Головна » 5 клас » Українська мова

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові після слів автора та перед словами автора

Мета: закріпити знання учнів про пряму мову, закріплювати вміння й навички правильного вживання розділових знаків у реченнях з прямою мовою, повправляти у дотриманні правильної інтонації в реченнях із прямою мовою; розвивати логічне мислення, пам’ять, емоції.
Тип уроку: урок закріплення знань і навичок.
Обладнання: підручник, таблиця
Хід уроку

І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.

* Робота біля дошки. Доповнити речення прямою мовою і записати, ставлячи потрібні розділові знаки.
Учитель увійшов у клас і сказав...
Учні теж привітались, а потім учитель спитав...
... відповів п’ятикласник Сергій.

* Робота з підручником. Виконання вправи 208 (усно).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання
ІV. Відтворення теоретичних відомостей.
*Бесіда.
*Що таке пряма мова? слова автора?
*Як ставляться розділові знаки у реченні з прямою мовою після слів автора? Навести приклад такого речення.
*Як ставляться розділові знаки в реченні, якщо слова автора стоять після прямої мови?
*Як пояснити те, що в реченнях із прямою мовою часто вживаються звертання?

Ф. хв.
V. Виконання вправ на закріплення.

* Самостійна робота. Скласти два речення з прямою мовою, щоб слова автора стояли то перед прямою мовою, то після неї (усно).

*Диктант із коментуванням. Накреслити схеми вказаних учителем речень.

Вовк у лося запитав: «Ти чому рогатий став?» Лось сказав: «Тому рогатий, що рогаті мама й тато». «Ну й свистить в шпаківні шпак!» – дивувався в річці рак. (Є.Гуцало.) “Зіграєм в піджмурки!” – місяць сказав і за горою зник. “В піджмурки зіграємо!” – вітер прорік і у ліску затих. “Зіграєм у піджмурки!” – годинник пробив й зозулю замкнув на засув. “Зіграєм в піджмурки!” – сказав я собі, під ковдру заліз і заснув.

* Робота з підручником Вправа 211.

VІ. Підсумок уроку

*Що таке пряма мова? слова автора?
*Як ставляться розділові знаки у реченні з прямою мовою після слів автора? Навести приклад такого речення.
*Як ставляться розділові знаки в реченні, якщо слова автора стоять після прямої мови?
*Як пояснити те, що в реченнях із прямою мовою часто вживаються звертання?

Рефлексія . Продовж речення. На цьому уроці я навчився…, зрозумів…, запам’ятав…

VІІ. Оцінювання навчальних досягнень

VІІІ. Домашнє завдання. § 18, скласти три речення із прямою мовою.

Автор: Оксана


Переглядів: 76 | Теги: пряма мова

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar