Головна » Всесвітня історія |
Мета: визначити час, на який припадає поява та розквіт фінікійських міст – держав, ознайомитися з господарством Фінікії, досягненнями фінікійців у писемності, та в інших галузях культури, розкрити причини колонізації фінікійців значення колонізації; Тип уроку – урок – засвоєння нових знань. Обладнання: підручник (С.О. Голованов, С.В. Костирко «Історія Стародавнього світу»); настінні карти (політична карта світу, карта стародавнього світу); навчальні завдання (історичні задачі), інформаційні картки, аркуші А4, маркери, висловлювання відомих людей про успіх – роздавальний матеріал, відеофільм «В пошуках фінікійців» (виробництво ВВС). Хід уроку: Робота вчителя Робота учнів І Організаційний момент. ІІ Мотивація навчальної діяльності. Вчитель: Звичайно, під час подорожі ми набуваємо досвіду, нових знань, нових друзів… Історії відомі народи, які прославились величними спорудами (Які саме народи?), завойовницькими походами (?), керамікою (?), а є народи, які прославились своїми морськими подорожами. Таким народом були фінікійці (Карта!). Отже, тема нашого уроку… ІІІ Повідомлення теми та завдань уроку. !Наголосити ІІ тис. до н.е.; ІV Вивчення нового матеріалу. Вчитель супроводжує розповідь картою: - Сучасна країна – Ліван. Країна на березі Середземного моря; гори, багаті на ліс (кедри) та металеві руди, в долинах – родючі грунти. Поселення згодом переросли у міста – держави (Тір, Сідон, Бібл, Арвад…). ! Наголосити: землеробство, ремесла, торгівля… ! Наголосити: - алфавіт, який запозичили греки, і який став основою сучасного кириличного алфавіту… Розповідь вчителя: заснування поселень на узбережжі Середземного моря (Які?)… V Підсумки уроку. Ознайомити учнів з висловлюваннями відомих людей про успіх: -«Нерідко остання сходинка невдачі стає першою сходинкою успіху» (італ. письменник Доссі); - «Успіх потрібно вимірювати не тільки становищем, якого досягла людина в житті, скільки тими перешкодами, які вона поборола, йдучи до успіху» (Дж. Вашингтон). VI Закріплення нового матеріалу. VII Домашнє завдання. Читати параграф 14, конспект. Скласти уявне інтерв’ю з фінікійцем або намалювати малюнок до теми (на вибір). Вправа «Я прийшов на урок з…» для налагодження сприятливої атмосфери у класі перед початком уроку. Бесіда з учнями за питаннями: ? Чи любите ви подорожувати? Чим приваблюють вас подорожі? Якими ви уявляєте собі справжніх мандрівників? Опишіть мандрівника. Учні представляють власні проекти «Мої подорожі». ? Чим запам’яталась подорож? Що нового дізнались під час поїздки? Обговорення проектів з однокласниками. Учні записують тему, разом з учителем визначають завдання уроку. План: Природа Фінікії. Міста – держави Фінікії. Учні переглядають відеосюжет. ? На який час припадає розквіт фінікійців? З якими державами вони могли бути сусідами? Чим прославились фінікійці? Як ставились до фінікійців інші народи? Про що ще ви б хотіли дізнатися? 1. Учні представляють власні малюнки про природні умови Фінікії (сучасного Лівану). ? Звідки ви почерпнули інформацію про природу Лівану? ? Яким могло бути господарство фінікійців? 2 – 3. Учні, об’єднані в групи, опрацьовують інформаційні картки, знайомляться з досягненнями фінікійців, які записують на аркуші А4. ! - мореплавство; алфавіт; ? Які з досягнень фінікійців були найважливішими? Якими відкриттями ми користуємося дотепер? 4. Учні слухають розповідь вчителя, працюють з картою. ? З якою метою засновувалися колонії? Бесіда з учнями за питаннями: ? Чи можна назвати фінікійців успішним народом? Завдяки чому? А чи можна назвати успішними українців? Чому? Факти успіху? Невдачі? А чи можна сказати, що народ складається з успішних людей? Хто вважає упішними своїх батьків? Учні представляють повідомлення про своїх батьків. Обговорення повідомлень за питаннями: ? Завдяки чому вони досягли успіху? Чи мали труднощі? Як долали труднощі? Чи є прикладом для вас? Учні обговорюють висловлювання в групах. ? Який вислів вам сподобався більше і чому? Розв’язання історичних задач. Вправа «Я йду з уроку із…»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |