риби», зображення кісткових риб.

Базові поняття

і терміни уроку: золоті рибки, вітаміни, промисел риб, шельфова зона, тепловодні й холодноводні господарства, нерестовий, вирощувальний, зимувальний, матковий і нагульний

ставки, охорона риб.

Концепція уроку

Показати надзвичайне поширення представників класу, їхню роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини; обґрунтувати необхідність охорони риб.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності школярів

Дайте стислу характеристику лососевих риб.

Дайте стислу характеристику коропових риб.

Яке значення мають риби в житті людини?

II. Вивчення нового матеріалу

Повідомлення учнів

Промисел риб.

Штучне розведення риб.

Бесіда про господарське значення риб, їх промисел, штучне розведення й охорону риб.

Аналізуючи господарське значення, звернути увагу на продукти, які одержують із риб (м’ясо, ікра, вітаміни, промислова сировина тощо). Показати значення риб для боротьби із заростанням водойм, з личинками кровосисних комах, розповісти про спортивне рибальство й утримання риб в акваріумах. Як негативні ознаки групи розглянути риб як проміжних хазяїв паразитичних червів, звернути увагу на наявність отруйних риб і хижих

риб, що нападають на людину (акули).

Розповідаючи про заходи щодо охорони риб, перелічити їх головні напрями:

 заборона на вилов рідкісних видів риб;
 обмеження місць і термінів вилову риб;
 обмеження або заборона деяких методів і знарядь лову риб;
 обмеження розмірів риб, яких виловлюють;
 обмеження господарської діяльності, що завдає рибам збиток;
 обмеження руху водного транспорту в місцях нересту;
 боротьба із заморами;
 розведення цінних видів риб.

III. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів

Питання до учнів

Дайте стислу характеристику Кистеперих.

Дайте стислу характеристику Дводишних.

Які заходи вживаються для охорони риб?

Приклади питань і завдань для самостійної роботи учнів

Порівняйте Коропових та Окуневих.

На конкретних прикладах покажіть, як спосіб життя відбивається на будові риб.

IV. Домашнє завдання

Вивчити відповідний параграф підручника.


Переглядів: 721 | Теги: риби

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar