Головна » Українська мова |
Мета: закріпити й узагальнити вивчене про прикметник; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв´язне мовлення; виховувати любов до природи
Хід уроку І. Організація класу 1. Привітання
Продзвенів уже урок, Починається урок. Він весняний і цікавий Тож гостей зібрав чимало. Повернімося обличчям до гостей І лагідно промовим «Добрий день!»
2. Девіз
Давайте сміятись, Давайте дружить, Давайте навчатись І весело жить.
Девіз закликає нас, щоб ми були дружні, веселі, і тоді ми зможемо допомогти героєві нашого уроку.
А хто герой, відгадайте:
Які птахи відлітають першими, а прилітають останніми? (Ластівки) Відгадайте загадку:
Швидко птах цей скрізь літає, Безліч мошок поїдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує. (Ластівки) Молодці, відгадали.
(звучить мелодія, голоси птахів)
Місяць березень гукає, Весну й птахів закликає: Повертайтесь з далекого краю, Я на вас давно чекаю.
- У нашій місцевості є три види ластівок: сільська, міська і берегова. Гнізда вони ліплять з глини, пір´їнок, гілочок біля осель. А чому? Послухайте легенду «Добрі люди»
Легенда «Добрі люди»
Колись давним-давно, в темному густому лісі, на високому дубі, зі своєї сім'єю жила чарівна пташка, яку називали Ластівка. Одного літнього дня до лісу прийшло горе. Зірвався сильний вітер. Гілля дерев ламалося, лив сильний дощ. Вмить гніздо Ластівки, вимощене з гілочок, розсипалося, і четверо маленьких ластів'ят потрапили у полон води. Батько ластів'ят, бажаючи врятувати малят, теж загинув. Коли стихія відступила, убита горем Ластівка, із пошкодженим крилом, сиділа на кущі й жалібно пищала. В цей час проходив мимо Охоронець лісу і побачив безпомічну Ластівку. Він забрав Ластівку, приніс її додому, перев'язав зламане крило. Нагодувавши пташку, доглядав її до повного одужання. Охоронець лісу змайстрував для Ластівки гніздечко, а щоб у ньому було тепло і затишно, обліпив гніздечко глиною. Пташину хатинку повісив Охоронець біля вікна. Коли Ластівка одужала, настав час відлітати в теплі краї. Дуже важко їй було розлучатися зі своїм Охоронцем і рятівником. Вдячна птиця проспівала Охоронцю лісу веселу пісню і ніби пообіцяла повернутися до цього будиночку, і все життя охороняти і розвеселяти людей. В теплий краях Ластівка розповідала всім птахам про доброту людей. Весною всі ластівки прилетіли до житлових будинків і побудували свої гнізда біля вікон. З того часу ластівки стали гніздитися біля людей в містах і селах, розвеселяти їх і охороняти від горя.
- А сьогодні ми допоможемо нашій ластівці зліпити гніздечко. Їй потрібні гілочки, але вони не прості, а чарівні. Кожна гілочка має завдання, яке ми повинні виконати. Тоді зможемо допомогти пташці.
ІІ. Каліграфічна хвилинка
1 гілочка 1. Записати каліграфічно Л л ластів´ятко гілля
2. Звуко-буквений аналіз даних слів за варіантами
3. Перевірка завдання
ІІІ. Словниковий диктант
2 гілочка Завдання: знайти помилки;
Сило рожнів, висняний, плух, прозьба, св´ято, гирой, бесзахисний, угніздечку, небачили, не долетіли
ІV. Актуалізація опорних знань
3 гілочка - Що називається прикметником? - За чим змінюється прикметник? - Які слова з поданих називають ознаки до слова «СОНЕЧКО»?
небо, хмаринка, дощ; 2) жовте, тепле, кругле.
V. Повідомлення теми і мети уроку
4 гілочка 1. Записати речення
Весною до нашої оселі повернулась сім´я ластівок.
2. Визначити тип речення 3. Знайти і підкреслити основу речення 4. Встановити зв´язок слів у реченні. 5. Зробити звуко-буквений аналіз слів за рядами:
сім´я,
VІ. Фізкультхвилинка (під музику)
5 гілочка
VІІ. Творча робота
6 гілочка Введення слова «ГНІЗДЕЧКО» в речення.
Завдання: 1. Подаруй слову прикметник. - Яке гніздечко? (маленьке, ластів´яче, нове, зруйноване)
2. Подаруй дієслово теперішнього часу (висить, будується, ліпиться, бережеться)
3. Склади речення зі словом «ГНІЗДЕЧКО» (розповідне, питальне, спонукальне)
VІІІ. Вибіркове письмо
7 гілочка 1. Виписати прикметники
Прилетіла ластівка Голубою ласкою До моєї хати, До мого вікна.
Красиві і сильні ластівки високо літали в блакитному небі.
2. Визначити число і рід прикметників
3. Перевірка завдання
ІХ. Аудіювання тексту Ластівка з перебитим крилом
Після гарячого літнього дня загриміла гроза. Пішла злива. Вода залила ластів'яче гніздо, що приліпилося до стіни старої повітки. Розвалилося гніздечко, повипадали пташенята. Вони вже вбралися у пір'ячко, але ще не вміли літати. В'ється ластівка над дітками, кличе їх під кущ заховатися. Кілька днів жили пташенята під кущем. Ластівка носила їм їжу. Вони збивалися докупи і ждали маму. Ось уже четверо діток навчилося літати й порозліталися. А одне сидить. Не може здійнятися. У нього перебите крило. Як випало з гнізда, покалічилося. До осені жило поранене пташеня під кущем. Його доглядала мати. А коли настав час відлітати у теплий край, ластівки зібралися чималим табунцем, сіли на кущ, і довго чулося тривожне попискування. Відлетіли пташки у теплий край. Зосталася молода ластівочка з перебитим крильцем. Я взяв її і приніс додому. Вона довірливо притулилася до мене. Я посадив її на віконце. Ластівка дивилася у синє небо. Мені здалося, що у неї на очах тремтять сльози. (151 слово, за В. Сухомлипським)
Тест
1. Хто заподіяв шкоди ластівкам? а) вітер; б) гроза; в) діти.
2. Скільки було ластовеняток? а) п'ятеро; б) троє; в) четверо.
3. Що було поранене у пташеняти? а) ніжка; б) крильце; в) шийка.
4. Чому у ластівки на очах були сльози? а) від болю; б) радості; в) смутку.
Х. Підсумок уроку
1. Складання опорної таблиці про прикметник
2. Бесіда - Отже, ми дружно допомогли ластівці побудувати гніздечко. А ще ми зміцнили свої знання і своє класне гніздечко.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |