Головна » Українська література

„Заповіт” Т. Г. Шевченка мовами світу

Мета:  ознайомити  учнів  із  «Заповітом»  Шевченка  та  історією  його  створення;  домогтися  усвідомлення  його  значення  для  українців  як  настанову  на  майбутнє  і  пророцтво;  формувати  вміння  виразно  читати,  робити  висновки  з  почутого  й  прочитаного;  виховувати  любов  до  нашого  національного  генія,  бажання  глибоко  збагнути  його  спадщину.

Тип  уроку.  Урок  вивчення  нового  матеріалу

Обладнання:  виставка  творів  Т.Г.Шевченка,  комп'ютери,  фонозапис  (Г. Гладкий  «Заповіт» ).

 

                                                 Хід  уроку

                                                                           «Шевченків  «Заповіт»  облетів

                                                                            увесь  світ»

                                                                                                  Нар.  творчість

 

І  Оголошення  теми  й  мети  уроку

     Сьогодні  на  уроці  ми  познайомимось  із  «Заповітом»  Т. Г. Шевченка;  прослідкуємо,  як  у  творі  розкривається  полум'яна  любов  автора  до  України;  попрацюємо  над  складанням  партитури  вірша  і  розгадаємо  секрет  популярності  «Заповіту».

     Сподіваюсь,  що  цей  урок  допоможе  вам  зайняти  активну  життєву  позицію  та  глибше  пізнати  великого  Кобзаря.

                   

ІІ  Мотивація  навчальної  діяльності  учнів

1.  Обмін  думками

-  Що  ти  знаєш  про  «Заповіт»  Шевченка?

2.  Бесіда

-  Які  асоціації  викликає  у  вас  слово  «заповіт»?

-  Коли  людина  пише  заповіт?

 

ІІІ  Сприйняття  й  засвоєння  учнями  навчального  матеріалу

1.  Повідомлення  учня  про  історію  створення  «Заповіту»

2.  Виразне  читання  напам'ять  поезії  підготовленим  учнем

3.  Бесіда  за  змістом  твору

-  Що  ви  відчули,  слухаючи  поезію?  Спробуйте  висловити  свої  почуття  кількома  словами

-  Які  картини  побачили?

-  Скільки  логічних  частин  можна  виділити  в  поезії?

 

  4.  «Заповіт» мовами світу

    Одразу  ж  після  написання  поезія  швидко  поширилася  Україною  в  рукописному  варіанті.  Надрукована  ж  була  лише  1859 р.  в  Лейпцигу.  У  Росії  вірш  ( лише  перші  8  рядків )  побачив  світ  1867 року.

      «Заповіт»  перекладено  більш  як  ста  мовами  народів  світу.    Тому  і  виникло  таке  народне  прислів'я:  «Шевченків  «Заповіт»  облетів  увесь  світ»,  яке  є  сьогодні  епіграфом  нашого  уроку.  Перші  переклади  російською  мовою  з'явилися  ще  в  1862  році.

     Вікторія  має  російське  коріння,  вона  вивчила  «Заповіт»  російською  мовою,  послухаємо  її.

     Пізніше  «Заповіт»  переклали польською,  болгарською,  чеською,  білоруською,  мовами.

     У   Юлії  бабуся  білоруска,  тому  і  допомогла  вивчити    онуці  «Заповіт»  білоруською  мовою.

                                      

     Ще  пізніше  «Заповіт»  з'явився  німецькою  та  англійською  мовами.

     Поліна  поглиблено  вивчає  англійську  мову,  а  тому  розповість  «Заповіт»  англійською  мовою.

      Алла   вивчила  «Заповіт»  німецькою  мовою.

     На  інші  мови  світу  «Заповіт»  був  перекладений  уже  в  нашому  столітті.   Павло   зараз  опановує  для  себе  в'єтнамську  мову  і  пропонує  нашій  увазі  «Заповіт»  в'єтнамською  мовою.

     А  Макка  розповість  нам  «Заповіт»  своєю  рідною  чеченською  мовою.

     Відгомін  безсмертного  вірша  можна  знайти  у  творчості  багатьох  письменників.

5. Прослуховування пісні «Заповіт»  

  На  слова  і  мотив  «Заповіту»  написано  понад  півсотні  музичних  творів.

  Аудіо запис  пісні

6.  Робота з комп'ютером у  парах 

   А  тепер  пропоную  роботу  в  парах. 

                                 

     На  робочому  столі  знайдіть  і  відкрийте  папку  під  назвою  «Заповіт».

       Перед  собою  ви  бачите  текст  «Заповіту».  Складіть,  будь  ласка,  партитуру  вірша,  вказавши  паузи  та  підкресливши  слова,  на  які  падає  логічний  наголос.

(  Учні працюють над складанням партитури вірша,  обговорюють виконані завдання)

 

  ІV Підсумки уроку, оцінювання учнів

 

 V Домашнє завдання

Виконати ідейно-художній аналіз вірша «Заповіт» та вивчити його напам'ять


Теги: Клочко О.П., Шевченко
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 1012/209


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar