Головна » Українська література |
Мета: удосконалювати навички роботи в групах, парах, розвивати усне мовлення, виховувати вміння поважати думку інших, робити власні висновки, формувати інтерес до читання книг видавництва «Грані -Т» Матеріал до уроку: «Різдво для Ніни» В. Вздульська Обладнання: текст, «ключові» слова та вислови, картки для роботи в парах, групах, презентація. Хід уроку І. Організаційний момент - Діти, подивіться один на одного, усміхніться. Тепер до мене усміхніться. Ось із таким хорошим настроєм, доброзичливим ставленням один до одного ми розпочнемо наш урок. - Давайте згадаємо, якими повинні бути учні на уроці? ( уважними, розумними, організованими, слухняними, ввічливими, активними). - Тож, сподіваюся, що саме такими будуть мої хлопчики і дівчатка. 1.Читання вислову на дошці «Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе» В.О. Сухомлинський - Тож давайте будемо сьогодні такі, щоб це віконце було щодень ширшим і ширшим, щоб через нього ми добре бачили, пізнали світ і самих себе. Ми продовжуємо знайомитися з книгами видавництва «Грані-Т». 2. Робота з «ключовими» словами та висловами Було це саме в той час, коли надходило Різдво… - Ви чули про це свято? - Які слова і фрази спадають вам на думку, коли ви чуєте слово Різдво? Асоціювання (ґроно)
- За мить ми будемо працювати над повістю. Уявіть собі, настільки яскраво, наскільки це можливо, як ці слова і вислови могли б фігурувати в повісті. Спираючись на слова і вислови, що ви думаєте про те, що може трапитися?
3. Учні складають міні-розповідь, використовуючи ключові слова ( працюють групами) ІІ. Оголошення теми уроку - Сьогодні ми будемо читати повість «Різдво для Ніни» Група «Літературознавці» підготували презентацію про Валентину Вздульську. 1.Кероване слухання-мислення. - Які події можуть відбудуться на Різдво? 2. Читання слів за методикою Валерія Едігея. - Подивіться уважно на дошку і прочитайте зашифровані слова: ратирвак квартира - За ключовими словами ми будемо з вами досліджувати пригоди героїв повісті. 3.Читання І розділу вчителем. 4. Бесіда - Про що дізналися з першого розділу повісті? - Чи справдилися ваші передбачення? - Коли відбувалися події й де вони відбуваються? Передбачення - Що, на вашу думку, станеться далі? 5. Робота в групах Дослідження подій. Огидне прізвисько – Кукурудза. 6. Читання в парах – узагальнення в парах 1. Учні читають мовчки 5-6 розділ. 2. Об’єднуються в пари. Кожен учень почергово виконує дві ролі: доповідач – читає й узагальнює зміст у вигляді однієї тези: респондент – слухає доповідача і ставить йому 1-2 запитання. Далі відбувається зміна ролей. Зорова фізхвилинка 7. Вправа «Диктор» ( розділ7). Клас фронтально визначається щодо темпу читання і тону читання стосовно кожного з дійових осіб. 8. Вправа «Щоденник подвійних записів». Учні у процесі читання 8 розділу записують у першу частину розділеного зошита моменти, які вразили, здивували, нагадали про якісь факти, викликали асоціації; у другій – лаконічно пишуть коментар: чому саме цей момент здивував, які асоціації викликав, на які думки наштовхнув. 9. Гра «Вірю, не вірю» - Чи віриш ти що.. Розділів у повісті вісім Тестові завдання. Взаємоперевірка. Хто першим увійшов до нової квартири? а) тато; б) мама; в) кіт. 2. Коли сім’я переїхала до нової квартири? а) у червні; б) у вересні; в) у серпні. 3. Хто оселився в квартирі? а) домовик; б) привид; в) дідусь. 4. Яке прізвисько приліпилося до хлопця? а) Качан; б) Кукурудза; в) Капуста. 5. Кого в гості запросив хлопчик? а) однокласницю Женю; б) свого друга Костика; в) всіх своїх друзів. 6. Що було на ложці в Жені? а) жук; б) гриб; в) павук. 7. Хто вискочив із наплічника Жені? а) миша; б) кіт; в) павук. 8. Що понад усе любить дівчинка-привид? а) слухати казки; б) бешкетувати; в) робити капості. 9. Що готував клас до різдвяного концерту? а) пісні; б) живий вертеп; в) танці. 10. Скільки разів готуючи вечерю заходить мати до кімнати? а) 12; б) 10; в) 9. 11. Що розтрусив тато на скатертині? а) муку; б) сіно; в) сіль. 12. Хто склав непотрібні речі у подарунок Жені? а) братик; б) батьки; в) сестричка. Самооцінка роботи на уроці. Вправа «Сенкан» або «Креативна поезія» ( на вибір учнів) Сенкан 11 слів: креативна поезія Іменник ( ім’я учня) 1 рядок – прикметник; 2 прикметники 2 рядок - прикметник + іменник; 3 дієслів 3 рядок – 3 слова ( фраза, речення); Речення з 4 слів 4 рядок – речення з 4 слів; Синонім до 1 слова 5 рядок – 1 слово ( висновок) Саша Кмітливий Старанна, працьовита Прекрасний співрозмовник Досліджувала, міркувала, аналізувала Обдумував вчинки героїв Працювати в парі круто. Різдво – найкраще зимове свято Розумниця Молодець! Підсумок уроку - Напевно, саме подібного закінчення цієї хвилюючої розповіді вам бажалося найбільше. Книгу з цією повістю саме час шукати в книгарнях на поличках із виданнями «Грані-Т». До цієї книги увійшли Різдвяні повісті, з якими ми продовжимо знайомитися на уроках позакласного читання. Святий Миколай з утіхою покладе її під чиюсь подушку. Подарувати цю книгу можна братику чи сестричці – під новорічну ялинку чи подарувати цю різдвяну радість на Святвечір. Книжки «Граней -Т» - це саме те, що нині вкрай потрібне вам, вашим друзям. Хай за вікнами хуртеча злиться, А нам співати і радіти. Горить ялинка у світлиці. - З Різдвом Христовим, любі діти! Дніпро обняв дзвінкі Карпати, А в хаті вже – кутя і сіно. Дозвольте заколядувати: - З Різдвом Христовим, Україно! Домашнє завдання поділіться своїми враженнями від прочитаного зі своїми рідними. Група «Літературознавці» - готує презентацію «Творчий шлях Гавріели Шапіро» Група «Всезнайки» записує відгук на прочитану повість до читацького щоденника.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |