Головна » Українська мова

Закріплення й узагальнення знань про прикметник

Мета: закріпити й узагальнити вивчене про прикметник; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв´язне мовлення; виховувати любов до природи

 

Хід уроку

І. Організація класу

         1. Привітання

 

Продзвенів уже урок,

Починається урок.

Він весняний і цікавий

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовим «Добрий день!»

 

2. Девіз

 

Давайте сміятись,

Давайте дружить,

Давайте навчатись

І весело жить.

 

Девіз закликає нас, щоб ми були дружні, веселі, і тоді ми зможемо допомогти героєві нашого уроку.

 

А хто герой, відгадайте:

 

Які птахи відлітають першими,

а прилітають останніми?

                               (Ластівки)

Відгадайте загадку:

 

Швидко птах цей скрізь літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.

                            (Ластівки)

Молодці, відгадали.

             

                                        (звучить мелодія, голоси птахів)

 

Місяць березень гукає,

Весну й птахів закликає:

Повертайтесь з далекого краю,

Я на вас давно чекаю.

 

         -  У нашій місцевості є три види ластівок: сільська, міська і берегова. Гнізда вони ліплять з глини, пір´їнок, гілочок біля осель. А чому? Послухайте легенду «Добрі люди»

 

Легенда «Добрі люди»

 

Колись давним-давно, в темному густому лісі, на висо­кому дубі, зі своєї сім'єю жила чарівна пташка, яку нази­вали Ластівка.

Одного літнього дня до лісу прийшло горе. Зірвався сильний вітер. Гілля дерев ламалося, лив сильний дощ. Вмить гніздо Ластівки, вимощене з гілочок, розсипалося, і четверо маленьких ластів'ят потрапили у полон води. Батько ластів'ят, бажаючи врятувати малят, теж загинув.

Коли стихія відступила, убита горем Ластівка, із пош­кодженим крилом, сиділа на кущі й жалібно пищала. В цей час проходив мимо Охоронець лісу і побачив без­помічну Ластівку. Він забрав Ластівку, приніс її додому, перев'язав зламане крило. Нагодувавши пташку, доглядав її до повного одужання. Охоронець лісу змайстрував для Ластівки гніздечко, а щоб у ньому було тепло і затишно, обліпив гніздечко глиною. Пташину хатинку повісив Охоронець біля вікна.

Коли Ластівка одужала, настав час відлітати в теплі краї. Дуже важко їй було розлучатися зі своїм Охоронцем і рятівником. Вдячна птиця проспівала Охоронцю лісу веселу пісню і ніби пообіцяла повернутися до цього бу­диночку, і все життя охороняти і розвеселяти людей.

В теплий краях Ластівка розповідала всім птахам про доброту людей. Весною всі ластівки прилетіли до житло­вих будинків і побудували свої гнізда біля вікон.

З того часу ластівки стали гніздитися біля людей в містах і селах, розвеселяти їх і охороняти від горя.

 

- А сьогодні ми допоможемо нашій ластівці зліпити гніздечко. Їй потрібні гілочки, але вони не прості, а чарівні. Кожна гілочка має завдання, яке ми повинні виконати. Тоді зможемо допомогти пташці.

 

ІІ. Каліграфічна хвилинка

 

1 гілочка

1. Записати каліграфічно

Л л

ластів´ятко

гілля

 

2. Звуко-буквений аналіз даних слів за варіантами

 

3. Перевірка завдання

 

ІІІ. Словниковий диктант

 

2 гілочка

             Завдання:

знайти помилки;
записати правильно слова, коментуючи;
підкреслити прикметники хвилястою лінією.

 

         Сило рожнів, висняний, плух, прозьба, св´ято, гирой, бесзахисний, угніздечку, небачили, не долетіли 

 

ІV. Актуалізація опорних знань

 

3 гілочка

-   Що називається прикметником?

-   За чим змінюється прикметник?

-   Які слова з поданих називають ознаки до слова «СОНЕЧКО»?

 

небо, хмаринка, дощ;

        2)   жовте, тепле, кругле.

 

V. Повідомлення теми і мети уроку

 

4 гілочка

1. Записати речення

 

        Весною до нашої оселі повернулась сім´я ластівок.

 

2. Визначити тип речення

3. Знайти і підкреслити основу речення

4. Встановити зв´язок слів у реченні.

5. Зробити звуко-буквений аналіз слів за рядами:

 

сім´я,
весною,
нашої.

 

VІ. Фізкультхвилинка (під музику)

 

5 гілочка

 

VІІ. Творча робота

 

6 гілочка

Введення слова «ГНІЗДЕЧКО» в речення.

 

Завдання:

1. Подаруй слову прикметник.

         - Яке гніздечко?

                      (маленьке, ластів´яче, нове, зруйноване)

 

2. Подаруй дієслово теперішнього часу

                       (висить, будується, ліпиться, бережеться)

 

3. Склади речення зі словом «ГНІЗДЕЧКО»

                       (розповідне, питальне, спонукальне)

 

VІІІ.  Вибіркове письмо

 

7 гілочка

1. Виписати прикметники

 

Прилетіла ластівка

Голубою ласкою

До моєї хати,

До мого вікна.

 

Красиві і сильні ластівки високо літали в блакитному небі.

 

2. Визначити число і рід прикметників

 

3. Перевірка завдання

 

ІХ. Аудіювання тексту

Ластівка з перебитим крилом

 

Після гарячого літнього дня загриміла гроза. Пішла злива. Вода залила ластів'яче гніздо, що приліпилося до стіни старої повітки. Розвалилося гніздечко, повипадали пташенята. Вони вже вбралися у пір'ячко, але ще не вміли літати. В'ється ластівка над дітками, кличе їх під кущ заховатися.

Кілька днів жили пташенята під кущем. Ластівка носи­ла їм їжу. Вони збивалися докупи і ждали маму.

Ось уже четверо діток навчилося літати й порозлітали­ся. А одне сидить. Не може здійнятися. У нього переби­те крило. Як випало з гнізда, покалічилося.

До осені жило поранене пташеня під кущем. Його до­глядала мати. А коли настав час відлітати у теплий край, ластівки зібралися чималим табунцем, сіли на кущ, і дов­го чулося тривожне попискування.

Відлетіли пташки у теплий край. Зосталася молода ластівочка з перебитим крильцем. Я взяв її і приніс додо­му. Вона довірливо притулилася до мене. Я посадив її на віконце. Ластівка дивилася у синє небо. Мені здалося, що у неї на очах тремтять сльози.

                                                    (151 слово, за В. Сухомлипським)

 

Тест

 

1. Хто заподіяв шкоди ластівкам?

         а) вітер; б) гроза; в) діти.

 

2.  Скільки було ластовеняток?

         а) п'ятеро; б) троє; в) четверо.

 

3.  Що було поранене у пташеняти?

         а) ніжка; б) крильце; в) шийка.

 

4.  Чому у ластівки на очах були сльози?

         а) від болю; б) радості; в) смутку.

 

Х. Підсумок уроку

 

1. Складання опорної таблиці про прикметник

 

2.  Бесіда

-  Отже, ми дружно допомогли ластівці побудувати гніздечко. А ще ми зміцнили свої знання і своє класне гніздечко.


Теги: Прикметник, Клід О.П.
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 138/14


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar