Головна » Українська література |
Мета: ознайомити учнів із «Заповітом» Шевченка та історією його створення; домогтися усвідомлення його значення для українців як настанову на майбутнє і пророцтво; формувати вміння виразно читати, робити висновки з почутого й прочитаного; виховувати любов до нашого національного генія, бажання глибоко збагнути його спадщину. Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу Обладнання: виставка творів Т.Г.Шевченка, комп'ютери, фонозапис (Г. Гладкий «Заповіт» ).
Хід уроку «Шевченків «Заповіт» облетів увесь світ» Нар. творчість
І Оголошення теми й мети уроку Сьогодні на уроці ми познайомимось із «Заповітом» Т. Г. Шевченка; прослідкуємо, як у творі розкривається полум'яна любов автора до України; попрацюємо над складанням партитури вірша і розгадаємо секрет популярності «Заповіту». Сподіваюсь, що цей урок допоможе вам зайняти активну життєву позицію та глибше пізнати великого Кобзаря.
ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів 1. Обмін думками - Що ти знаєш про «Заповіт» Шевченка? 2. Бесіда - Які асоціації викликає у вас слово «заповіт»? - Коли людина пише заповіт?
ІІІ Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу 1. Повідомлення учня про історію створення «Заповіту» 2. Виразне читання напам'ять поезії підготовленим учнем 3. Бесіда за змістом твору - Що ви відчули, слухаючи поезію? Спробуйте висловити свої почуття кількома словами - Які картини побачили? - Скільки логічних частин можна виділити в поезії?
4. «Заповіт» мовами світу Одразу ж після написання поезія швидко поширилася Україною в рукописному варіанті. Надрукована ж була лише 1859 р. в Лейпцигу. У Росії вірш ( лише перші 8 рядків ) побачив світ 1867 року. «Заповіт» перекладено більш як ста мовами народів світу. Тому і виникло таке народне прислів'я: «Шевченків «Заповіт» облетів увесь світ», яке є сьогодні епіграфом нашого уроку. Перші переклади російською мовою з'явилися ще в 1862 році. Вікторія має російське коріння, вона вивчила «Заповіт» російською мовою, послухаємо її. Пізніше «Заповіт» переклали польською, болгарською, чеською, білоруською, мовами. У Юлії бабуся білоруска, тому і допомогла вивчити онуці «Заповіт» білоруською мовою.
Ще пізніше «Заповіт» з'явився німецькою та англійською мовами. Поліна поглиблено вивчає англійську мову, а тому розповість «Заповіт» англійською мовою. Алла вивчила «Заповіт» німецькою мовою. На інші мови світу «Заповіт» був перекладений уже в нашому столітті. Павло зараз опановує для себе в'єтнамську мову і пропонує нашій увазі «Заповіт» в'єтнамською мовою. А Макка розповість нам «Заповіт» своєю рідною чеченською мовою. Відгомін безсмертного вірша можна знайти у творчості багатьох письменників. 5. Прослуховування пісні «Заповіт» На слова і мотив «Заповіту» написано понад півсотні музичних творів. Аудіо запис пісні 6. Робота з комп'ютером у парах А тепер пропоную роботу в парах.
На робочому столі знайдіть і відкрийте папку під назвою «Заповіт». Перед собою ви бачите текст «Заповіту». Складіть, будь ласка, партитуру вірша, вказавши паузи та підкресливши слова, на які падає логічний наголос. ( Учні працюють над складанням партитури вірша, обговорюють виконані завдання)
ІV Підсумки уроку, оцінювання учнів
V Домашнє завдання Виконати ідейно-художній аналіз вірша «Заповіт» та вивчити його напам'ять
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |