Головна » Всесвітня історія

Культура Західної Європи XVI - першої половини XVII ст.”, „Польська держава та Московське царство”

Тема: Узагальнення знань за темами «Культура Західної Європи XVI – першої половини XVII ст..», «Польська держава та Московське царство»

Мета: повторити та узагальнити попередній матеріал; розвивати в учнів уміння аналізувати та узагальнювати матеріал, робити висновки та порівняння, висловлювати власну точку зору та аргументувати її; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних  подій.

Тип уроку: урок узагальнення

Обладнання: мультимедійний проектор, дошка, роздатковий матеріал, прапорці з номерами команд

ХІД УРОКУ

Органiзацiя навчальної  дяльностi

Поділяємо клас на дві команди, обираємо капітанів.

Мотивація навчальної  дяльностi

Повідомлення теми й мети уроку

Урок узагальнення

Завдання 1

Це завдання передбачає знання учнями теми «Московське царство». Командам по черзі задається запитання. Час на обмірковування не надається. Якщо команда дає, правильну відповідь, капітан має право поставити в клітинку на «полі бою» свій знак (квадрат, трикутник, коло). Гра триває до того часу , поки не буде побудований ряд знаків по горизонталі, вертикалі чи діагоналі або не вичерпаються всі запитання. Кожна правильна відповідь 1 бал, за умови складання ряду ще 4 бали.

Як стала називатися Московська держава від середини XVI ст..?
Що означає слово «цар»?
Які форми власності на землю розвивалися в Московській державі?
Який дорадчий орган влади при царі був утворений за Івана  IV ?
Як називався збірник законів, укладений за Ивана IV?
Що таке  опричина?
Які території ввійшли до складу Московської держави в 1552 і 1556 р.?
Із якою метою Москва вела Лівонську війну?
Який період в історії Московської держави називають «смутним часом»?
Яка династія прийшла до влади в Московській державі в 1613 р.?
Як називався збірник законів укладений за Олексія Михайловича?
Хто такий С. Разін?

Завдання 2

Це завдання передбачає знання учнями теми «Річ Посполіта». Команди швидко ставлять запитання одна одній із цієї теми. Відповідати треба відразу після поставлених запитань. Час на обміркування не дається.

Під час гри необхідно стежити, що б кожна команда поставила однакову кількість запитань і дала однакову кількість відповідей. Тривалість 5-7 хв.

Перед початкм змагань кожна команда має хвилинуна підготову. Максимальна оцінка 6 балів. Проте враховується і які запитання поставили команди, і як вони відповідали на них.

Завдання 3

Це завдання передбачає знання учнями теми «Культура Західної Європи XVI – першої половини XVII ст..». Для участі в цьому конкурсі запрошується по одному представнику від кожної команди, учні мають виконати завдання на дошці. Один - основні ідеї гуманістів, другий досягнення в галузі медицини та математики.

Поки учні біля дошки виконують завданя, решті пропонується таке завдання.

Завдання 4

Учні мають скласти розповідь про діячів науки.

Завдання 5.

Кожна команда отримує головоломку (однакову), яку їм необхідно развязати. Для цього завдання 5 хв.

У головоломці зашифровані імя відомих письмеників і вчених. Слова читаються ламаними лініями в будь якому напрямку

Вдповіді: Мор, Шекспір; Сервантес, Рабле, Декар, Коперник, Бруно, Галілей, Федоров, Ушаков

Завдання 6.

Перевірка знань, за допомогою тестів

Домашнє завдання

П. 12-16 повторити


Теги: Московське царство, польська держава, Саввіна О.С.
Навчальний предмет: Всесвітня історія
Переглядів/завантажень: 837/142


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar