Головна » 10 клас » Біологія

Мінеральні речовини живих організмів

Цілі уроку: ознайомити учнів із різноманіттям і функціями мінеральних речовин живих організмів; проаналізувати особливості будови й хімічні властивості мінеральних речовин, які дозволяють їм ефективно виконувати свої функції; звернути увагу на значення мінеральних речовин для життєдіяльності живих організмів.

Обладнання й матеріали: таблиці, які ілюструють особливості будови, різноманіття та функції мінеральних речовин, або мультимедійний проектор чи інтерактивна дошка, на яких ці таблиці можна демонструвати; підручники біології.

Базові поняття й терміни: мінеральні речовини, солі, кислоти, аніони, катіони.

Хід уроку

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної

діяльності учнів

Питання для бесіди

1. Які особливості будови молекули води зумовили її специфічні властивості?

2. Які властивості води є найважливішими для живих організмів?

3. Як виникає осмотичний тиск?

III. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

У живих організмах мінеральні речовини можуть бути представлені у вигляді йонів або нерозчинних солей.

У вигляді йонів трапляються катіони K+, Na+, Ca2+, Mg2+ та аніони Cl−, HCO3−, H2PO4−, SO4 2− та ін.

Нерозчинними сполуками в живих організмах є Ca2(PO4)2 i CaCO3. Ряд живих організмів здатен виробляти неорганічні кислоти, наприклад, хлоридну й сульфатну.

Заповнення разом з учнями таблиці Значення деяких мінеральних речовин для живих організмівIV. Узагальнення, систематизація й контроль

знань і вмінь учнів

Дати відповіді на питання:

1. Які мінеральні речовини трапляються в живих організмах?

2. Яке значення для живих організмів має Кальцій?

3. Яке значення для живих організмів має Іод?

4. Яке значення для живих організмів має Магній?

V. Домашнє завдання


Переглядів: 692 | Теги: молекулярний рівень життя, Мінеральні речовини

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar