Головна » 5 клас » Історія України |
Мета: познайомити учнів з подіями в Україні під час Першої світової війни 1914–1918 рр., показати героїзм Українських січових стрільців; дати уявлення про перебіг подій в Україні протягом 1917–1920 рр., пояснити причини виникнення Центральної Ради; розвивати вміння встановлювати хронологічну послідовність історичних подій, виділяти головне, ставити запитання до тексту. Обладнання: Власов В., Данилевська О . Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; політична карта світу, історичний атлас для 5 класу; портрети М . Грушевського, В. Винниченка, П . Скоропадського; документи та ілюстрації до теми. Тип уроку: комбінований. Поняття: «світова війна», «революція», «коаліція», «республіка», «універсал». ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ . Актуалізація знань учнів Робота в парах 1. Поставити одне одному запитання за темою домашнього завдання. 2. Показати на дошці портрети діячів національно-визвольного українського руху ХІХ ст. і запропонувати учням зробити під ними підписи. 3. Скласти невеличку розповідь про українських меценатів. ІІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів У ч и т е л ь. Сьогодні на уроці ми з вами переходимо до вивчення подій, що відбувалися в Україні протягом 1914–1920 рр. Ми говоритимемо про Першу світову війну (1914–1918 рр.). Вона змінила карту Європи через розпад останніх імперій — Російської, Австро-Угорської та Османської. IV. Вивчення нового матеріалу Працюємо з історичними термінами Світова війна — це війна, у якій беруть участь багато країн світу. Формуємо просторові уміння Учні за допомогою карти історичного атласа на с. 27 «Українські землі у другій половині ХІХ ст.» мають назвати: 1. Імперії, до складу яких входили українські землі в другій половині ХІХ ст. 2. Визначити й показати на карті, які з українських земель входили до складу: а) Російської імперії; б) Австро-Угорської імперії; в) Османської імперії. Складаємо схему Учні мають дописати у схему «Антанта й Троїстий союз» держави, які входили до цих організацій, і дати відповідь на запитання.
1. Розглянувши уважно схему, якої ви думки про становище, в якому опинилися українці? 2. Які наслідки мала Перша світова війна для українських земель, враховуючи, що фронт проходив територією Галичини і Буковини? Працюємо з текстом підручника Прочитавши текст підручника (Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005, С. 142–143), учні мають дати відповіді на запитання. 1. Як виник легіон Українських січових стрільців? 2. Чого прагнули січовики? У ч и т е л ь. Коли у 1917 році в Росії було повалено царську владу, українські партії та громадські об’єднання утворили Українську Центральну Раду. Очолив її знаний учений Михайло Грушевський. Центральна Рада обрала український уряд — Генеральний Секретаріат і прийняла 4 важливі документи — універсали. Третій універсал проголосив створення Української Народної Республіки (УНР). Події тих років історики назвали Українською революцією. На західноукраїнських землях у 1918 році було проголошено про створення Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР). 22 січня 1919 р. у Києві відбулося урочисте проголошення злуки (об’єднання) ЗУНР та УНР. Цей день увійшов в нашу історію як День соборності України. Складаємо текстову формулу
Працюємо з історичними поняттями Українська Центральна Рада — орган влади в Україні в 1917–1918 рр. Генеральний Секретаріат — український уряд, обраний Центральною Радою. Універсал — державний документ, звернення до народу. V. Перевірка засвоєння нових знань та підбиття підсумків уроку 1. Чому українці під час Першої світової війни опинилися у складі ворогуючих армій? 2. З якою метою було створено легіон Українських січових стрільців? 3. Коли була утворена Центральна Рада? 4. Чому 22 січня 1919 р. вважають Днем соборності України? VI. Домашнє завдання Прочитати текст підручника й дати відповіді на запитання до нього (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — § 21, С. 159–160, С. 166 (запитання 1–4); Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — § 24, С. 140–144, С. 144 (запитання 1–4).
| |||||||||||
Переглядів: 525 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |