Головна » Українська література

В. Вздульська „Різдво для Ніни”

Мета: удосконалювати  навички  роботи  в групах, парах, розвивати  усне мовлення, виховувати вміння  поважати  думку  інших, робити  власні  висновки, формувати  інтерес  до  читання  книг  видавництва «Грані -Т»

Матеріал до уроку: «Різдво  для  Ніни»  В. Вздульська

Обладнання: текст, «ключові»  слова та вислови, картки для роботи в парах, групах, презентація.

                                    Хід  уроку

І. Організаційний  момент

- Діти, подивіться  один  на  одного, усміхніться. Тепер  до  мене  усміхніться. Ось із таким  хорошим  настроєм, доброзичливим  ставленням  один  до  одного  ми розпочнемо  наш урок.

- Давайте  згадаємо, якими  повинні  бути  учні  на  уроці? ( уважними, розумними, організованими, слухняними, ввічливими, активними).

-  Тож, сподіваюся, що саме такими будуть  мої хлопчики і дівчатка.

1.Читання  вислову  на дошці «Читання – це віконце, через яке діти бачать  і  пізнають  світ і  самих  себе»  В.О. Сухомлинський

- Тож  давайте  будемо  сьогодні такі, щоб це  віконце  було щодень  ширшим  і  ширшим,  щоб через нього  ми добре бачили, пізнали  світ  і  самих  себе.  Ми  продовжуємо знайомитися з  книгами  видавництва «Грані-Т».

2. Робота  з  «ключовими»  словами та висловами

Було  це  саме  в  той  час, коли  надходило  Різдво…

-  Ви чули про  це  свято?

-  Які  слова  і  фрази  спадають  вам  на думку, коли  ви  чуєте слово Різдво?

                                  Асоціювання (ґроно)

 

-  За  мить  ми  будемо  працювати  над  повістю. Уявіть собі,  настільки  яскраво,  наскільки  це  можливо, як  ці слова  і  вислови  могли  б  фігурувати  в  повісті.

Спираючись  на  слова  і  вислови, що ви думаєте  про  те, що  може трапитися?

 

3. Учні складають  міні-розповідь, використовуючи ключові  слова

( працюють  групами)

ІІ. Оголошення  теми  уроку

-  Сьогодні  ми будемо читати  повість  «Різдво  для  Ніни»

Група «Літературознавці»  підготували  презентацію про  Валентину  Вздульську.

1.Кероване слухання-мислення.

-  Які  події  можуть  відбудуться  на  Різдво?

2. Читання  слів за методикою Валерія Едігея.

-  Подивіться  уважно на дошку  і  прочитайте  зашифровані  слова:

ратирвак                                 квартира
аздурукуК                              Кукурудза
овтсмойанз                             знайомство
яцинмєта                                таємниця
разатлаБ                                  Балтазар
анїур                                        руїна
окьсиводуч                             чудовисько
річевтявС                                Святвечір

- За  ключовими  словами  ми  будемо  з вами  досліджувати пригоди  героїв  повісті.

3.Читання  І  розділу  вчителем.

4.  Бесіда

- Про  що  дізналися  з першого  розділу  повісті?

- Чи  справдилися ваші  передбачення?

-  Коли відбувалися  події  й  де  вони  відбуваються?

Передбачення

- Що, на вашу  думку, станеться далі?

5. Робота в  групах  Дослідження   подій.

Огидне  прізвисько –  Кукурудза.
Пригоди Жені Бувальцевої  у  гостях.
Таємниця привида.

6. Читання   в парах –  узагальнення  в  парах

1. Учні  читають мовчки  5-6 розділ.

2. Об’єднуються    в  пари.  Кожен  учень почергово  виконує  дві ролі: доповідач – читає й узагальнює зміст у вигляді  однієї тези:  респондент –  слухає доповідача і ставить  йому 1-2 запитання. Далі  відбувається  зміна  ролей.

                              Зорова фізхвилинка

7. Вправа  «Диктор» ( розділ7). Клас фронтально визначається щодо темпу  читання  і тону читання стосовно кожного з дійових осіб.

8. Вправа «Щоденник  подвійних  записів». Учні  у  процесі  читання  8 розділу  записують у першу  частину розділеного зошита  моменти, які вразили, здивували, нагадали  про  якісь  факти, викликали асоціації; у другій –  лаконічно пишуть коментар: чому  саме  цей  момент здивував, які асоціації  викликав, на які думки наштовхнув.

9. Гра «Вірю, не вірю»

-  Чи  віриш  ти що..

Розділів у повісті   вісім
Привид була дівчинка
Хлопчика  прозвали Качан
Сім’я  переїхала  до  старого будинку.
Хмарко - це   кличка  собаки
Привид любив  казки
Сестричку  назвали Софійка
Правильні  слова, щоб  зняти прокляття з привида знайшов  тато
Хлопчика повністю  захопив футбол

Тестові  завдання. Взаємоперевірка.

Хто  першим  увійшов  до  нової  квартири?

        а) тато;   б) мама;  в) кіт.

2. Коли  сім’я  переїхала  до  нової  квартири?

        а) у червні;  б)  у вересні;  в) у серпні.

3. Хто оселився  в  квартирі?

        а) домовик;  б) привид;  в) дідусь.

4. Яке  прізвисько  приліпилося  до  хлопця?

         а) Качан;  б) Кукурудза;  в)  Капуста.

5. Кого  в  гості  запросив  хлопчик?

 а) однокласницю  Женю;   б) свого  друга  Костика;   в) всіх  своїх  друзів.

6. Що  було  на  ложці  в  Жені?

а) жук;    б) гриб;    в) павук.

7.  Хто  вискочив  із  наплічника Жені?

а)  миша;    б) кіт;   в)  павук.

8. Що  понад  усе  любить  дівчинка-привид?

а) слухати  казки;  б) бешкетувати;   в) робити капості.

9. Що  готував  клас  до різдвяного  концерту?

              а) пісні;  б) живий  вертеп;  в) танці.

10. Скільки  разів готуючи вечерю заходить  мати  до  кімнати?

                      а) 12;  б) 10;  в) 9.

11. Що  розтрусив  тато  на  скатертині?

           а) муку;  б)  сіно;  в) сіль.

12. Хто  склав  непотрібні  речі  у  подарунок  Жені?

          а)  братик;  б) батьки;  в) сестричка.

Самооцінка  роботи  на  уроці.  Вправа  «Сенкан»  або «Креативна поезія» ( на вибір  учнів)

Сенкан                                                11 слів: креативна  поезія

Іменник  ( ім’я  учня)                          1 рядок – прикметник;

2 прикметники                                     2 рядок  - прикметник + іменник;

3 дієслів                                                3 рядок –  3 слова ( фраза, речення);

Речення з 4 слів                                   4 рядок – речення з 4 слів;

Синонім до 1 слова                             5 рядок –  1 слово ( висновок)       

Саша                                                             Кмітливий

Старанна, працьовита                                 Прекрасний  співрозмовник

Досліджувала, міркувала,  аналізувала   Обдумував вчинки героїв

Працювати в парі  круто.                          Різдво – найкраще зимове свято

Розумниця                                                   Молодець!

Підсумок  уроку

-  Напевно, саме  подібного  закінчення  цієї  хвилюючої  розповіді  вам бажалося  найбільше. Книгу  з  цією  повістю саме час  шукати  в  книгарнях на  поличках із виданнями «Грані-Т». До  цієї  книги  увійшли Різдвяні   повісті,  з  якими  ми продовжимо знайомитися  на уроках позакласного читання.  Святий  Миколай  з  утіхою  покладе  її  під чиюсь  подушку.   Подарувати  цю  книгу  можна  братику  чи  сестричці – під новорічну  ялинку чи подарувати цю різдвяну радість  на Святвечір. Книжки «Граней -Т»  - це саме те, що нині вкрай  потрібне  вам, вашим  друзям.

                                     Хай  за  вікнами хуртеча  злиться,

                                     А нам співати і радіти.

                                     Горить  ялинка у світлиці.

                                     -  З Різдвом Христовим, любі  діти!

                                     Дніпро  обняв  дзвінкі  Карпати,

                                     А в хаті  вже –  кутя  і  сіно.

                                     Дозвольте заколядувати:

                                     - З Різдвом Христовим, Україно!

Домашнє  завдання  поділіться своїми  враженнями  від  прочитаного зі  своїми  рідними.

Група «Літературознавці» - готує  презентацію   «Творчий  шлях  Гавріели Шапіро»

Група «Всезнайки»  записує  відгук  на прочитану  повість до  читацького щоденника.


Теги: Вздульська, Цьомбур Л.О.
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 1752/179


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar